מרבית המובטלים בחודש יוני מתאפיינים בשכר נמוך משמעותית ביחס למועסקים. השכר החודשי הממוצע בשנת 2018 של המובטלים בחודש יוני עמד על כ-8,900 שקל לעומת כ-13,100 שקל בקרב המועסקים בחודש זה - פער של 47%. אולם, בחודש יוני חזרו לעבוד דווקא עובדים בשכר נמוך יחסית.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדו"ח של הכלכלנית הראשית במשרד האוצר, שירה גרינברג, שפורסם היום (א') עולה כי בחודש יוני היו מעט יותר גברים מובטלים מאשר נשים מובטלות, וכי רוב המובטלים הינם מבוגרים. בסה"כ 53% מהמובטלים היו בגיל 35 ומעלה.
1 צפייה בגלריה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
שירות התעסוקה
(צילום: שירות התעסוקה)
15% מהמובטלים בחודש יוני הם ערבים ו-7% הם חרדים. שיעור האבטלה של הגברים הערבים והחרדים (11.8% ו-12.6% בהתאמה) גבוה יחסית לשאר קבוצות האוכלוסייה, שהוא שיעור אבטלה ממוצע של 9.8%.
עוד מתברר, כי רוב המובטלים הינם בעלי משפחות. כ-60% מהמובטלים בחודש יוני הם נשואים או גרושים ול-48% מהמובטלים יש ילד אחד לפחות עד גיל 17 במשק הבית.

האבטלה חוצה אזורים גיאוגרפיים

60% מהמובטלים בחודש יוני הם מאזור המרכז וירושלים, אך חלה עלייה במספר המובטלים בכל רחבי הארץ בהשוואה לתקופה שלפני המשבר.
עוד מדווחת הכלכלנית הראשית על חזרה משמעותית יותר של עצמאים לעבודה בחודש יוני - ירידה של 62% ביחס לעצמאים המובטלים בחודש מאי לעומת 54% בקרב השכירים. 87% מהמובטלים בחודש יוני הם שכירים, 11% עצמאים שאינם מעסיקים שכירים, ו-1.5% הם עצמאים המעסיקים שכירים.
אוכלוסיית המובטלים מגוונת מבחינת רמת ההשכלה. שליש מהמובטלים בחודש יוני הם ללא תעודת בגרות, כשליש עם תעודת בגרות או תעודה על-תיכונית בלבד, וכשליש נוסף עם תואר אקדמי או סטודנטים. 24% מהמובטלים הם עם תעודת בגרות בלבד, 5% עם תעודת בגרות אך לומדים כעת (סטודנטים) ו-38% עם תעודה על תיכונית או תואר אקדמאי.
כשליש מהמובטלים עבדו במשרות הדורשות השכלה אקדמית או על תיכונית. 18% מהמובטלים (73 אלף) הם בעלי משלח יד אקדמי ועסקו בתחומים מגוונים כמו המשפט והחברה, ההוראה, העסקים והמינהל, טכנולוגיות המידע, המדע וההנדסה. 14% מהמובטלים (55 אלף) הם בעלי משלח יד הנדסאי או טכנאי ועסקו בעיקר בתחומי העסקים והמינהל אך גם באופן ניכר בתחומי המשפט והחברה.