ענקית התרופות הבריטית-שוודית אסטרזניקה תרכוש את חברת התרופות האמריקנית אלקסיון, תמורת 39 מיליארד דולר. כך מסרה היום (שבת) אלקסיון בהודעה שפרסמה. אסטרזניקה היא בין החברות המובילות בתחום החיסונים לקורונה, כשאת החיסון שלה היא מפתחת יחד עם אוניברסיטת אוקספורד, ולפי ההערכות הרכישה החדשה של אלקסיון, שמקום מושבה הוא בבוסטון, רק תגביר את יכולותיה בתחומי האימונולוגיה והמחלות הנדירות.
עוד נודע כי בעלי המניות של אלקסיון יקבלו 60 דולר במזומן על כל מניה שתימכר, וכן 2.1243 מניות של אסטרזניקה שנסחרות בארה"ב. על פי הערכות, מדובר בתמורה כוללת לבעלי המניות של אלקסיון בסך 39 מיליארד דולר, כאמור, או של 175 דולר למניה.
1 צפייה בגלריה
אסטרזניקה
אסטרזניקה
אסטרזניקה
(צילום: shutterstock)
הדירקטוריונים של שתי החברות אישרו פה אחד את הרכישה, שצפויה להיסגר ברבעון השלישי של שנת 2021 בכפוף לקבלת אישורים רגולטוריים. בסיומה יחזיקו בעלי המניות באלקסיון בכ-15% מהחברה הממוזגת.
אסטרזניקה המציאה את עצמה מחדש לפני מספר שנים כחברה שמתמחה בתרופות לסרטן, לאחר שנים של התכווצות הכנסותיה בעקבות תחרות מצד תרופות גנריות של כמה מתרופותיה הנמכרות ביותר, לאחר שהפטנט עליהן פקע. החיסון של החברה נמצא בבדיקה של רגולטורי בריאות אירופים ובריטים, ועשוי לקבל אישור לשימוש חירום בבריטניה תוך מספר שבועות - כך אמרו מדענים המעורבים בתהליך.
פסקל סוריות, מנכ"ל אסטרזניקה, מסר: "אלקסיון ביססה את מעמדה כמובילה בביולוגיה משלימה, שמביאה פתרונות מצילי חיים לחולים עם מחלות נדירות. רכישה זו מאפשרת לנו לשפר את הנוכחות שלנו באימונולוגיה".
ד"ר לודוויג האנטסון, מנכ"ל אלקסיון, אמר: "במשך כמעט 30 שנה אלקסיון פעלה לפיתוח והעברת תרופות טרנספורמטיביות לחולים ברחבי העולם עם מחלות נדירות והרסניות. אני גאה במה שהחברה שלנו השיגה ומודה לעובדים על תרומתם. עסקה זו מסמנת את תחילתו של פרק חדש ומלהיב עבור אלקסיון".