עסקה גדולה בת"א של קרקע פרטית לבנייה על רקע המחסור בשיווקי קרקעות מדינה: חברת אשדר מקבוצת אשטרום דווחה היום (ה') לבורסה כי חתמה על הסכם לרכישת מלוא הזכויות בקרקע בשכונת אפקה בצפון תל אביב, בשטח של כ- 3.5 דונם, מבעלי קרקע פרטיים. אשדר תשלם בעבור הקרקע כ-155 מיליון שקל, לא כולל מע"מ.
החברה העבירה למוכרים בשלב ראשון סכום של 15.5 מיליון שקל, כאשר יתרת התמורה תשולם במועד מסירת הקרקע. רכישת הקרקע תמומן הן מהונה העצמי של החברה, והן באמצעות מימון בנקאי. הקרקע ממוקמת בפינת הרחובות קהילת סלוניקי ומבצע קדש, בסמוך למתחם ששימש בעבר את כיתן סנטר. הקרקע היא החלק האחרון של מתחם קאנטרי נאות אפקה, שעומד ריק כבר שנים ארוכות.
על פי תוכניות מתאר מאושרות והקלות שאושרו, ניתן להקים במגרש פרויקט מגורים של כ-70 יחידות דיור בשטח ממוצע של כ 130 מ"ר, בבניין בגובה של עד 18 קומות. בכוונת החברה לתכנן דירות גדולות במיוחד עם מרפסות ענקיות בסטנדרט יוקרתי. להערכת החברה, בניית הפרויקט החדש תחל בתוך כשנה ותימשך כ-3 שנים.
1 צפייה בגלריה
שכונת נאות אפקה מתחדשת
שכונת נאות אפקה מתחדשת
שכונת נאות אפקה
לדברי תמר הרציג פלד, סמנכ"לית פיתוח עסקי בחברה, "רכישה זו מהווה חיזוק נוסף לאחיזה של אשדר בשכונות היוקרתיות של צפון תל אביב, כשבימים אלו החברה מקימה ומשווקת מאות יחידות דיור חדשות באזור. נאות אפקה היא שכונה מתחדשת ומתפתחת, והחברה רואה בה פוטנציאל גבוה להשבחת מחירים, שכן אין בסביבה בנייה חדשה מרובה. פרויקט זה מתווסף לכ-90 פרויקטים שונים שמקימה כיום החברה ברחבי הארץ".
כאמור, אין זה הפרויקט הראשון של אשדר בצפון תל אביב. החברה, בניהולו של ארנון פרידמן, מקימה בימים אלו שני פרויקטים חדשים ברחוב רקנאטי שבבשכונת רמת אביב ג', הכולל 198 דירות ב-3 בניינים בני 16 קומות; ופרויקט נוסף ברחוב טאגור בשכונת נוה אביבים, הכולל 144 דירות במגדל בן 18 קומות ועוד שני בניינים בני 8 קומות כל אחד. אשדר יוצגה בעסקה על ידי עו"ד רונן מאור ועו"ד עמית יוחה פז ממשרד מ. פירון ושות'.