סכסוך משפחתי ברשת המטבחים הידועה מטבחי סמל. ל-ynet נודע כי האחיות ויקטוריה שדה וסברינה תותחני הגישו היום (ראשון) לבית המשפט תביעה כנגד אחיהן אלברט מוהדב ורעייתו. זאת בטענה לקיפוחן בחברות המשותפות - סמל ארכיטקטס ברמת השרון, סמל בנמל וסמל ראשון, שנמצאות לטענת האחיות בבעלותן המשותפת עם אחיהן, רעייתו, מטבחי סמל ועוד.
התביעה של האחיות מגיעה לאחר שביום חמישי האחרון הגיש האח תביעה נגד האחיות, במסגרתה ביקש מבית המשפט להוציא פסק דין הצהרתי לפיו מניות הניהול שיש לאח אלברט מוהדב וסמל פרפקטו בחברות סמל ברמת השרון וסמל בנמל, מקנות להם את הזכות לנהל את החברות בפועל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת התביעה של האחיות הן טוענות באמצעות עוה"ד ארז חבר, מנהל אשכול ליטיגציה וחדלות פירעון במשרד עמית, פולק, מטלון ושות' וכן עו"ד נירן דור מהמשרד, כי אחיהן "ניכס לעצמו את כל ההישגים, החזון וההצלחות של קבוצת החברות, בעוד הוא משאיר את התובעות, אחיותיו, בצללים. הצגה מגמתית זו, היא בדיוק הסיפור מאחורי התנהלותו של מוהדב והתייחסותו כלפי אחיותיו: מוהדב מתעלם מהן, מתייחס אליהן בזלזול מוחלט, מגמד את הישגיהן ובעיקר אינו רואה בהן שותפות, על אף היותן בעלות מניות, על כל המשתמע מכך". מנגד, טוען האח באמצעות עורך דינו במכתבים ששלח כי האחיות מתנהלות כלפיו בחוסר תום לב ומנסות לסחוט אותו.
2 צפייה בגלריה
מטבחי סמל
מטבחי סמל
מטבחי סמל
(צילום: Google StreetView)
הרשת, אחת מהמובילות בישראל בתחום המטבחים, כוללת כיום ארבעה סניפים: ברמת השרון, בנמל תל אביב, בראשון לציון ובחיפה. על פי תביעת האחיות סניפי הרשת מנוהלים בחברות נפרדות, שבהן שולטים (בשרשור) האחיות, אח שלהן מוהדב ורעייתו. "מאז תחילת דרכה של הרשת היא פעלה כמעין-שותפות משפחתית, שבה לכל אחד מהאחים יש תפקיד - האחיות התובעות הן מעצבות דגמים ראשיות ומעצבות המותג ואח שלהן אחראי בעיקר לקבלת ההזמנות והכספים מהסניפים, ניהול המפעל ואחראי על השיווק".
2 צפייה בגלריה
מימין: אלברט מוהדב, סברינה תותחני
מימין: אלברט מוהדב, סברינה תותחני
מימין: אלברט מוהדב, סברינה תותחני
(צילום: שאול גולן, איל פישר)

"רכבי יוקרה והסטת רווחים"

האחיות טוענות כי תביעתן עוסקת "בניסיון פסול של הנתבע אלברט מוהדב לנצל לרעה את תפקידו כמנהל, בעל מניות ודירקטור בחברות סמל ארכיטקטס ברמת השרון, סמל בנמל וסמל ראשון ולקפח את זכותן של התובעות (אחיותיו) כבעלות מניות באותן חברות משותפות - חברות ברשת מטבחי סמל, רשת המטבחים המובילה בישראל, אשר בשנים האחרונות הלכה וצמחה במכירותיה ובהכנסותיה בהיקפים דרמטיים".
עו"ד ארז חברעורך דין ארז חבראייל פרידמן
לטענת האחיות מדובר בניסיון פסול בהתחשב בכך שקבוצת החברות השייכות למטבחי סמל הן חברות משפחתיות, שרובן הוקמו יחדיו במשותף על ידי התובעות ואחיהן. "ההפרדה התאגידית בין חברה אחת לשנייה אינה משקפת את העובדה שהרשת פועלת במכלול משותף לכל החברות". עוד טוענות האחיות כי אחיהן מנסה למנוע מהן "לעמוד על זכויותיהן ולקבל את חלקן ברווחי הקבוצה".
האחיות טוענות בתביעה כי רווחים של החברות המשותפות הוסטו לסמל פרפקטו, שהינה החברה האחראית, בין היתר, לייצור מטבחי הרשת במפעל הממוקם בעיר יבנה, ואשר מוחזקת לטענת האחיות על ידי אחיהן מוהדב ורעייתו.
עורך דין נירן דורעורך דין נירן דורצילום: אייל טוהג
עוד נטען בתביעה כי "הושתו הוצאות בסכומים של מיליוני שקלים על החברות המשותפות (דווקא); ונגבו מהחברות המשותפות עמלות גבוהות ביותר, באופן בלתי פרופורציונאלי להיקף פעילותן, תוך שאח שלהן מנווט את כל פעולותיו למיקסום רווחי סמל פרפקטו, אשר כאמור הוא ורעייתו הם הבעלים בשרשור, וזאת בעורמה, בהסתר, על חשבונן של התובעות ותוך קיפוחן. מבדיקות שערכו התובעות נמצא כי בשנת 2017 אף חילקה סמל פרפקטו דיבידנד בסכום ניכר של 12 מיליון שקל - עובדה שאף היא הוסתרה בכוונת מכוון מהתובעות והתגלתה להן רק לאחרונה. התובעות קיבלו עובדה זו בתדהמה, שכן היא עומדת בסתירה מוחלטת למצגים שהציג בפניהן אחיהן כל השנים". עוד נטען כי מבדיקות שאף הן נעשו על ידי התובעות, נמצא כי אחיהן פעל כביכול לרוקן את החברות המשותפות מנכסים, כאשר העביר לחברות אחרות בשליטתו את רווחיהן, ובכלל זה רווחים ממכירות של מוצרים שהחברות המשותפות מכרו.
האחיות טוענות בתביעה כי המשבר בקבוצת החברות התגבר לאחרונה כאשר מוהדב התיימר "לפטר" את התובעות מסמל בנמל. זאת, "בתואנת שווא כי הן 'גנבו' מסמכים. בגין ניסיון זה לפטר את התובעות הוגשה בקשה לבית הדין לעבודה (הליך שהסתיים לאור חתימת הצדדים על הסכם גישור ולאור הודעתו של מוהדב כי הוא חוזר בו מכוונת הפיטורים)".
עוד טוענות האחיות בתביעה כי אח שלהן "רכש לעצמו רכב יוקרה חדש מסוג מרצדס על חשבון החברות המשותפות וללא הסכמת התובעות. לא ידוע לתובעות מה מחירו של הרכב ומדוע התשלום עבורו שולם באמצעות החברות המשותפות. בנוסף מוהדב רכש גם לרעייתו רכב יוקרה על חשבון החברות המשותפות. זאת, על אף שהיא מעולם לא עבדה בסניפי הרשת. מדובר בדוגמאות נוספות לכך שמוהדב עושה בחברות המשותפות כבשלו, ללא רשות, וללא תיאום עם התובעות, שותפותיו באותן חברות", נטען.

