ארגון יחד למען החייל ערך ארוחה חגיגית בירושלים ל-120 החיילים המצטיינים, לקראת יום העצמאות, בנוכחות אדי פיית', לשעבר בעל חברת תיירות גדולה בלונדון, שתרם 120,000 דולר לאירוע, 1,000 דולר לכל אחת ואחד מהמצטיינים. עוד נכחו באירוע: יו"ר הארגון, אלוף (מיל') יורם יאיר (יה-יה), המנכ"ל, תא"ל (מיל') ירון בארי, ובכירים נוספים.
בנוסף קיבלו המצטיינים ערכת שי, מתנת "יותר", מועדון ההטבות של הארגון. פיית' ברח עם הוריו מעיראק לאיראן בגיל 6. ב-1968 עלה לישראל ושירת כחייל בודד. בתום שירותו הצבאי עבר ללונדון, הקים בה את חברת התיירות, אותה מכר. מאז הוא מקדיש את זמנו לפעילות לרווחת חיילי צה"ל, בין היתר הוא מאמץ במסגרת אמץ לוחם את יחידה 504, ומסייע למשפחות שכולות ולנכי צה"ל.
7 צפייה בגלריה
החיילים המצטיינים עם אדי פיית' (במרכז)
החיילים המצטיינים עם אדי פיית' (במרכז)
החיילים המצטיינים עם אדי פיית' (במרכז)
(צילום: יחד למען החייל)

הרימו תרומה

חברת הטכנולוגיה יוטפו, שהוקמה על ידי תומר תגרין ועומרי כהן, תרמה בשם כל אחד מ-500 עובדיה 250 דולר ל-12 עמותות, בהן פורום מיכל סלע, בית השאנטי, תנו לחיות לחיות, צלול ועמותות נוספות בעולם. זאת באמצעות התוכנית הפילנטרופית Yotpo Cares, שהחברה מפעילה לצורך כך. סך התרומות עומד על למעלה מ-100,000 דולר, כשכל עובדת ועובד בחרו למי לתרום.
7 צפייה בגלריה
תומר נגרין ועומרי כהן
תומר נגרין ועומרי כהן
תומר נגרין ועומרי כהן
(צילום: מור שני)

הוקרה למצילי הצבים

הקרן לשמירת הטבע והמורשת שהובילה את מבצע ההתגייסות לאחר אסון הזפת שפקד את חופי ישראל בחודש שעבר, חילקה תעודות הוקרה לחברות במשק על התגייסותם ותרומתם להצלת צבי הים וניקיון החופים. את התעודות העניק נשיא הקרן, האלוף (במיל') מתן וילנאי, במהלך סיור בגן לאומי אשקלון, בהשתתפות כ-100 בכירים מהחברות.
7 צפייה בגלריה
מתן וילנאי
מתן וילנאי
מתן וילנאי
(צילום: יח"צ הקרן לשמירת הטבע והמורשת)

מזרחי טפחות מעניק מלגות לסטודנטים

בנק מזרחי טפחות ממשיך לתמוך בסטודנטים יוצאי העדה האתיופית. בטקס ייחודי, שהתקיים בנוכחות מנכ"ל הבנק, משה לארי, הוענקו מלגות לסטודנטים מתוכנית פוירשטיין, שמטרתה להגדיל את מספר הסטודנטים יוצאי העדה האתיופית באוניברסיטאות ולאפשר לצעירים אלו להתקבל לחוגים יוקרתיים באוניברסיטה העברית, גם אם אינם עומדים בקריטריונים הסטנדרטיים. המלגות הוענקו ל-15 סטודנטים, כשהבנק תרם סכום של 150,000 שקל.

