מתקרבים להכרעה: אחרי התנודתיות אתמול בשוק המט"ח בשל תוצאות הבחירות בארה"ב שטרם נקבעו, היום (ה') מתבהרת יותר התמונה בספירת האלקטורים, ועל כן, הדולר רושם בעיקר מסחר יציב מול המטבעות העיקריים בעולם, להוציא את המטבע הסיני: מוקדם יותר נגע הדולר בשפל של שנתיים מול המטבע הסיני כשעמד על 6.6381 יואן.

הציפיות בשוק הן כי ממשל של ביידן ינהג בטון מתון יותר מטראמפ בנושא סחר חוץ, מה שעשוי להוביל לירידה בערך הדולר לעומת מטבעות של אותן מדינות (סין ואירופה) שהיו תחת איום או מימוש של מכסים בעבר, תחת ממשל טראמפ.
1 צפייה בגלריה
יואן, דולר
יואן, דולר
יואן, דולר
(צילום: shutterstock)
סטפן מונייה, מנהל ההשקעות הראשי של בנק השוויצרי לומברד אודייה: "אם בסופו של דבר ביידן ינצח בבחירות, הדולר עשוי לחזור למסלול הירידה באופן מעט מוגבר, בהתאמה לשיפור במסחר הבינלאומי".
בחזית המקומית, השקל רושם עליות חזקות הבוקר: הדולר מוחק 0.5% לרמה של 3.392 שקלים, האירו נחלש ב-0.3% ל-3.983 שקלים, הפאונד נסוג ב-0.9% ל-4.403 שקלים.
יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "היחלשות הדולר בעולם תורמת לבלימת התחזקות הדולר בזירה המקומית, כמו גם פעילות ערה מצד יצואנים המוכרים מטבע לתשלומי שכר ומיסים. במבט לטווח ארוך על רקע מבנה שוק המטבע המקומי הנתון לעודפי מטבע, הן מצד הגופים המוסדיים הפועלים לגידור חשיפות, היצואנים ופעילותם של המשקיעים הזרים - כל אלו תורמים להיחלשות הדולר בזירה המקומית ולפגיעה בתנאי הסחר של הייצוא הישראלי מוטה הדולר".