מועצת מקרקעי ישראל אישרה היום (ד') את התיקון שהכניסו שר האוצר היוצא משה כחלון ושר התחבורה היוצא בצלאל סמוטריץ', במתווה הפיצוי של תושבי כפר שלם, שאושר לפני כחודש במועצה.
על פי התיקון החדש, גם תושבים שהחזיקו בדירה עד לפני עשר שנים, יוכלו להנות ממתווה הפיצוי שאושר. זאת בניגוד להחלטה הקודמת ששללה את מתווה הפיצוי מכל מי שהחזיק בדירה ב-45 השנים האחרונות. בסביבת האוצר טוענים שהשינוי יטיב את מצבם של ותיקי כפר שלם.
1 צפייה בגלריה
המבנה הראשון בתוואי הרכבת הקלה שבונה נת"ע בכפר שלם נהרס
המבנה הראשון בתוואי הרכבת הקלה שבונה נת"ע בכפר שלם נהרס
המבנה הראשון שנהרס לטובת הקמת הרכבת הקלה שבונה נת"ע בכפר שלם
(צילום: מוטי קמחי)
כזכור, חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע) מקימה את אחד משלושת קווי הרכבת העיליים באזור תל אביב, כאשר אחד מהם (הקו הסגול, שיחבר בין תל אביב ליהוד-מונוסון) עובר בשכונה, כך שנדרש פינוי שאמור להוביל לפיצוי התושבים במקום.
במקור, המדינה ביקשה לתת פיצוי שנע בין כ-350 אלף שקל (משפחות צעירות) לכ-1.7 מיליון שקל (משפחות הדור הראשון והשני להתיישבות בכפר שלם), תלוי בוותק, בבעלות והזיקה לרכוש ומספר הילדים של כל שכונה. הסכומים מבוססים על עבודת ועדה בראשות ראש מטה הדיור לשעבר אביגדור יצחקי.
"אנחנו מתקנים היום עוול של עשרות שנים ממנו סבלו תושבי כפר שלם. התושבים סבלו מעשרות שנים של הזנחה מצד כל הרשויות במדינה תחת התירוץ הנפסד "חבל להשקיע בשכונה בגלל שאוטוטו מפנים אותם", אמר כחלון. סמוטריץ' סיכם כי "היה חשוב לי מאוד לסיים את המהלך. מתווה כפר שלם, שעמלנו קשות להשגתו, עושה צדק ומעניק פיצוי הגון שיאפשר פינוי בהסכמה של המתגוררים על תוואי הרכבת, באופן שיאפשר את קידומו של המיזם התחבורתי החשוב הזה בלוחות הזמנים שנקבעו מראש".