את קולו העמוק של רמי שני רגילים לשמוע ככתב גלי צה"ל שמדווח על הנעשה באזור הדרום. אלא מתברר, שיש נשים וגברים, ששומעים את קולו בהקשר אחר: הוא מסביר להם מה הוא רואה בקפה שלהם. הוא לא מוכן להיקרא מיסטיקאי, ומדגיש שהוא עושה זאת כתחביב, אבל מניסיון, האיש מפתיע בכל פעם מחדש ב"בינגו" של הפענוח.
"זה התחיל לפני כ־14 שנה", הוא מספר בחיוך. "שתיתי קפה אצל ידידה. היא הביטה בקפה ואמרה לי כל מיני דברים עליי, שהיו נכונים, שלא היה סיכוי שידעה אותם קודם לכן. לשאלתי, היא הראתה לי כל מיני שרטוטים וקווים בתוך מה שנשאר מהקפה ששתיתי. זה לא שלומדים את זה, אבל לאט לאט הבנתי שהיכולת הזו קיימת גם בי".
1 צפייה בגלריה
(צילום: ורד ששון)

ואז?
"בהתחלה התחלתי לפענח כל מיני אנשים ששתו קפה מולי. בהמשך התחילו לשלוח אליי צילומים של כוס הקפה בווטסאפ. התחלתי עם בני משפחה וחברים קרובים, כאלו שאני מכיר מקרוב. עשיתי השוואה בין מה שראיתי בקפה לחיים שלהם, שאני מכיר, ומצאתי קווי דמיון. בשנתיים־שלוש האחרונות, בעקבות הקורונה, נכנסתי קצת יותר לעומק בתחום. קראתי בקפה ללא מעט אנשים, שיפרתי את היכולות שלי. אני לא מגדיר את עצמי מומחה בתחום, אבל מרגיש שאני יודע לכוון, בהתאם לסימנים שנשארים על כוס הקפה".
מה תגיד לאלו ששתו ומה תעדיף שלא?
"אני מסתכל, מפענח ומשתדל להתמקד בעיקר בדברים החיוביים שאפשר למצוא בשרטוטים של הקפה. לפעמים אני רואה מתחים או בעיה. אם יש לי היכרות קודמת וקרובה עם האדם שמציג את כוסו, אני יכול להרגיש מספיק חופשי להציע לו לעשות בדיקה עם עצמו בתחום מסוים, שאני מוצא שהוא בעייתי אצלו. לאחרונה ביקש ממני קרוב משפחה שאפענח עבורו את הקפה. ראיתי ואמרתי לו, שהוא עובד הרבה מעבר למה שבת הזוג שלו אוהבת. כמה ימים לאחר מכן הוא שיתף אותי, שזו באמת הבעיה שלהם בזוגיות. 'מפה', אמרתי לו, 'אתה תחליט מה לעשות עם הנתון הזה'.
"יש דברים, שקשה לומר לאדם שיושב מולך, כי לפעמים הוא מנסה להסתיר אותם מעצמו, מבושה או מחשש מהסביבה. לא מזמן ביקש ממני מישהו, שלא הכרתי טוב, שאציץ בקפה שלו. אמרתי, שאני רואה שהיה לו אחלה לילה בלילה הקודם, באותה מידה שראיתי שזה משהו שהוא רוצה להסתיר. הוא חייך וביקש שלא להרחיב על כך את הדיבור. אני משתדל להימנע מחיזוי קדימה, כי בעיניי, עדיף לדבר על כאן ועכשיו, והקדימה של האדם תלוי בפעולתו האישית בלבד". 