רבים מאזרחי איחוד האמירויות רואים קווים מקבילים בין ארצם לבין ישראל. חלקם מכנים את איחוד האמירויות "ישראל של נסיכות המפרץ" בזכות החדשנות, הצמא להצליח והראש שממציא פטנטים. זה היה עניין של זמן עד ששתי המדינות ישתפו פעולה, ובבוא השלום מגיע שיתוף הפעולה הרשמי הראשון.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברה הביו-רפואית החיפאית פלוריסטם, המתמחה בטיפולים רפואיים מתאים שמקורם בשליות של נשים לאחר לידה, חתמה על מזכר הבנות עם המרכז לתאי גזע של אבו דאבי, המתמחה בטיפול בתאים וברפואה התחדשותית, ימים ספורים אחרי ההכרזה על הסכם השלום בין המדינות. ד"ר ינדרי ונטורה, מנכ"ל המרכז באבו דאבי, אמר לממון ול-ynet: "כרופא, אני רוצה לשתף פעולה עם כל אדם שיכול לסייע לי לטפל בחולים. קיבלנו את ברכת השלטונות".
1 צפייה בגלריה
יקי נאה מנכ"ל פלוריסטם
יקי נאה מנכ"ל פלוריסטם
יקי נאה, מנכ"ל פלוריסטם
(צילום: דיוויד גראב)
שני הגופים יחליפו תוצאות מחקר, ישתפו דגימות, ישתמשו ביחד בציוד ויקדמו יחדיו את הטיפול והמחקר בתרופות תאיות למגוון מצבים רפואיים, כולל הקורונה. באבו-דאבי מתעניינים בטיפול שפיתחה פלוריסטם לטיפול בנגיף שנמצא בשלב מתקדם של ניסויים קליניים. "עכשיו נוכל לשתף פעולה כדי לעזור לחולים בכל העולם", אומרת ד"ר פאטימה אל-קאעבי, מנהלת התוכנית להשתלת מח עצם של המרכז. "המנהיגים שלנו תמיד דיברו על שלום ככלי יצירתי לפריצת דרך. היום אני מרגישה שאנחנו הולכים בצעדים שהתוו לנו אז".
יקי ינאי, מנכ"ל פלוריסטם: "מאז פרוץ הקורונה נוצר צורך מיידי בעולם הרפואה התאית לשתף פעולה ולמצוא פתרון לחולים קשים. נרמול היחסים איפשר לנו לנסות ולהיטיב עם מיליוני חולים שזקוקים לפתרונות פורצי דרך".