תוספת של מאות דירות חדשות בעיר הצפופה בישראל: ל-ynet ולממון נודע כי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה בשבוע שעבר להפקדה תוכנית לתוספת שטחי ציבור ומגורים במתחם "המשולש" בבני ברק, המאפשרת הקמה של 600 יחידות דיור.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי התוכנית, שקודמה על ידי הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בני ברק ונערכה על ידי משרד בר לוי דיין אדריכלים, כ-20% מהן מיועדות להיות דירות קטנות בשטח של עד כ-60 מ"ר. לכל דירה תתווסף מרפסת בשטח של 12 מ"ר ותתאפשר הקצאה של מרפסת סוכה בשטח של 8 מ"ר. התוכנית משתרעת על שטח של כ-120 דונם וממוקמת במתחם הרחובות הרב כהנמן במזרח, עזרא במערב ובן יעקב בדרום.
1 צפייה בגלריה
בני ברק בזמן הסגר
בני ברק בזמן הסגר
בני ברק
(צילום: מוטי קמחי)
המתחם יועד במקור לתעשייה וכיום משלב מגוון שימושים, בהם תעשייה, מלאכה, מסחר ומוסדות ציבור. תוכנית המתאר המחוזית קבעה את השטח כאזור למוסדות ציבור עירוניים וכלל עירוניים, ובתוכנית המתאר לעיר בני ברק הוא נקבע כשטח עבור מוסדות ציבור, תוך שילוב יחידות דיור. התוכנית החדשה קובעת, למעשה, שינוי ייעוד המתחם – מתעשייה למגורים ומוסדות ציבור באמצעות התחדשות עירונית, הוספת חזית מסחרית לאורך הרחובות הראשיים והוספת שטחים ירוקים.

התחדשות עירונית לאזור תעשייה קיים

לדברי יו"ר הוועדה המחוזית, אדריכלית דניאלה פוסק, "התוכנית מממשת את חזון תוכנית המתאר המחוזית ואת תוכנית המתאר המקומית, אשר ראו במתחם כאזור למוסדות ציבור עירוניים ומטרופוליניים. מדובר באזור מרכזי המשורת על ידי תחבורה ציבורית וסמוך למסוף אוטובוסים שאושר לאחרונה ולתחנת מטרו מתוכננת".
מתכננת מחוז תל אביב במינהל התכנון, ד"ר אדריכלית חוה ארליך, ציינה כי "האתגר היה לייצר תוכנית התחדשות עירונית לאזור תעשייה קיים, העתיד לשנות את פניו ולהפוך לרובע עירוני הכולל מגורים, מוסדות ציבור ושטחים פתוחים, תוך יצירת המנגנונים אשר יבטיחו את מימוש הרשת הירוקה".
עו"ד אייל אוליקר ממשרד עוה"ד צבי שוב, המתמחה בנדל"ן, תכנון ובנייה, הוסיף כי "תוכניות התחדשות עירונית נדרשות במיוחד בבני ברק, הבנויה בצפיפות רבה, בבנייה מיושנת, וזקוקה לתוכניות כאלה לשם פיתוחה. הדבר נכון במיוחד לאזור המשולש בו מקודמת התוכנית, הכולל מבני תעשייה מיושנים התופסים שטח רב בעיר צפופה מאוד, ואינם תואמים למיקומו של שטח זה במרכזו של אזור מגורים".