קבוצת ביג מרכזי קניות דורשת מהשוכרים שלה לפתוח חנויות ביום ראשון הקרוב, 7 בפברואר. זאת על רקע חוסר הוודאות לגבי כוונת המדינה לסיים את הסגר ביום שישי הקרוב, או להאריכו בשבוע נוסף.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מנכ"ל ביג, חי גאליס, כתב במכתב לשוכרים: "נדרוש מכולם לשלם שכר דירה ודמי ניהול במלואם על פי חוזה השכירות שבתוקף".
1 צפייה בגלריה
מתחם ביג
מתחם ביג
מתחם ביג
(צילום: ענת גרוס)
עוד כתב כי "על פי החלטת הממשלה כרגע הסגר הנוכחי מסתיים ביום שישי הקרוב. המסחר כולו אמור היה להיפתח כפי שהובטח לנו על-ידי חברי הממשלה וכך נעשה, נפתח".
לטענתו: "ויתרנו על יותר מ-100 מיליון שקל במהלך המשבר, במדינת ישראל החליטו משום מה שעסקים גדולים (מעל ל-400 מיליון שקל בשנה) ולא משנה באיזה תחום, לא זכאים לקבל שום תמיכה, אבסורד ישראלי (שב-2021 לא יעבור לסדר היום כפי שהיה עד כה).
"למרות זאת, כהרגלנו במהלך המשבר, בניגוד לאחרים ולמרות המעמסה הקשה, גם בסגר השלישי נעזור ולא נחייב בתשלומי שכ"ד ודמי ניהול עבור חודש ינואר (בסיום רבעון ראשון 2021 נבצע תחשיב והשלמת גבייה על פי אחוז עומס שכ"ד בפועל, בהשוואה מול העומס שהיה ברבעון ראשון 2019). חנויות חיוניות פתוחות ישלמו כרגיל".

גאליס יצא נגד משרד הבריאות ש"מנפנף בנתונים סלקטיביים כדי לקדם את האג'נדה ההיסטרית שלו לסגר ללא גבולות. בפועל, אין כל סגר ברחובות ואין אכיפה איפה שצריך, כפי שראינו כולנו השבוע. בממשלה פשוט לא מבינים את עוצמת הפגיעה בעולם המסחר ובבעלי העסקים, זאת למרות שברור וידוע פי שהוכח באופן חד-משמעי מהפארסה שנקראה 'ריסון מהודק', שההדבקה בחנויות מועטה וכללי התו הסגול נשמרים בקפדנות בחנויות".