מחכים להחזר כספי על סלין דיון? חכו לפחות שנתיים. בהודעה שנשלחה הבוקר (ו') ללקוחות שרכשו כרטיסים מחברת איוונטים, נכתב כי לפני מספר ימים הוגשה בקשה לאישור פשרה במסגרת תובענה ייצוגית נגד החברה. במסגרת הסדר הפשרה, הלקוחות יוכלו לבחור בין שלוש אפשרויות: להשתמש בכרטיס כשהמופע אכן יתקיים, לקבל שובר בשווי 110% מהמחיר הנקוב של הכרטיס או לקבל החזר כספי בשיעור של 75% מהמחיר המקורי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ומה לגבי החזר כספי מלא? אם תבחרו באופציית השובר ולא תממשו אותו בפועל בתוך 24 חודשים ממועד הנפקתו (שעדיין לא יודע), רק אז תהיו זכאים להחזר כספי של המחיר המקורי. בנוסף, אם לא תבחרו אחת מבין האפשרויות הנ"ל עד ל-31.12.2021, ברירת המחדל תהייה האפשרות הראשונה - כלומר, המשך החזקה בכרטיס עד שהמופע אכן יתקיים.
3 צפייה בגלריה
סלין דיון
סלין דיון
סלין דיון
(צילום: AP)
מדובר בכל מי שרכש כרטיס לאחד או יותר מבין המופעים הבאים שלא התקיימו במועדם המקורי בשל משבר הקורונה: סלין דיון, ניק קייב, פיקסיז, מוריסי, רובין שארמה, דניס לויד, כנס מדע ותודעה, תערוכת אוטומוטור ולא רק בלונדיניות.
בנוסף, בהודעה צויין כי מי שיבחר לשמור את הכרטיס לתאריך ההופעה העדכני, יקבל קדימות לבחור את המיקום המועדף עליו ואופציה לשדרג את מיקומו - בתוספת תשלום על ההפרש.
באשר לאופציית השובר, ניתן יהיה לממשו באחד ממופעיו האחרים של מפיק המופע והוא יונפק ללא דמי טיפול או עלויות משלוח נוספות. אדם אשר יעשה שימוש חלקי בשובר עד שתוקפו פג, יהיה זכאי בסוף התקופה - שנתיים, כאמור - להחזר כספי בשווי ההפרש שבין המחיר הנקוב של הכרטיס המקורי לשווי מימוש השובר.
מי שאינו רוצה לחכות ומעוניין בהחזר כספי כעת, יאבד 25% משווי הכרטיס וגם תשלום זה יבוצע רק לאחר אישור הסדר הפשרה על ידי בית המשפט, אם אכן יאושר בסופו של דבר.
עוד נמסר כי מי שרכש כרטיס למופע של סלין דיון וכבר הזין את בחירתו במסגרת הודעה קודמת, רשאי כעת לשנות את בחירתו.
באשר לרוכשי הכרטיסים למופע של ניק קייב: מי שעשה שימוש מלא בשובר שהונפק לו לצורך כניסה למופע שהתקיים, לא יהיה זכאי לבחירה מבין האפשרויות הנ"ל. מי שעשה שימוש חלקי יוכל להמשיך להשתמש ביתרת השובר, או לקבל את ההפרש בין המחיר הנקוב של הכרטיס המקורי ליתרת השובר לאחר 24 חודשים מהמועד שהשובר הונפק לו.
גם מי שרכש כרטיסים למופעים של פורטיסחרוף, החברים של נטאשה ודניס לויד וכבר עשה שימוש בכרטיס המופע המקורי לצורך כניסה למופע שנדחה והתקיים, אינו זכאי לבחירה מבין האפשרויות המוצעות כעת.
מי שקנה כרטיסים ורוצה להתנגד להסדר, צריך לפנות לבית המשפט תוך 45 יום.
כחלק מהפשרה, שכאמור לא אושרה עדיין על ידי בית המשפט, הזוג שהגיש את התביעה יקבל 50 אלף שקל ו-25 כרטיסים חינם כפיצוי, והעו"ד יקבל שכר טרחה של 450 אלף שקל.

לקוחות: "זו לא פחות מגניבה"

גלעד, לקוח אשר רכש כרטיסים למופע של סלין דיון, אמר היום ל-ynet כי "אין שום סיבה הגיונית שאני אאלץ להפסיד כסף ולא אקבל החזר כספי מלא. זו לא פחות מגניבה, המפיקים גוזרים רווחים על חשבון אנשים ששילמו ממיטב כספם.
"מגיע לנו לקבל את הכסף שלנו במלואו. פיצוי על הנזק הכלכלי של מגפת הקורונה - ההפקה צריכה לדרוש מהמדינה. אנחנו לא צריכים לממן אותם. המחשבה שהם לא צריכים להחזיר את הכסף ללקוחות שלא קיבלו תמורה בעבור התשלום שלהם, זו חוצפה שאין כדוגמתה".
3 צפייה בגלריה
ניק קייב
ניק קייב
"גוזרים רווחים על חשבון אנשים ששילמו ממיטב כספם". ניק קייב
(צילום: AP)
נראה שגלעד אינו הלקוח המאוכזב היחיד מהסיטואציה. לקוחה נוספת כתבה בעמוד הפייסבוק של המופע: "מדוע שנוותר על 25%? אם כבר איוונטים הם אלו שאמורים לפצות אותנו על זה שמחזיקים בכסף שלנו כל כך הרבה זמן. אפילו במקרה של ביטול מצידנו היינו משלמים במקסימום 10% דמי ביטול".
לקוח נוסף כתב: "לא מקבל את ההסדר בשום אופן וצורה. ניתן גם להגיב על הסדר הפשרה הזה ולסרב לו. אינני נמנה בין אלה שנכללים בהסדר הזה ובבקשה לתביעה הייצוגית, אני מתכוון לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות על החזר מלא לחלוטין. 100% החזר כספי! לא אתפשר על כך בשום אופן.
"אם אני הייתי חייב כסף לאיוונטים או לשוקי וייס, אני בטוח שכבר היו תולים אותי בהוצאה לפועל עם ריביות של 38% על החוב בכל חודש, עד לתשלום מלא בפועל. חלאס, עברו כל גבול אפשרי מבחינתי. נתראה בבית המשפט", כתב הלקוח.