רשות שוק ההון העניקה לראשונה רישיון לחברת כרטיסי אשראי לפעול כסוכנות ביטוח. את האישור קיבלה חברת מקס חרף ההתנגדות של סוכני הביטוח והצעת החוק שהגיש לאחרונה ח"כ מיקי זוהר במטרה לסכל את התוכנית של חברות כרטיסי האשראי לשווק ביטוחים.
רשות שוק ההון הודיעה היום (ב') כי סיימה את הליך בדיקת בקשת הרישיון של חברת מקס, וכי הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, ד"ר משה ברקת, חתם היום על רישיון סוכנות ביטוח והיתר שליטה לקרן ההשקעות האמריקנית ורבורג פינקוס. זאת לאחר שרשות שוק ההון קיימה התייעצות עם רשות התחרות וזו הביעה את עמדתה כי כניסת חברת כרטיסי האשראי תועיל למבנה התחרות בענף הביטוח, לרבות בתחום ההפצה.
2 צפייה בגלריה
מקס. התמקדות בענפי הביטוח הכללי
מקס. התמקדות בענפי הביטוח הכללי
מקס. התמקדות בענפי הביטוח הכללי
הרישיון נחתם לאחר תהליך בדיקה מקיף שביצע צוות מיוחד של רשות שוק ההון. הצוות בחן בשנה האחרונה את בקשת הרישיון, תוך בדיקה ואתגור של התוכנית העסקית שהוגשה לרשות וכדי לוודא שכניסת החברה לשוק הביטוח, תגביר את התחרות ותעניק ערך מוסף לציבור המבוטחים.

"נמשיך במאבק"

ליאור רוזנפלד נשיא לשכת סוכני הביטוח מסר בתגובה להודעת רשות שוק ההון כי "ההחלטה לא הפתיעה. ברקת היה ממוקד מטרה. השימוע ושאר התהליכים שנעשו מטעם הרשות היו רק למראית עין. הציבור יפגע באופן חד משמעי וזאת אמרו לו גם מובילי הדעה בישראל וגם נבחרי הציבור. עודף הסמכויות המצויות בידי ממונה צריכות להדאיג כל אזרח. אבל לכן אנחנו לא נעצור כאן ונעבור לשלבים הבאים של המאבק. עוד רחוקה המילה האחרונה בנושא".
רשות שוק ההון הקפידה על יצירת מתווה שיאפשר את פעילות החברה תוך קביעת איזונים ראויים לגבי השימוש במידע והגברת האובייקטיביות של סוכנות הביטוח. כך למשל, סוכנות הביטוח תעבור לעבוד במודל של סוכן אובייקטיבי באופן מדורג. היא תקבל עמלה אחידה לאותו מוצר ביטוח ותעבוד עם מספר רב של חברות ביטוח.
2 צפייה בגלריה
מימין: מנכ"ל מקס רון פאינרו והממונה על רשות שוק ההון משה ברקת
מימין: מנכ"ל מקס רון פאינרו והממונה על רשות שוק ההון משה ברקת
מימין: מנכ"ל מקס רון פאינרו והממונה על רשות שוק ההון משה ברקת. הרישיון חתום
(צילומים: עמית שעל, אוראל כהן)
מקס תתחיל לספק את שירותי הביטוח בשבועות הקרובים. את המהלך מול רשות שוק ההון מטעמה הוביל אוהד מימון, סמנכ"ל פיתוח עסקי במקס. בשלב הפעילות הראשון, סוכנות הביטוח לא תוכל לשווק מוצרים בתחום חיסכון ארוך טווח וביטוחי בריאות, למעט ביטוח נסיעות לחו"ל. בנוסף, עד לתחילת פעילותה במודל של סוכן אובייקטיבי, הסוכנות לא תוכל להשתמש במידע הקיים בחברת מקס פיננסים, למעט פרטי לקוח.
סוכנות הביטוח תתמקד בענפי הביטוח הכללי וביטוחי הנסיעות לחו"ל. השירותים יאפשרו ללקוחות ליהנות ממגוון רחב של מוצרי ביטוח שיותאמו לצרכיהם האישיים ובכך ליצור ערך למבוטחים, תוך הפחתת העלויות למבוטחים וחווית שירות גבוהה.

"תחרות אמיתית לטובת ציבור"

הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, מסר: "אחרי תקופה ארוכה סיימנו תהליך מקיף ונתנו היום אישור לכניסתה לראשונה של חברת כרטיסי אשראי לענף התיווך בביטוח. אנו מאמינים שיש למהלך הזה יכולת לקדם תחרות אמיתית לטובת ציבור המבוטחים. כניסתן של חברות כרטיסי האשראי תוביל להערכתנו להגברת התחרות בענף הביטוח, לקידום החדשנות ולשיפור בשירות הניתן למבוטחים".
עוד מסר ברקת: "יצרנו תנאים שיאפשרו כניסה מדורגת ומידתית תוך זהירות ראויה. בפרט, בטווח הארוך בו יפעלו סוכנויות הביטוח על פי מודל הסוכן האובייקטיבי שיהיה מחויב אך ורק ללקוחות ולא לחברות ביטוח המשלמות עמלה גבוהה יותר".