בין אם אתם עורכים שיפוץ יסודי בחדר השירותים או בחדר הרחצה ובין אם מדובר בהתקנה פשוטה, כדאי לברר תחילה מהם המחירים הנהוגים בשוק, ולשאול את השאלות הנכונות. זאת, כדי שביום ההתקנה לא יהיו הפתעות במחיר. רגע לפני שאתם מזמינים אינסטלטור ונבהלים מהחשבונית שבסיום העבודה? קראו את המדריך הזה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

התקנת ברז

"לפני שאתם ממהרים להזמין אינסטלטור, כדאי שתשלחו לו את סוג הברז הקיים ואת סוג הכיור, על מנת שיוכל להגיע עם ברז מתאים", ממליצים במוקד השירות של אתר "המקצוענים".
"בכך, תמנעו הגעה כפולה, שיכולה לגרור חיובים נוספים. שימו לב שיש הבדל בין ברז רגיל לבין התקנה של ברז אינטגרלי בתוך הקיר, שנחשב להתקנה מורכבת יותר".
כמו כן, סכמו מראש מי אמור לרכוש את הברז. "אם אתם מעוניינים בעיצוב ספציפי, כדאי להגיע לחנות עם תמונת הכיור, ואף להתייעץ עם אינסטלטור לפני שאתם רוכשים את הברז", מוסיפים במוקד השירות. "כיום, ניתן להעביר בקלות רבה יחסית תמונות מהשטח, באמצעות הטלפון הנייד.
"זכרו לבקש את תעודת האחריות של היצרן, בעבור הברז. זאת, משום שברזים יכולים להתקלקל במשך הזמן, וישנן חברות שמעניקות חמש שנות אחריות. כשמגלים תקלה, זה יכול להיות משתלם במיוחד".
כמה זה עולה? "עלות התקנת ברז הנהוגה בשוק היא 250-350 שקל", מציינים במוקד השירות. "מחיר זה מתייחס לברז סטנדרטי. אם מדובר בהתקנה של ברז נשלף, תיתכן תוספת של כ-20 אחוז במחיר".
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

התקנת כיור

בשוק קיים מגוון גדול של כיורים: כיורים המונחים על גבי המשטח, כיורים השקועים בתוך השיש וכיורים בהתקנה שטוחה.
כמו כן, יש מגוון גדול של חומרים מהם עשויים הכיורים. בישראל, החומר הנפוץ ביותר הוא כיור חרס, שנחשב לעמיד מרוד וקל לתחזוקה.
בנוסף, קיימים גם כיורים מנירוסטה (שנפוצים יותר כיום, אף צריך לזכור שהם מרעישים יותר, ועבור אנשים מסוימים זה בבחינת מטרד של ממש). כמו כן, יש כיורים אינטגרליים מקוריאן, יש כיורים אקריליים, כיורי גרניט ועוד.
"בכל מקרה, הקפידו על מותג איכותי, ואל תתפשרו על אחריות של פחות מ-3 שנים", אומרים במוקד השירות. "יש חברות שיעניקו אחריות גם של 5 שנים, המכסה אתכם מפני פגמי ייצור. שימו לב, שבמקרה שתתגלה תקלה הנגרמת בשל התקנה רשלנית, לא תזכו לאחריות. לכן, חשוב לבחור באינסטלטור בעל ניסיון בהתקנות מסוג זה".
כמה זה עולה? "עלות התקנת כיור היא 400-500 שקל", מציינים במוקד השירות. "המחיר מתייחס להתקנה של כיור בתשתית קיימת. מחיר זה, אינו כולל את עלות הכיור, כמובן".

התקנת אסלה

לרוב, מחליפים אסלה רק במהלך שיפוץ, ולא כחלק מתחזוקה שוטפת של הבית. ואולם, יהיו מקרים שבהם האסלה תיסדק או תישבר, ותיאלצו להחליף אותה.
בתחום זה קיימים שלושה סוגים נפוצים: הסוג המוכר והישן הוא אסלת חרס עם מיכל הדחה מפלסטיק.
הסוג המתקדם יותר הוא אסלת מונובלוק, הכוללת בתוכה את מיכל ההדחה וכולה עשויה מחרס. היא מחוברת לרצפה, והיא הדור השני של האסלות בארץ. האסלה המתקדמת ביותר, היא אסלה תלויה.
ואולם, לא כולם ממהרים לעבור אליה לאור עלויות התקנה ותחזוקה גבוהות יותר בצורה משמעותית. זה אמנם הרבה יותר נוח לנקות מתחת, זהו פתרון אסתטי ומעוצב, אך יש לכך מחיר. בכל מקרה, אם אינכם בטוחים, שלחו לבעל המקצוע תמונה לפני הגעתו.
"כדאי מאוד לרכוש אסלה בעלת תו תקן ישראלי", ממליצים במוקד השירות. "בשלב ההתחלתי זה לא יורגש, אך במשך השנים, תגלו הבדלים ביכולת העמידות בפני חומרי ניקוי, המשקל שהאסלה יכולה לשאת והנראות שלה מבחינת ספיגת כתמים.
"אל תסכימו שהאינסטלטור 'יבטן' את האסלה, שכן הדבר יכול לסדוק את האסלה במשך הזמן, בשל התפשטות והתרחבות שונים, והבדלים בגמישות החומר".
כמה זה עולה? "התקנת אסלה תעלה לכם 400-500 שקל", מציינים במוקד השירות. "במידה ומדובר באסלה תלויה, המחיר אינו כולל כמובן את עלות האסלה עצמה ולא את עלות הניאגרה ולחצני ההדחה".
עוד כתבות בנושא:
3 צפייה בגלריה
(צילום : shutterstock)

התקנת אמבטיה

אם האמבטיה שלכם ישנה, והגיע הזמן להחליף אותה, דעו כי קיים מגוון רחב מאוד של אמבטיות. הנפוצה ביותר בישראל היא האמבטיה האקרילית, שכן היא עמידה ובמקרים של צורך בתיקון, מאוד קל לתקן אותה. אמבטיות נוספות הקיימות הן אמבטיות מפח או מברזל יצוק.
שימו לב, שנהוג לתת מידות לפי חלקה החיצוני של האמבטיה, ולא לפי הנפח הפנימי שלה.
לכן, בדקו תחילה שהגודל שלה אכן לדיירים שהולכים להשתמש באותו חדר רחצה.
שימו לב, שבמקלחות המיועדות לילדים, כדאי למקם את פתח המילוי במרכז האמבטיה, מה שיאפשר לשני ילדים להתרחץ בו-זמנית בנוחות רבה יותר.
כמה זה עולה? "כאן לא מדובר בתיקון או התקנה פשוטים יחסית, ולכן המחיר בהתאם", מציינים במוקד השירות. "עלות התקנת אמבטיה היא 4,000 עד 5,000 שקל. מחיר זה כולל את פירוק האמבטיה השנה והתקנת החדשה. כמובן שהוא אינו כולל את עלות האמבטיה עצמה".
צריכים אינסטלטור? לחצו כאן
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"