"שלום, קוראים לי ליה, אני מירושלים ויש לי בקשה ענקית שאולי תוכלו לעזור לי איתה. יש לי אחיין שצריך לחגוג יום הולדת 6, אבל בגלל הסגר הוא לא יוכל לחגוג בגן עם חבריו. ההורים שלו עלו מגיאורגיה לפני שבע שנים. דניאל עצמו נולד בארץ ויש לו רק אח אחד. לכן חגיגה גדולה לא תהיה שם. דניאל מאוהב בלוחמי מג"ב וכל פעם שהוא רואה ניידת של מג"ב עוברת ברחוב, הוא מנופף להם לשלום ואומר שהוא רוצה לשרת במג"ב כשיהיה גדול. הוא מאוד מבואס בימים האחרונים בגלל שלא יוכל לחגוג עם החברים והלוואי ותוכלו להגיע לשמח אותו מהמרפסת".
הפנייה הנרגשת הזאת, שהגיעה לעמוד הפייסבוק הרשמי של משמר הגבול מאת קרובת משפחתו של דניאל הקטן, לא נותרה ללא מענה. עצם הבקשה הצליחה לגעת בליבם של המפקדים והלוחמים שהחליטו להירתם מייד למשימה וכבר באותו היום נוצר קשר עם בני המשפחה. האירוע תוכנן כך, שדניאל אשר לא ידע דבר וחצי דבר מהצפוי לו - הופתע מאוד. "הגענו ביום המיועד מספר ניידות של מג"ב ומשטרה עם מערכות כריזה לשכונה שלו", מספר אחד הלוחמים שהשתתפו באירוע. "התייצבנו מתחת למרפסת הבית של דניאל, ועשינו לו שם חגיגת יום הולדת פרטית ובלתי נשכחת - כמובן שעל פי כל הנהלים וההנחיות של משרד הבריאות. קראנו לו מלמטה ברמקול שבניידת לצאת למרפסת, שרנו לו שירי יום הולדת ואיחלנו לו מזל טוב ואפילו הבאנו לו מתנה. גם השכנים יצאו מהמרפסות והצטרפו עם מחיאות כפיים לחגיגה".
5 צפייה בגלריה
לוחמי מג"ב ודניאל, "הגענו ביום המיועד מספר ניידות של מג"ב ומשטרה עם מערכות כריזה לשכונה שלו"
לוחמי מג"ב ודניאל, "הגענו ביום המיועד מספר ניידות של מג"ב ומשטרה עם מערכות כריזה לשכונה שלו"
לוחמי מג"ב ודניאל, "הגענו ביום המיועד מספר ניידות של מג"ב ומשטרה עם מערכות כריזה לשכונה שלו"
(צילום: דוברות מג"ב)
- איך דניאל הגיב?
"כצפוי, הוא היה מופתע ונרגש מאוד. החיוך שנמרח על פניו כנראה לא ירד במשך שעות רבות, וכך גם הסיפוק שחשנו במשך עוד מספר ימים לאחר מכן".
סרטון שהעלו הלוחמים בהמשך לרשתות החברתיות, ובו הם נצפו חוגגים יום הולדת בהפתעה לילד דניאל, זכה להמון תגובות ושיתופים והפך ויראלי. "ומעבר לזה שהוא היה מאוד נצפה ברשת", מספר לנו אותו לוחם, "הוא הביא גם לעשרות ומאות פניות מצד הורים נרגשים שגם הם רצו".
5 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות מג"ב)
במשמר הגבול הרימו את הכפפה ובעיצומה של העבודה הסיזיפית הקשה שלהם ובמיוחד בתקופה הזאת, לקחו על עצמם עוד משימה לא פשוטה: לשמח את ילדי ישראל ואם לא את כולם - אז לפחות את חלקם. אומנם מדובר בטיפה בים הקורונה, אבל בוודאי מחמם את הלב לראות אותם במדים כשהם מגיעים לרחובות ומתחת למרפסות הבתים עם בלונים ומתנות, כדי להעלות חיוך על פניהם של הילדים ביום חגם.

מסיבת שליחות

"הסגר הזה קשה לכולם ועוד יותר לשני ילדיי בת ה־9 ובן ה־14" - כתבה בעמוד הפייסבוק של מג"ב גם מירב מבאר שבע ופירטה מדוע: "יש להם יום הולדת ב־11 באוקטובר, אבל בגלל הקורונה וההגבלות אין להם אפשרות לחגוג השנה כמו בכל שנה עם כל החברים שלהם. הילדה שלי לקחה את זה מאוד קשה, והיא מדברת על זה כל הזמן. אני ממש מבקשת מכם, אולי תפתיעו אותה ותקפצו להגיד לה שלום?". מיותר לציין שגם הפנייה של מירב נענתה בחיוב.
במג"ב אומרים כי הם רואים את ההתנדבות למען הקהילה בתור שליחות. "לי באופן אישי חשוב מאוד לרענן את השוטרים שלי ולתת להם לבצע גם את משימות השליחות האלה", אומר קצין המבצעים של יחידת שחר 101 של מג"ב דרום, פקד ניסים לוגסי. עד כמה זה חשוב לו - תעיד אולי העובדה שפקד לוגסי בעצמו הגיע ביחד עם הלוחמים שלו כדי לחגוג מסיבת יום הולדת לילדים של מירב מבאר שבע: "מאוד התרגשנו לשמוע שזה באמת מה שהילדים רוצים, כלומר, שאנחנו כלוחמים נבוא ונשמח אותם. לנו זה מראה את ההערכה הגדולה שיש לציבור על העשייה הביטחונית שאנחנו עושים למענם ימים ולילות. אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת. זה מחבר אותנו ישירות לאזרח בקצה וזה בעיקר נותן לנו רוח גבית".

