אין יותר מרגיז מרעשי צנרת מכיוון האסלה באמצע לילה שקט. בעצם יש, טפטוף בלתי פוסק של ברז המים. החיים בבית, כרוכים בהתמודדות עם תיקונים ותקלות, שהם חלק מהתחזוקה השוטפת של הבית. התקלות הנפוצות, הן של מכשירי חשמל ובעיות אינסטלציה בבית.
אם אתם סובלים מנזילות מים ליד האסלה, מהניאגרה או בברזים שבאחד הכיורים בבית, אל תתעלמו מהתקלה. בזבוז המים יכול להגיע לעשרות ליטרים בחודש. מה הסיבה לתקלה, מה תוכלו לעשות בעצמכם וכמה יעלה התיקון? לפניכם הסקירה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

תיקון נזילה באסלה: לרוב בשל איטום לקוי

מרבית נזילות המים באסלות נגרמות בשל איטום לקוי בין האסלה לבין צינור הניקוז שלה. זה יכול להיות בשל חיבור רופף עקב בלאי טבעי או בשל התקנה מרושלת של בעל מקצוע.
התעלמות מנזילה, גם אם היא נראית זניחה, יכולה לגרום לבזבוז מיותר של כשלושה ליטרים ביום. במקרה כזה, במידת האפשר, מומלץ לסגור את ברז הניאגרה, עד להגעת אינסטלטור לתיקון התקלה.
מה תוכלו לעשות זאת בעצמכם: לעתים, מקור הנזילה הוא בצינור שמחבר את ברז המים לניאגרה. רבים יכולים להחליף אותו עצמאית, והרשת מלאה בסרטוני הדרכה בסגנון DIY.
מה כדאי לדעת: כשמגיע בעל מקצוע לביתכם, והחיבור שבין האסלה לצינור הביוב אכן תקין, ואטמי הניאגרה גם הם במצב תקין, ייתכן שהאסלה עצמה סדוקה. במקרה כזה, תיאלצו להחליפה, שכן זה לא מסוג הדברים שניתן לתקן.
כמה זה עולה: "המחיר הוא 250-350 שקל, והוא מתייחס לתיקון האיטום של האסלה או להחלפת גופיית האטם", מציינים במוקד השירות של אתר "המקצוענים".
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

תיקון נזילה בברז: גומייה בלויה או שחייבים להחליף את הברז?

נזילת מים בברזים, מתרחשת בעיקר כשגומיית האטם כבר בלויה, התייבשה או נסדקה או במצב הברז רופף או חלוד וישן במיוחד. לרוב, התיקון לא ישתלם, ואת הכסף מוטב להשקיע בהחלפת הברז ובעלות התקנת ברז חדש.
בזבוז המים לאורך זמן, יעלה לכם ביוקר בסופו של דבר, ולכן מומלץ לא להתעלם מהבעיה, אלא פשוט להחליף את הברז. גם במקרה זה, כדאי לסגור את ברז אספקת המים שנמצא בארון שמתחת לכיור.
טיפ: עד להגעת בעל המקצוע, תוכלו לקשור חוט לראש הברז, ובכך למנוע רעש מעצבן של טיפות מים שנוחתות על הכיור.
כמה זה עולה: "המחיר הוא 250-350 שקל", מציינים במוקד השירות. "המחיר מתייחס להחלפת גופיות אטם או לחיזוק של ברז רופף".
עוד כתבות בנושא:
3 צפייה בגלריה
(צילום: יוסי אילון)

תיקון נזילה בניאגרה: מה תוכלו לפתור בעצמכם בקלות?

ישנן שתי סיבות נפוצות לנזילת מים בניאגרה. האחת, היא תקלה בגומיית האטם. זו תקלה קלה יחסית לתיקון, ורבים יכולים להתמודד עם תיקון זה בעצמם. פשוט צריך לפתוח את מכסה הניאגרה, ולהחליף את גומיית האטם שנשחקת עקב בלאי טבעי.
הסיבה השנייה, היא במצב שבו הניאגרה מתמלאת במים מעבר לנדרש, וגורמת למצוף לשחרר את המים באופן רציף.
מה כדאי לעשות לפני הגעת אינסטלטור: יש להניח נייר טואלט על דופן האסלה. אם הוא נרטב, גם ללא הדחת המים, סימן שיש נזילת מים מהניאגרה. בדיקה נוספת שניתן לעשות היא להכניס את סבון האסלה הכחול (המונח על גבי האסלה עצמה, מתחת למושב האסלה). אם המים שבאסלה נצבעים בכחול, גם ללא לחיצה על כפתור ההדחה, סביר להניח שיש נזילה מהניאגרה.
אם מדובר בניאגרה סמויה (הממוקמת בתוך הקיר שמאחורי האסלה), לרוב אין צורך בשבירת הקיר, וניתן לתקן את הנזילה דרך פתח השירות. המקרה היחיד שיחייב שבירה, היא במצב של סדק בניאגרה.
כמה זה עולה: "המחיר הוא 250-350 שקל, כשהמחיר לא כולל את החלפת מנגנון ההדחה", אומרים במוקד השירות. "כלומר, אם יש לכם אסלה עם ניאגרה סמויה, המחיר יהיה 350 שקל ומעלה".

החלפת מנגנון הדחה בניאגרה: תחילה בדקו אם החלפת גומיית האטם תפתור את הבעיה

מנגנון ההדחה הוא שמאפשר את פעולת הדחת המים. לעתים, הוא נשחק או נשבר, וגורם לנזילת מים. לא תמיד יש צורך בהחלפת כל המנגנון, ולעתים בהחלט ניתן להסתפק רק בהחלפת גומיית האטם של המנגנון.
לכן, כשהאינסטלטור מגיע, גלו ערנות ובקיאות ובקשו ממנו תחילה להחליף את גומיית האטם. אל תמהרו להחליף את המנגנון, ודרשו ממנו להוכיח לכם שאכן מדובר במנגנון שמחייב החלפה.
לפני הגעתו, דאגו לציין איזו אסלה יש לכם בבית, על מנת שיגיעו במנגנון המתאים, ולא יחייב אתכם בדמי ביקור כפולים ומיותרים. כדאי לנצל את ההזדמנות, ואם מחליפים את מנגנון ההדחה, להתקין מנגנון דו-כמותי המאפשר גם הדחה חלקית, המאפשרת חיסכון משמעותי במים.
כמה זה עולה: "המחיר הוא 350-450 שקל, כשהמחיר מתייחס רק למנגנון של אסלה סטנדרטית", מציינים במוקד השירות. "אם יש לכם אסלה סמויה, עלות העבודה תתייקר בכ-30 אחוז".
צריכים אינסטלטור? לחצו כאן
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"