להזמין טכנאי עצמאית או לפנות לוועד-הבית? האם בעל המקצוע המתאים הוא טכנאי או מנעולן? מה חשוב לבדוק לפני שממהרים להזמין את בעל המקצוע, כדי להימנע מתשלום על שני ביקורים? לפניכם מדריך שמפרט את התקלות הנפוצות באינטרקום, את הסיבות להן ואת עלות התיקון המומלצת בשוק.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

התקלה: האינטרקום לא מגיב בכלל

הסיבות: בעיה בחיבור לחשמל או תקלה בשנאי.
מה תוכלו לעשות בעצמכם: "כשדובר בתקלה במחשב הביתי או בממיר של הטלוויזיה, רובנו טורחים לבדוק תחילה שהם מחוברים כמו שצריך לחשמל", מסבירים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "לעומת זאת, כשמדובר בתקלה באינטרקום, אנחנו ממהרים להזמין בעל מקצוע. פעמים רבות, חשמלאי שהיה בבניין, ניתק את החשמל מהאינטרקום, ושכח לחבר אותו בחזרה, בסיום העבודה. במקרה כזה, איש התחזוקה של הבניין, יכול תחילה לבדוק שהמערכת בכלל מחוברת לחשמל. אם אין בעיה בחיבור, סביר להניח שיש תקלה בשנאי. תפקיד השנאי, הוא להעביר זרם חשמלי למערכת האינטרקום. במקרה של תקלה בו, תצטרכו להחליף אותו".
מה חשוב לעשות כדי למנוע תקלה חוזרת: "אם מקור התקלה הוא בשל חדירת מים למערכת החשמל, דעו שהיא יכולה לחזור על עצמה", מסבירים במוקד השירות. "לרוב, חוטי החשמל של האינטרקום, ממוקמים מתחת לדלת הכניסה, ויכולים להינזק במהלך ניקוי הלובי של הבניין. חשוב מאוד לאטום את הרובה שבפוגות של האריחים באזור זה, כדי למנוע תקלות נוספות".
כמה יעלה התיקון: "טווח המחירים גדול יחסית, בהתאם לסוג השנאי הנדרש", מסבירים במוקד השירות. "ככל שהפאנל של מערכת האינטרקום מתקדם יותר, כך עלות השנאי תהיה גבוהה יותר. עבור פאנל (לוח חיצוני) סטנדרטי תשלמו 400-500 שקל, כולל התקנה. עבור פאנל מורכב יותר, תוכלו לשלם גם 1,000 שקל ויותר".
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

התקלה: לוחצים על הכפתורים ולא נשמע זמזום

הסיבה: חלק מהכפתורים התקלקלו עקב בלאי.ואז, לא ניתן לחייג לדירה הנדרשת, או שלא ניתן להקיש את קוד הכניסה (תלוי בסוג האינטרקום).
מה תוכלו לעשות בעצמכם: זה לא מסוג התיקונים שתוכלו לבצע בעצמכם, אך כדי למנוע מצב שבו תשלמו דמי ביקור כפולים, כדאי 'להגדיל ראש', ולצלם את לוח הכפתורים, ולשלוח לבעל המקצוע. כדאי לוודא שיש ברשותו פאנל דומה, ולברר איתו מראש האם ניתן להסתפק בהחלפת חלק מהכפתורים או שיש צורך להחליף את כל הפאנל. חשוב שהוא יגיע כשברשותו הפאנל הנדרש, אחרת עלות הביקור תתייקר. פעמים רבות, בגלל שממילא העלות מתחלקת בין כל דיירי הבניין, לא מרבים להתמקח או להשוות מחירים, כשמדובר בתיקון הרכוש המשותף. וחבל, לרוב לא מדובר בתוספת זמן משמעותית, אלא פשוט בשאילת כמה שאלות בסיסיות, ובקשת הערכת מחיר בטלפון.
כמה יעלה התיקון: "התקנת פאנל לחצנים בסיסי יעלה 600-1,200 שקל", מציינים במוקד השירות. "מומלץ להשקיע ולהתקין פאנל מוגן מים, הנחשב לעמיד יותר בתנאי חוץ. כמו כן, מומלץ להתקין פאנל המשלב אופציה לחיבור לפעמון הדלת או זמזם".
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

