איך מתמודדים עם משבר הקורונה, מה עושים עם המינוס, כמה משלמים על הדירה, איפה הייתה החופשה האחרונה ועל איזו הוצאה מצטערים במיוחד? אנשים מרחבי הארץ מספרים בגילוי לב על החיים עצמם, בשגרה ובצל הקורונה. והפעם: משפחת שבתאי, מכפר שלם.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בצילום: הילה (44), אייל (48), רוני (17), טמיר (15)
1 צפייה בגלריה
אנחנו על הספה משפחת שבתאי כפר שלם
אנחנו על הספה משפחת שבתאי כפר שלם
משפחת שבתאי
(צילום: אסי חיים)
הבית: קרקע 3 חדרים. אין משכנתא.
כפר שלם? אייל: "סבא שלי עלה לפה ב-49' ואנחנו בין המתיישבים הראשונים. המקום נקרא חוות יפת והוא גידל פה סוסים ופרות. כפר שלם זה בדרום מזרח תל-אביב, זה היה אז כמו המערב הפרוע. אף אחד לא רצה להגיע לפה. אני זוכר שכבר בתור ילד הייתי מוכר את החרא של הפרות מהחווה. עולה על סוס ורוכב לגבעתיים ומוכר להם דשן בחמש לירות לגינות היפות שלהם. יש לנו פה 22 דונם, וכל המשפחה - יש לי תשעה דודים - כולם גרים פה. מסביבנו כבר הכל בניינים גבוהים וגם אנחנו בסוף נתפנה מפה".
כפר בתוך העיר? אייל: "אני בניתי את הבית בידיים שלי. את כל הבתים פה המשפחה בנתה. אין פה טאבו לצערנו ואין ממש היתרים. הייתה תקופה שלא היה פה כלום ואף אחד לא רצה להגיע לפה אבל היום זה כבר אזור מבוקש מאוד וערך האדמה פה בשמיים. ניסו להוציא אותנו בכוח והיה מאבק גדול. בסופו של דבר הגענו להסכם והולכים לפנות את כל המשפחה ולעשות פה פינוי בינוי ונחזור אחרי שהפרויקט יסתיים". רוני: "זה לא יהיה אותו דבר". טמיר: "אני דווקא רוצה חדר לבד".
מה עושים? אייל: "אני עושה קידום ושיווק אתרים באינטרנט והילה בונה ומעצבת אתרים ואנחנו משלימים אחד את השנייה. יש לנו חברה שנקראת פרש פתרונות שיווק ושנינו עובדים יחד מהבית".
איך מתמודדים כשקשה? אייל: "יש לנו ידע עסקי מקורסים בסיינטולוגיה ואנחנו יודעים להתגבר על הבעיות החיצוניות שתמיד קורות". הילה: "אנחנו גם עובדים במרכז הסיינטולוגיה. אני שם משמונה עד ארבע כל יום ומטפלת באנשים. עוזרת להם להיפטר ממחסומים. יש שכר אבל זה לא העיקר. מבחינתי זה לתת לאנשים כלים להתמודד עם החיים".
סיינטולוגיה? הילה: "זאת תורה בת יישום. יש לך ארגז כלים כך שבכל פעם שיש בעיה אתה יודע איך להתמודד איתה ולטפל בה. גם הילדים חונכו על טהרת הסיינטולוגיה". רוני: "אני נולדתי לזה. אני רואה אנשים שמתמודדים עם קשיים ואני יודעת שיש לי פתרון. במובן מסוים אני שונה מילדים אחרים. למשל יש בסיינטולוגיה טכנולוגיית למידה שאומרת 'אל תחלוף על פני מילה שלא הבנת'. צריך להבין פרט אחרי פרט, צעד צעד, וזה תורם לכך שגם רמת העניין שלך עולה ועוזר לך בהבנה איך ללמוד". הילה: "הכל פשוט וישים".
איך הגעתם לזה? הילה: "חיפשתי גן לרוני כשהיא נולדה והגעתי לגן שחינך על פי העקרונות האלה וכשיצאתי אמרתי לאייל 'פה אני רוצה שהיא תהיה'. הילדים היו שמחים והאנרגיות היו טובות. היו הורים סיינטולוגים וכאלה שלא וראיתי הורים שמחים וכאלה שפחות ושאלתי את מנהלת הגן ואמרתי 'אני רוצה את מה שיש להם' וככה זה התחיל".
כת? הילה: "אנשים לא יודעים, לא מכירים ואני לא כועסת או מאשימה אותם. אני לא אבוא לאדם ואגיד לו תעשה משהו. זה שאני לומדת זה לא אומר שאני חושבת שגם אתה צריך לעשות את זה. לי יש כלים ואם מישהו מתעניין או רוצה לשמוע אז בכיף".
יש בזה השקעה כספית? הילה: "אני חושבת שזה הפוך. אנחנו נהיינו בעלי יכולת בגלל הסיינטולוגיה ובגלל זה אנחנו יושבים יציבים גם בראש וגם כלכלית. זה החיים שלנו ואיפה שלא תיגע, זה שם. בגישה, בעסק, באופטימיות, בחינוך. זאת דרך חיים".
מינוס? אייל: "לא. זו תקופה מצוינת. אנשים עכשיו עוברים לאינטרנט".
מחוץ לתמונה: הילה: "רוני כותבת ומלחינה והיא מוכשרת. יש לה את זה". רוני: "זה התחיל משיעור כתיבה בבית הספר ואהבתי את זה. בהתחלה כתבתי טקסטים ארוכים אבל עם הזמן התחלתי לכתוב שירים ולהלחין. יש לי הרבה דברים להגיד. אני מנגנת על גיטרה, כינור ותופים. אני רוצה להיות זמרת. כבר יש לי כמה שירים ביוטיוב".
כוכב נולד? רוני: "אני לא רוצה. זאת תוכנית שרק רוצה לעשות כסף, לא מעניין אותה שאתה תצליח". אייל: "אנחנו נותנים לה ללכת בדרך שלה. היא גם עברה טראומה לא קטנה השנה".
טראומה? רוני: "לפני שמונה חודשים פתאום הדיבור שלי נפגע ולא הצלחתי לנגן וגילו שיש לי דלקת במוח הקטן. עד עכשיו קשה לי לדבר. זה קרה בדיוק אחרי שהוצאתי שני שירים וזה קטע הכל. נעצרו לי החיים, לא הצלחתי ליצור, לכתוב. אני חוזרת לאט-לאט לעצמי וחזרתי לכתוב גם על החוויה הזאת. כשהייתי בבית החולים כל הזמן שמעתי את אביתר בנאי, הוא ההשראה שלי". הילה: "אם יפגישו אותה עם אביתר בנאי זה יהיה בשבילה התגשמות חלום".
חופשה אחרונה: הילה: "שנים לא היינו בחופשה יחד".
רוצים להשתתף במדור? כתבו ל: Assi-h@yedioth.co.il