5 צפייה בגלריה
לוחמי מג"ב חוגגים יום הולדת בבאר שבע
לוחמי מג"ב חוגגים יום הולדת בבאר שבע
לוחמי מג"ב חוגגים יום הולדת בבאר שבע
(צילום: דוברות מג"ב)
- איך הילדים הגיבו למחווה הזאת שלכם?
"הדבר הראשון שהם אמרו לנו זה שהחלום שלהם הוא להתגייס למשמר הגבול. מבחינתי, באנשים שאנחנו נוגעים ביומיום, בילדים המקסימים האלה - אנחנו מכשירים את דור ההמשך שלנו כלוחמי ולוחמות מג"ב הבאים".
מירב בעצמה לא נשארה חייבת: "רציתי להגיד לך שהחבר'ה שלך היו פה לפני מספר דקות, מדהימים, מקסימים, אלופים" - הגיבה למפקדו של לוגסי בדף הפייסבוק של מג"ב. "ההתרגשות פה הייתה בשיאה. אני כאמא התרגשתי ברמות עצומות ובטח שהילדים שאלו אותי: 'אימא איך עשית את זה?' כי הם פשוט לא האמינו שתגיעו ותגשימו להם את החלום. אני מבחינתי עשיתי את שלי, תודה לכם שנתתם לי הזכות לשמח אותם כי בלעדיכם זה לא היה קורה. שבורא עולם ישמור על כל אחת ואחד מכם, אתם לא יודעים מה עשיתם לילדים - זה מטורף. בעלי אפילו לא הבין איך עשיתי את זה, אז שוב אלף תודות לכם".

יום הולדת לניצולים

ילדי ישראל אינם היחידים שזוכים לחגוג עם לוחמי מג"ב את יום ההולדת שלהם. בירושלים, למשל, שוטרי מג"ב לוקחים חלק בפרויקט שנקרא "אבות ובנים" במסגרתו כל יחידה מאמצת מספר ניצולי שואה ומטפלת בהם באופן שוטף מספר ימים בשבוע.
5 צפייה בגלריה
(צילום: דוברות מג"ב)
הפרויקט החשוב הזה החל במרץ השנה - מייד עם ההחלטה על הסגר הבריאותי הראשון בעקבות התפרצות הנגיף. מאחר שהקשישים נמצאים במצבי סיכון גבוהים בעקבות נגיף הקורונה הם נאלצים להישאר סגורים ומבודדים בביתם. במסגרת ההתנדבות הלוחמים מבקרים אותם כל כמה ימים, דואגים לשמח ולעודד את מצב רוחם וכמובן גם לוקחים חלק אם יש צורך - לעזור להם בצרכים הבסיסיים שלהם, החל מקניות לבית ועד שיפוץ וטיפול בתקלות שונות.
כדי לשמור על בריאותם, המפגשים הללו נערכים דרך המרפסות וחלונות ביתם של שורדי השואה וכוללים שיחות, שירים, סיפורים וגם ריקודים - כדי לתת להם את התחושה שהם לא לבד.
בימי ההולדת של השורדים, לוחמי ולוחמות משמר הגבול מגיעים לבתי השורדים עם בלונים, ברכה שמחממת את הלב ושי צנוע. במג"ב אומרים כי החיבור הזה בין השורדים ללובשי המדים מאוד מרגש ואף מעניק רוח גבית ליחידות מג"ב במיוחד בתקופה הזאת, בין הפגנה למעצר, בין מחסום קורונה לפעילות שגרתית לביטחון השוטף.
5 צפייה בגלריה
לוחמי ולוחמות מג"ב מגיעים לבתי השורדים בפרויקט "אבות ובנים"
לוחמי ולוחמות מג"ב מגיעים לבתי השורדים בפרויקט "אבות ובנים"
לוחמי ולוחמות מג"ב מגיעים לבתי השורדים בפרויקט "אבות ובנים"
(צילום: דוברות מג"ב)


נראה כי מאז התפרצות נגיף הקורונה, העולם ממציא את עצמו מחדש בכל מיני תחומים בחיים: בין אם זה בעבודה, בלימודים ובחינוך, במרחב הציבורי, בבית ובחגיגות הפרטיות. כולנו אוהבים את הימים שאנחנו מרגישים בהם הכי מיוחדים – ימי ההולדת שלנו. ובמג"ב מסבירים שזאת ההתנדבות הכי קלה לביצוע והכי מהנה, "ואם אנחנו מרגישים ככה אז כמובן שנרצה לתת לילדים את התחושה הנעימה והמשמחת הזאת".
אז בפעם הבאה שאתם שומעים קולות של סירנות וניידות משטרה ששועטות ברחוב ורואים שוטרי מג"ב שיוצאים מהן וממהרים לאזור מסוים - דעו שיכול מאוד להיות שהם בדרכם לעוד ילד שחוגג יום הולדת במטרה להפוך את יומו בסגר בבית למאושר ביותר.