התקלה: אתם לא שומעים את מי שנמצא בחוץ

הסיבה: השפופרת שבדירה שלכם התקלקלה או שאחד מחוטי החשמל התנתק
מה תוכלו לעשות בעצמכם: ראשית, כדאי לבדוק עם השכנים, האם גם הם סובלים מאותה התקלה. אם זו תקלה נרחבת, אין טעם שתזמינו טכנאי רק על חשבונכם, אלא כדאי שכלל דיירי הבניין יישאו בעלות התיקון. אם מקור התקלה הוא רק באחת השפופרות, לרוב ישתלם יותר להחליף אותה, ולא לנסות לתקן.
כמה יעלה התיקון: "עלות החלפת שפופרת היא 300-400 שקל, כשהמחיר מתייחס להתקנת שפופרת סטנדרטית (ללא מצלמה)", מציינים במוקד השירות. "אם, כשהטכנאי מגיע, הוא מגלה שהבעיה היא רק בחיווט החשמל, עלות התיקון היא רק בגובה דמי ביקור. כלומר 200-250 שקל".

התקלה: הדלת לא נפתחת

הסיבה: בדלת זזה ממקומה, יש בעיה במנעול או בעיה במתח החשמלי
מה תוכלו לעשות בעצמכם: ראשית, תארו לבעל המקצוע את סוג התקלה. ייתכן שאין מה למהר להזמין טכנאי, כשבעצם מי שאמור לפתור את התקלה הוא מנעולן.
כמה יעלה התיקון: אם מקור התקלה הוא בבעיית מתח חשמלי, הטכנאי יבדוק האם יש בעיה בחיווט או בספק הכוח. מוקד השירות: "תקלה זו, לרוב תסתכם בעלות של דמי ביקור, הנעה סביב 200-250 שקל. אם מקור התקלה הוא במנעול החשמלי, אין טעם להשקיע בתיקון שלו, ויש צורך להחליפו. "במקרה כזה, עלות התיקון תהיה 350-450 שקל, כשהמחיר כולל את המנעול ואת עלות העבודה עצמה. בעל המקצוע המתאים הוא מנעולן, ולא טכנאי. כמו כן, אם הדלת זזה מעט, ויש צורך בחיזוק הצירים שלה, גם במקרה כזה, תוכלו להסתפק בהזמנת מנעולן. גם כאן, לרוב עלות התיקון תסתכם בדמי ביקור".
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
עוד כתבות בנושא:

התקלה: המתאם הטלפוני לא עובד

מתאם טלפון לאינטרקום מאפשר לתקשר עם מי שנמצא בחוץ, לפתוח ולמעול את הדלת, תוך שימוש בתשתית של אחת מספקיות התקשורת. כלומר, במקום שתהיו חייבים לקום לשפופרת הממוקמת בכניסה לדירה, תוכלו לקבל את השיחה מהאינטרקום לכל קו טלפון בבית. ניתן לחבר את המתאם ליותר מקו טלפון אחד.
כמה יעלה התיקון: לעתים התקלה תסתכם בדמי ביקור, ולעתים מדובר בצורך בהחלפת מתאם טלפוני. "העלות היא 700-1,300 שקל, כשהמחיר מתייחס לאיתור התקלה, להתקנת מתאם טלפון וספק ובדיקת תקינות המערכת בסיום העבודה", מציינים במוקד השירות. "מומלץ להתקין מתאם טלפוני המאפשר פתיחה של שני שערים במקביל (שער של החנייה ודלת ראשית). כמו כן, מומלץ להתקין מתאם שיאפשר לבצע שיחה יזומה מהטלפון לפאנל של האינטרקום".
צריכים טכנאי אינטרקום? לחצו כאן
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"
פורסם לראשונה: 15:54, 24.05.20