בורסת וול סטריט בניו יורק רשמה הערב (ו') את השבוע הגרוע מאז חודש מרץ אחרי נסיגה חזקה במדדים המובילים: מדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.6%, מדד S&P 500 איבד 1.2% ומדד נאסד"ק מחק 2.5%. ברקע שיא יומי בתחלואה בארה"ב, לצד צלילה במניות ענקיות הטכנולוגיה בשל תוצאות הרבעון השלישי וזמן קצר עד הבחירות לנשיאות, שמעלות חשש לאי סדר.
אפל ירדה ב-5.6%, אמזון ב-5.5% ופייסבוק ב-6.3% עקב תחזית שנתית מאכזבת, טוויטר נפלה במספר המשתמשים החדשים, טסלה ונטפליקס מחקו 5.6%, ביוליין הישראלית טסה ב-33.8%. לעומת זאת, מניות הקרוז מזנקות: רויאל קאריביאן, קארניבל ונורוויג'יאן קופצות סביב 6%.
1 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות מניה מניות מסחר ירידות מפולת קורונה
וול סטריט בורסה בורסות מניה מניות מסחר ירידות מפולת קורונה
ירידות בוול סטריט
(צילום: AP)
ברקע לקפיצת מניוז הקרוז - החלטה של המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (ה-CDC) בארה"ב לפיה יש להסיר את הצו שלא לאפשר קרוזים (הצו באוויר כבר 8 חודשים) ולהחליפו בצו מרוכך יותר, שמאפשר קרוזים תחת תנאים מגבילים (“Conditional Sailing Order"). הצו החדש יישאר בתוקף עד 1 בנובמבר 2021 ויחליף את קודמו מחר. עתה חברות הקרוזים יכולות לתכנן את החזרה לשגרה, דווקא בזמן שהתחלואה בארה"ב ובאירופה שוברת שיאים חדשים.
מחיר חבית נפט מסוג WTI למסירה בחודש דצמבר נסוג ב-1.1% (38 סנט) לשווי של 35.79 דולר - שפל של חמישה חודשים. כמו כן, מדובר בנעילה השבועית הגרועה מאז אפריל ובירידה חודשית של 11%. ברקע, ירידה בביקוש לזהב השחור וצפי להמשך המגמה, בשל הזינוק בתחלואה באירופה וארה"ב. מחיר הזהב טיפס ב-0.6% (11.90 דולר) ל-1,879.90 דולר לאונקיה. אך בסיכום חודשי נרשמה ירידה של 0.8% בשווי המתכת היקרה, בשל העדפה מצד המשקיעים לחוף מבטחים בדמות הדולר, ששיפר החודש את ערכו. הזהב רשם שבוע שלישי ברצף של ירידות, עם ירידה שבועית של 1.3%.
בתוך כך, שבוע רע בבורסות אירופה הוביל גם לאוקטובר מאכזב, בשל הזינוק בתחלואה והחלת הסגרים בגרמניה וצרפת: מדד דאקס הגרמני צלל ב-9.4% החודש והשבוע ירד ב-8.6%, היום נסוג ב-0.4%. בלונדון נרשמה ירידה חודשית של 4.9%, השבוע ירד מדד פוטסי ב-4.8%, היום נחלש ב-0.1%. מדד קאק הצרפתי נחתך החודש ב-4.4%, השבוע נסוג ב-6.4%, היום טיפס ב-0.5%. בפריז, לאחר דו"חות רבעוניים, חברת משחקי הוידאו Ubisoft צללה ב-7.5%. בבריסל, חברת הטלקום Proximus קפצה ב-8.1% אחרי שפרסמה את תוצאות הרבעון השלישי שעקפו את תחזיות הרווח, ואף העלתה את התחזית השנתית שלה.
מניית סטארבקס יורדת ב-1.5% למרות שעקפה את תחזיות האנליסטים להכנסות ולרווחים ברבעון הפיסקאלי הרביעי של 2020. ברשת בתי הקפה ציינו כי חלה התאוששות ניכרת בשני השווקים העיקריים שלה - ארה"ב וסין. כמו כן, העלתה סטארבקס את התחזיות שלה לשנה הפיסקאלית של 2021, מעל צפי האנליסטים - בחברה מצפים להתאוששות מהירה יותר. הרווח המתואם עמד ברבעון על 51 סנט למניה לעומת צפי ל-31 סנט למניה. הרווח הנקי עמד על 392.6 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 802.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות עמדו על 6.2 מיליארד דולר, בהשוואה לתחזיות של 6.06 מיליארד דולר. ההכנסות ברבעון ירדו ב-8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.