"סוחטות את אחיהן"

מנספחים שהוגשו לתביעה עולה כי הסכסוך בין האחים נמשך חודשים רבים. באחד המכתבים ששלח עו"ד שמואל גלינקא ממשרד שבלת המייצג את האח כתב כי "אלברט מוהדב הוא והוא לבדו הקים ובנה את העסק שנקרא מטבחי סמל והסכים ליתן לאחיות מניות בחברה, בכפוף לכך שניהול כל ענייניה ישאר בידיו. בשל כך ניתנה לו ורק לו, בהסכמתן המלאה מניית ההנהלה". עוד נטען במכתב כי האחיות פועלות על מנת להשתלט על החברה וכי התנהלותן מסבה נזקים לחברה. בנוסף טוען האח במכתב בא כוחו כי "לא רק שהוא לא קיפח את האחיות. נהפוך הוא".
עורך דין שמואל גלינקאעורך דין שמואל גלינקא
באחד המכתבים ששלח בא כוח האח נטען כי "בזמן האחרון נתון מרשינו למסכת דרישות ולחצים שלכן במטרה לקבל מהחברות כספים שאינם מגיעים לכן כלל ועיקר". עוד נטען כי האחיות קיבלו ומקבלות באופן סדיר את כול המידע הדרוש להן. "דרישתן לקבלת כל מסמכי החברה (סמל בנמל - ל.ד) נעשית כמו פעולות אחרות בהן נוקטות האחיות לאחרונה, בחוסר תום לב, על מנת להפריע לניהולה התקין של החברה ולסחוט את אחיהן". טרם הוגשה תגובת הנתבעים לבית משפט.
כאמור, תביעת האחיות נגד האח הוגשה שלושה ימים לאחר שהאח הגיש תביעה נגד האחיות. האח טען בתביעה שהגיש בשבוע שעבר באמצעות עו"ד גלינקא כי "עניינה של תביעה זו באחיות אשר נוכח התנהלותן הבעייתית נאלצה חברת סמל בנמל לסיים את העסקתן, ועתה בחוסר תום לב משווע, מנסות להטיל אימה על החברות בהן מחזיקות במניות ביחד עם התובעים, גם במחיר של גרימת נזק בלתי הפיך לאותן חברות ופעילותן העסקית, תוך התנהגות בריונית ופלילית המקפחת את האח".
עוד טען האח בתביעה כי "ברטו הקים בעשר אצבעות את רשת המטבחים המובילה כיום בישראל, רשת מטבחי סמל. במשך השנים ברטו העניק לאימו ולאחיותיו (הנתבעות) ללא תמורה ו/או כנגד תמורה סימלית שאינה משקפת את ערכן בפועל מניות בקבוצת החברות של הרשת, חברות אשר מפעילות בזכיינות כל אחת סניף של הרשת, אולם אף אחת מהן אינה מרכזת את פעילות הרשת. אין עוררין כי כוונת הצדדיים בעת הקמת סניפי הרשת היתה שלצורך ניהול החברות ברטו יהיה בעל רוב זכויות ההצבעה בחברות וכי ברטו יהיה זה שאף מנהל בפועל את החברות. ברטו ואישתו הם המחזיקים הבלעדיים במניות חברת מטבחי סמל המחזיקה יחד עם ברטו בחברת סמל פרפקטו בה מצויה עיקר הפעילות של הרשת, והיא ורק היא הבעלים של המותג מטבחי סמל ומנגד לאחיות אין כלל החזקות בחברות הנ"ל".
עו"ד שמואל גלינקא ממשרד שבלת, בא כוח אלברט מוהדב, מסר בתגובה לתביעת האחיות: "אנחנו הגשנו תביעה נגדם עוד ביום חמישי. בכל מקרה טרם קיבלנו את התביעה שהם הגישו ואיננו יודעים מה הסעדים הנתבעים, אבל מדובר בחלק ממסע לחצים שהאחיות מנהלות כנגד מר מוהדב על מנת לנסות ולקבל כספים וזכויות שהן אינן זכאיות להן. אין לנו ספק שהתביעה תידחה".