מקדמים הייטק בחברה הבדואית

חברת סיראג', לקידום ההייטק בחברה הבדואית, קיימה אירוע מיטאפ לסטודנטים להנדסה ומפתחים בדואים. הסטודנטים הקשיבו למיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל חברת Fiverr, זירת המסחר הגלובלית המקוונת לפרילנסרים, ששיתף אותם בסיפור חייו. בין היתר אמר: "לכם, כצעירים ערבים, יש יכולת להשתלב בהייטק באמצעות זירות כמו פייבר והמתחרות שלה בקלות רבה יותר, כי לאף אחד לא אכפת מי אתם, נשים או גברים, ערבים או יהודים, שחורים או לבנים".
7 צפייה בגלריה
מיכה קאופמן בהרצאה לסיראג'
מיכה קאופמן בהרצאה לסיראג'
מיכה קאופמן בהרצאה לסיראג'
(צילום: יח"צ)

למען ילדים חולי סרטן

במסגרת מרוץ הרי געש שהתקיים בשישי האחרון בגולן, הושק שיתוף פעולה בין קפה טורקי עלית לנבחרת טאף מאדר, ע"ש שלמה טירן ז"ל, שמסייעת לעמותת גדולים מהחיים, עבור ילדים חולי סרטן. טורקי עלית העניק לנבחרת חסות בגובה 100,000 שקל. טאף מאדר גייסה עד כה 5 מיליון שקל להקמת גנים סטריליים לילדים החולים.
7 צפייה בגלריה
נבחרת טאף מאדר
נבחרת טאף מאדר
נבחרת טאף מאדר
(צילום: גילי חנוך)

בשביל הנופלים

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, ערך האלוף (במיל') רוני נומה, יו"ר מיזם בשביל הנופלים, סיור ביער חולדה עם שר - שלום ג'רבי, ראש החטיבה לחינוך ולקהילה בקק"ל, ועם נציגי משפחות שכולות, בהם דוד איינהורן, אביו של יהונתן ז"ל, ירדן סעדיה, אחותו של לירן ז"ל, שנפלו במלחמת לבנון השנייה, ואסתר עמיחי, אימו של אחיקם ז"ל, שנהרג בפיגוע בנחל תלם ב-2007. בשביל הנופלים הוא מיזם לאומי, שנוסד ע"י משפחות שכולות וקצינים בדימוס, שנועד להפגיש את הציבור עם סיפורה של המדינה ועם סיפור גבורתם של לוחמי צה"ל שנפלו.
7 צפייה בגלריה
אלוף במיל' רוני נומה ודוד איינהורן
אלוף במיל' רוני נומה ודוד איינהורן
אלוף במיל' רוני נומה ודוד איינהורן
( צילום: עופר עמרם)

מגיתם ל-לים: קבוצת טדי שגיא ממנה את מוטי פלג למנכ"ל LAYAM

קבוצת טדי שגיא ממנה את מוטי פלג למנכ"ל החדש לחברת LAYAM (לים), שפועלת בשוק הדיוטי פרי ובשוק האספקה של ציוד וסחורות לספינות בנמלי ישראל. פלג (44), שימש עד לאחרונה בתפקיד סמנכ"ל הכספים של קבוצת גיתם.
7 צפייה בגלריה
מוטי פלג
מוטי פלג
מוטי פלג
(צילום: עידן גרוס)

בקצרה

1. הסתיים המחזור השני של בית הספר למנכ"ליות העתיד שהוקם ומופעל על-ידי התנועה הקיבוצית, איגוד התעשייה הקיבוצית וסופרסונס. נכחו, בין היתר: מנכ"לית התנועה ואחת מיוזמות בית הספר למנכ"ליות, הדס דניאלי-ילין, מנכ"לית איגוד התעשיה הקיבוצית, מרים דרוק, נשיאת סופרנוס, חנה רדו, ומזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, שאמר: "אין לי ספק שבמצבים קשים צריך ראש פתוח. נשים טובות בזה יותר מגברים. כבר אמרתי שמי שתחליף אותי תהיה אישה".
2. בסיום פרויקט מעלים זיכרון של פייסבוק ישראל וארגון לתת, שנועד לחבר את הדור הצעיר לעדויות של ניצולי השואה באינסטגרם, הסתבר, כי הקמפיין נחשף לכ-2.7 מיליון גולשים. בנוסף, גייס ארגון לתת קרוב ל-500,000 שקל בתוך 24 שעות, סכום שיאפשר לספק עזרה לכ-100 ניצולי שואה, שחיים מתחת לקו העוני.