בשיתוף ביטוח ישיר

מעוניינים להשקיע אך חוששים מאי הוודאות המאפיינת את התקופה? אלו הם המדדים אותם עליכם לבחון על מנת לקבל את ההחלטה הנבונה ביותר. צפו בווידיאו בראש הכתבה.
איפה מנהלים חיסכון בתקופה של אי-ודאות? את ההשפעות של הקורונה - הנגיף שעצר את העולם ושיבש לכולנו את החיים, אנחנו מרגישים כמעט בכל תחום. בבית עם הילדים, בעבודה, בסופרמרקט ובמקומות הבילוי. אבל יותר מכל - אנחנו מרגישים את השפעות הקורונה על מצב העו"ש. בין אם הפרנסה שלנו נפגעה מהנגיף, ובין אם הצלחנו לשרוד את המשבר הנוכחי - כולנו עברנו בחודשים האחרונים טלטלה פיננסית קשה. אנחנו מודעים יותר, חכמים יותר, ורוצים להיות בטוחים שהכסף שלנו נמצא בידיים הנכונות.
אז איך נדע איפה ואיך להשקיע בתקופה חסרת תקדים כזאת של אי-ודאות? נסתכל על שלושה מדדים מרכזיים: המדד הראשון הוא אחוז התשואה הניתנת בכל אחד מהגופים - בין אם מדובר בבנק, בית השקעות או חברת ביטוח, ובכל אחד מהמסלולים המוצעים בארגון. המדד השני, והחשוב לא פחות, הוא גובה דמי הניהול. אנחנו הרי לא רוצים להרוויח רק כדי לשלם על זה אחר-כך בעמלות ניהוליות. המדד השלישי הוא מידת יציבות החברה - עד כמה הגוף שבאמצעותו אתם משקיעים את הכסף שלכם, מדגים חוסן פיננסי.
ויש עוד מדד שהפך בחודשים האחרונים לחשוב במיוחד - אולי יותר מכולם: עד כמה החיסכון שלנו גמיש ונזיל עבורנו? אם הקורונה לימדה אותנו משהו, זה כנראה שיעור בספונטניות - פתאום ביום אחד החיים משתנים, ואנחנו צריכים להיות בטוחים שנוכל לגשת אל הכסף הזה כשצריך אותו.
והנה עוד טיפ אחרון, על הדרך: מחקרים מוכיחים שכושר ההתאוששות של שוק המניות בעתות משבר גדול יותר מזה של שוק הנדל"ן למשל, או מאפיק השקעות באגרות חוב ממשלתיות.
לפני שמגיעים להחלטה הנכונה עבורנו, יש לקחת בחשבון את גובה דמי הניהול – פשוט לחפש אחר האחוז הנמוך ביותר, את נזילות התוכנית – מה שיאפשר לנו למשוך כסף מתי שנרצה מבלי חיובים מיותרים, וזכרו שהיום אפשר לעשות הכל בלחיצת כפתור, גם בדיגיטל.
● האמור בכתבה אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי בנושא השקעות ו/או חסכון, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם ואין באמור משום התחייבות החברה להשגת תשואות. המידע שהוצג בכתבה מעודכן למועד הצגתו, עשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים והוא אינו מתיימר להכיל את כל המידע הדרוש ללקוח זה או אחר לטובת ביצוע פעולה כלשהי. כל פעולה שתבוצע בהסתמך על המידע הנמסר בכתבה, הינה באחריות מבצע הפעולה בלבד, והחברה לא תהא אחראית בכל צורה שהיא לנזק ו/או הפסד שייגרמו כתוצאה משימוש במידע ואינה מתחייבת כי שימוש במידע שבכתבה ייצור רווחים בידי המשתמש. יודגש כי המידע המצוי במשרדי החברה בכל נושא הינו המידע המחייב לכל דבר ועניין.
בשיתוף ביטוח ישיר

פורסם לראשונה: 11:08, 11.10.20