שופטת בית משפט השלום בתל אביב, יעל פרדלסקי, הרשיעה היום (רביעי) את טלי חיו, העוזרת האישית לשעבר של יזמית הנדל"ן ענבל אור. זאת בגין בעבירות של זיוף בכוונה לקבל דבר בנסיבות מחמירות ובסיוע לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.
הודאתה והרשעתה של חיו נעשו לאחר הסדר טיעון עם פרקליטות מיסוי וכלכלה שהוצג לבית המשפט, כאשר הצדדים יעתרו במשותף לגזירת ארבעה וחצי חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות ומאסר על תנאי. בנוסף, הפרקליטות תבקש להטיל על חיו קנס כספי. כנגד העוזרת הוגש כתב אישום נפרד מההליך בו עומדת אור לדין.
1 צפייה בגלריה
ענבל אור
ענבל אור
ענבל אור
(צילום: מוטי קמחי )
על פי כתב האישום, חיו עבדה כשכירה בחברת אור סיטי נדל"ן ושימשה כעוזרת האישית של אור. בפברואר 2016, בהנחייתה של אור ועל פי הוראותיה, חיו פעלה בצוותא עם דרור גלעדי, סמנכ"ל הכספים באור סיטי, ליצירת מסמך מזויף ששיקף באופן כוזב יתרת שערוך פיקדונות גבוהה - על סך כמעט 28 מיליוני שקלים - בחשבונה הפרטי של אור בחשבון UBANK.
המסמך הוצג בידיעתה של חיו למנהל סניף בנק מזרחי טפחות ובעקבות המצג הכוזב אושר המשך פעילות חשבון אור סיטי בבנק ונמנע אי-כיבוד צ'קים שהוציאה אור סיטי מסיבת א.כ.מ. בעשותה את המעשים האמורים זייפה חיו מסמך בכוונה לקבל דבר, וסייעה לקבל דבר במרמה בנסיבות מחמירות. גלעדי עומד לדין בפרשה של אור אך משפטו עדיין תלוי ועומד.
התיק נוהל על ידי עורכי הדין רוי גורדון וטליה קליין-פרג' מפרקליטות מיסוי וכלכלה.
עורכת הדין עינב יטח, המייצגת את חיו, מסרה בתגובה: "לאחר הליך גישור וממושך במסגרתו הובאו לידיעת הפרקליטות נסיבותיו המיוחדות של המקרה בו פעלה הנאשמת שלא לטובתה האישית ועל פי הוראותיה של מי שהייתה מעסיקתה באותה תקופה, הגיעו הצדדים להסדר הטיעון הכולל ענישה מוסכמת של 4.5 חודשי עבודות שירות בלבד".