בין התאריכים 11-5 באוקטובר הגיעו לטיפול המרכז לגביית קנסות כ-35 אלף קנסות קורונה, בשווי של כ-22 מיליון שקל. כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (ראשון) רשות האכיפה והגבייה. מדובר בעלייה של כ-380% ביחס לממוצע השבועי לפני הסגר הנוכחי, שעמד על 9,000 דו"חות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נכון להיום, התקבלו כ-307 אלף קנסות קורונה בשווי של מעל ל-170 מיליון שקל. עד כה שולמו כ-65 אלף קנסות בשווי של כ-28 מיליון שקל, כאשר כ-4,500 כנסות מתוכם, בשווי של כשני מיליון שקל, שולמו בשבוע האחרון. בנוסף, כ-50 אלף דו"חות לא שולמו בתוך 90 יום ולכן נוספו עליהם פיגורים בגובה 50%.
1 צפייה בגלריה
שוטרים אוכפים את ההנחיות בירושלים
שוטרים אוכפים את ההנחיות בירושלים
שוטרים אוכפים את ההנחיות בירושלים
(צילום: אלכס קולומיוסקי)
נזכיר כי ברקע העלייה הדרסטית בקנסות ובאנשים שאינם משלמים את הדו"חות, בעלי עסקים רבים החליטו הבוקר לפתוח את עסקיהם, על אף ההנחיות האוסרות על כך, והודיעו כי ילחמו בביהמ"ש על הקנסות שינתנו להם. "הממשלה הופכת אותנו לעבריינים, אין לאנשים כסף לילדים שלהם", אמרה ל-ynet מריקה חוחשוילי, בעלת עסק לאיפור קבוע.
לדברי מנהל המרכז, דורון תשתית, למרות העלייה המתמשכת בתשלום הקנסות שהוטלו, עדיין מדובר בנתונים לא פשוטים ומדאיגים. "רבים ממקבלי הדו"חות הם אזרחים נורמטיביים שלא נתקלו עד כה בהליכים של המרכז לגביית קנסות שהם מאוד אפקטיביים ומהירים. למרות שבתיקים רבים המועד לתשלום חלף, אנו יותר מנשמח לסייע לחייבים שיפנו אלינו בהפחתת חלק מהפיגורים ופריסת החוב ובפרט לאלה שנפגעו כלכלית ממשבר הקורונה, כדוגמת המובטלים והיוצאים לחל"ת".
לתמונת מצב כללית על פעילות הרשות לרבות קנסות הקורונה - לחצו כאן.