שוב סתימה בכיור? אם יש לכם טוחן אשפה, כנראה שאתם לא משתמשים בו נכון, או שיש בעיה בהתקנה המקורית של הצנרת. מה כדאי לדעת? בדקנו.
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מהן הסיבות העיקריות הגורמות לסתימה בכיור עם טוחן אשפה?
הסיבה הראשונה היא שמשתמשים בו מבלי להפעיל מים, מציין שחר בוזגלו, אינסטלטור באתר "המקצוענים".
"הדרך הנכונה להשתמש בו היא לפתוח את ברז המים לכמה שניות לפני ההפעלה, ולהשאיר אותו פתוח לעוד כחצי דקה בסיום טחינת האשפה, על מנת שכל שאריות המזון יזרמו אל הצנרת. ברגע שסוגרים מיד את הברז, למעשה המזון נתקע באמצע הצינור, וגורם לסתימה במשך הזמן".
הסיבה השנייה, קשורה להתקנה של צינור בקוטר צד מדי. "אמנם במרבית הדירות, מותקן כיום צינור בקוטר של 63 מ"מ או 75 מ"מ, אך ישנם בתים שבהם קוטר הצינור הוא רק של 50 מ"מ", מציין בוזגלו.
"זה בהחלט מקור לסתימות חוזרות ונשנות. יש דיירים שקוראים לי בקביעות מדי כמה חודשים בגלל סתימה".
לדבריו, "ברגע שהצינור כבר מותקן מתחת לריצוף, זה סיפור להחליף את התשתית, והפתרון שנותר הוא להזמין אינסטלטור בתדירות גבוהה יחסית. לכן, כדאי מראש לדאוג להתקנה מתאימה של צנרת, כשהכלל הוא שעדיף ללכת על קוטר רחב יותר מלכתחילה".
2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
כיצד מתבצע התיקון?
בוזגלו: "הסתימה מתהווה במקטע הצנרת שאחרי הטוחן. לצורך פתיחת הסתימה, יש צורך לפתוח את הסיפון או את קופסת הביקורת, כשבחלק מהמקרים יש צורך לפתוח את הסתימה באמצעות ספירלה חשמלית.

כמה יעלה התיקון?

"עלות פתיחת סתימה מסוג זה תעלה 350-400 שקל, בהתאם למורכבות הסתימה", מציינים במוקד השירות של אתר "המקצוענים".

מה ניתן לעשות כדי למנוע סתימות, או לפחות להקטין את התדירות שלהן?

"ראשית, להקפיד כאמור על הפעלת טוחן האשפה כשהמים זורמים, גם בסיום העבודה שלו", אומר בוזגלו. "שנית, גם אני, בתור אינסטלטור מקפיד מדי כמה חודשים לשפוך אל תוך הכיור חומרים הייעודיים לפתיחת סתימות, אך אני לא עושה זאת לאחר שכבר יש סתימה, שכן אז זה לא אפקטיבי. הפעולה המונעת הזו, גורמת לכך שאין לי סתימות בבית".
לדבריו, כדאי כפעולה מונעת, כחלק מתחזוקת הבית, לעשות שימוש בחומרים הנמכרים ברשתות השונות, ומיועדים לצרכן הביתי.
ואולם, הוא מדגיש כי "לא מומלץ לעשות שימוש עצמאי בסודה קאוסטית, שכן מדובר בחומר מסוכן למשתמש הביתי. זאת, בייחוד אם הסודה הקאוסטית באה בטעות בא במגע עם חומצה (חומץ), ויכולה ליצור תרכובת מסוכנת מאוד".
עוד כתבות בנושא:

אילו עוד תקלות יכולות להיגרם לטוחן האשפה?

"תקלות הקשורות לשימוש בו עם חומרים או מזונות שלא מיועדים לכך", אומר בוזגלו. "למשל, מזון עם סיבים, שמן, עצמות או חפצים שנמצאים בקרבת הכיור ממילא: סקוטש, שקיות של תה, שקיות ניילון, עטיפות מפלסטיק או מאלומיניום, נייר אפייה וכן הלאה. אם תטחנו מוצרים שלא מיועדים לכך, הטוחן ייתקע או שהדיסקית שלו תישחק".