הרוחות בארקיע לא נרגעות. עשרות עובדי ארקיע הפגינו היום (ב') מול מלון אורכידאה בתל אביב השייך לקבוצת ג'ורדאש ישראל של האחים נקש, בעלי השליטה בחברת התעופה, במחאה על מצבה הכלכלי של החברה שמקורקעת בפועל מאז חודש מרץ. אתמול הודיעו האחים ג'ו, רפי ואבי נקש, כי יזרימו לקופת החברה 25 מיליון שקל בנוסף להלוואה בערבות מדינה בסך 130 מיליון שקל שייקחו, עליה יחתמו במן הקרוב. אלא שאת העובדים זה לא הרגיע. לטענת העובדים, למרות הבטחת הבעלים, הם לא יפסיקו להפגין עד שהכסף יכנס לחשבון החברה ולוח הטיסות יתחדש.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לטענת העובדים, למרות שביכולתה של החברה לחדש את לוח הטיסות בצורה חלקית ומצומצמת לפחות בקו לאילת, בעלי השליטה בחברה טרם הזרימו כספים שיאפשרו להחזירה לפעילות. העובדים נשאו שלטים עליהם נכתב בין היתר: "נלחמים על הבית", "מאות עובדים רעבים", "נקש- ציונות עד הבית". המפגינים קראו "לכו לבנק דיסקונט" ו"מספיק עם השקרים, תפתחו את המשרדים", "איפה הבושה, איפה הציונות".
1 צפייה בגלריה
הפגנת עובדי ארקיע מול מלון אורכידאה בתל אביב
הפגנת עובדי ארקיע מול מלון אורכידאה בתל אביב
הפגנת עובדי ארקיע מול מלון אורכידאה בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
"איך יתכן שהמתחרים שלנו טסים ואנחנו נמצאים על הקרקע? מאחורי השמות יש מאות עובדים שהם הנכס העיקרי של ארקיע. לא נשב בחיבוק ידיים ונראה את הבית שלנו קורס", אמרה עליזה בלאיש, יו"ר ועד עובדי ארקיע בהפגנה שקיימה עם עובדים באילת.
צביקה ששון ממובילי ההפגנה אמר: "משפחת נקש היקרה, הגיע הזמן לקחת את הלוואה בערבות מדינה ולתת אוויר לעובדים שנמצאים כבר חמישה חודשים בחל"ת. עד כאן משפחת נקש. ברגע שהתמלאו התנאים לא נשקוט יותר עד שארקיע תפתח. איפה כבוד? המלונות שלכם מלאים ואנחנו קורסים. בושה. תסתכלו לנו בעיניים".
יו"ר החברה, אבי חורמרו, המנהל את עסקי קבוצת נקש בישראל, אמר אתמול כי "על מנת להחיות ולהפעיל מחדש את ארקיע הוחלט לקבל את ההלוואה בערבות המדינה ולהזרים סכומים של עשרות מיליוני שקלים נוספים לחברה וזאת בהמשך להשקעה של 70 מיליון שקל על יד האחים נקש בשנה שעברה. חשוב להוסיף, שהאחים נקש מעולם לא משכו דיבידנד מחברת ארקיע על אף שהיו זכאים לכך. אנו עושים ככל שניתן כדי להציל את החברה מתוך דאגה לכ-550 משפחות העובדים המסורים ובני משפחותיהם, וזאת למרות המשבר הכלכלי הקשה שתקף אותנו בשל מגפת הקורונה. בשלב הראשון, החברה תחזור להפעיל טיסות בקו בן גוריון-אילת, ולאחר מכן תפעיל טיסות למדינות ה’ירוקות’ כדוגמת יוון וקפריסין".