וול סטריט: יום מסחר תנודתי במיוחד בוול סטריט ננעל בירידות מתונות בהרבה. לאחר שנאסד"ק צלל כבר ב-5% הוא הצליח למחוק את רוב הירידות וננעל בירידה של 1.3%. מדד S&P 500 שירד במהלך המסחר ביותר מ-2% ננעל לבסוף בירידה של 0.8%. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.6%. בלטה במסחר: אפל שננעלה ביציבות לאחר שאיבדה כבר יותר מ-8% מערכה במהלך המסחר ונסחרה בשווי של פחות משני טריליון דולר. עוד בלטו: פייסבוק שירדה ב-2.9%, מיקרוסופט שהפחיתה מערכה 1.4%, וטסלה שעלתה ב-2.8% - כולן ירדו קודם כבר בעד 7%.
מחיר הנפט הגולמי מסוג WTI ירד היום ב-3.9% ונקבע על 39.8 דולר לחבית - המחיר הנמוך ביותר שבו ננעל הזהב השחור מתחילת יולי. בסיכום שבועי, איבד מחיר הנפט יותר מ-7% לאחר ארבעה שבועות רצופים של עליות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
דודי רזניק, אסטרטג הריביות של לאומי שוקי הון, על הנפילות בוול סטריט: "בניגוד לירידות בשוק המקומי אתמול, שהיו בעיקר על רקע העלייה בתחלואה בארץ - הירידות בוול סטריט נראות בשלב זה כמימוש רווחים אגרסיבי, לאחר הראלי המשמעותי בשווקים בחודשים האחרונים, במיוחד בסקטור הטכנולוגיה, שעלה בעשרות אחוזים. בדיוק לפני יומיים, טרם התחילו הירידות האחרונות, נאסד״ק השלים עלייה של 50% בתוך שנה, כשמניות מסוימות עלו במאות אחוזים, למשל זום או טסלה. נראה כי חלק מהמשקיעים מנצלים את ההזדמנות לממש רווחים לקראת ההמשך".
1 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות מניה מניות מסחר ירידות מפולת קורונה
וול סטריט בורסה בורסות מניה מניות מסחר ירידות מפולת קורונה
וול סטריט
(צילום: AP)
"היו בשוק הערכות שווי מנופחות לאחרונה, במיוחד בסקטור הטכנולוגיה - והתיקון היה נדרש בשלב מסוים", כך מסביר את הירידות החדות סקוט קנאפ Scott Knapp, אסטרטג השוק הבכיר ב-CUNA Mutual Group. "אפשר פשוט להסתכל על הריצה הלא הגיונית במניות טסלה ואפל, אפילו לאחר שהשתיים ביצעו ספליט במניה", הוסיף.
"וול סטריט עשויה להיכנס לטריטוריית תיקון, אם יהיה שינוי בגישה של המשקיעים" - כך אמר מוחמד אל עריאן, הכלכלן הראשי של ענקית הביטוח אליאנץ, על רקע המפולת אמש בוול סטריט. לדבריו, "אנחנו יכולים לראות בקלות ירידה של 10%". בראיון ל-CNBC הוא ציין כי השוק נותר מנותק לא רק מכלכלת ארה"ב - אלא גם ממדד הפחד (VIX) ומשוק האג"ח.

ארה"ב: 1.37 מיליון משרות נוספו באוגוסט

בתוך כך, פורסם דו"ח התעסוקה בארה"ב: 1.37 מיליון משרות נוספו באוגוסט בארה"ב, מעל הערכות האנליסטים ל-1.32 מיליון משרות שנוספו. ביולי נוספו 1.74 מיליון. שיעור האבטלה באוגוסט עמד על 8.4%, טוב מהצפי ל-9.8% ומתחת ל-10.2% ביולי.
לדברי נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בחדר המסחר של בנק הפועלים, בתגובה לפרסום נתוני התעסוקה בארה"ב: "הנתונים היו ברובם בהתאם לצפי, למעט נתון האבטלה שהיה משמעותית טוב מהצפי. אחרי שלושה חודשים של נתוני תעסוקה גבוהים מעל הצפי ניתן לומר שהגענו להתייצבות מול הציפיות, לפחות במספר המשרות. נתון האבטלה החיובי ישמר את המומנטום בו נמצאת הכלכלה האמריקנית בכל הקשור לשוק התעסוקה".
לדברי אופיר "הירידה החדה בשיעור האבטלה בוודאי יכולה להיות מוצגת על ידי הנשיא טראמפ כהצלחה בהתמודדות הכלכלית עם נגיף הקורונה ועשויה לשפר את סיכויי ההצלחה שלו להיבחר לכהונה נוספת לנשיאות ארצות הברית. לאחר פרסום הנתונים, תשואות האג"ח ל-10 שנים מטפסות בקצת יותר מחצי אחוז לשיעור של 0.66% בהשוואה ללפני פרסום הנתונים".
אמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות חדות בהובלת מניות הטכנולוגיה. מדד נאסד"ק נפל ב-5%, S&P 500 ירד ב-3.5% ודאו ג'ונס נחלש ב-2.8%, הירידה החדה ביותר שלו מאז ה-11 ביוני. בין המניות שבלטו בירידות: אפל צנחה ב-8% - שפל מאז ה-16 במרץ אז איבדה 12.9% מערכה - ומיקרוסופט שירדה ב-6%. בנוסף, אמזון נפלה ב-4.6%, פייסבוק - ב-3.8%, זום - ב-10%. טסלה נחלשה ב-9% לאחר שבעלת המניות הגדולה בחברה חתכה את אחזקותיה בה.
פורסם לראשונה: 17:34, 04.09.20