כבר לקראת היום הראשון ללימודים עולות שאלות, כגון: מה לובשים, מה ישדר הלבוש, איך עושים רושם ראשוני נכון ומתאים, האם נשמעים לחוקי האופנה ומגיעים לבושים טרנדי או מאמצים סגנון לבוש אישי, והאם יש קשר בין מסלול הלימודים לבחירת הלבוש. שהרי הלבוש, באופן טבעי, יכול ללמד הרבה על הלובש אותו, עוד בטרם פתח את פיו.
יש לזכור, שרושם ראשוני וגם זה שלאחריו נוצר מהעולם השלם של האופנה והטיפוח: בחירת הבגדים, הנעליים, התיק, הבושם, השיער, האיפור במקרה של הסטודנטיות, והזקן, אם יש, במקרה של סטודנטים. מכיוון שלא אחת קשה למחוק רושם ראשוני, שווה להקפיד על ההופעה החיצונית כבר ביום הראשון ללימודים, ו"להרביץ כניסה" מרשימה, שתואמת את האופי האישי, שיש בה אמירה.

3 צפייה בגלריה
שופינג בחו"ל
שופינג בחו"ל
(צילום: shutterstock)
השנה היא שנה מיוחדת. 2021 התחילה לתוך משבר הקורונה, שהשפיע רבות על האופנה. לא מפליא, שמגמות האופנה ב־2021 מבוססות על ערכים מנוגדים: מצד אחד יש רצון להגיע לביטחון, לספוג שלווה ולשדר נוחות, לאחר חודשים ארוכים שבהם הטרנינג היה הלבוש האולטימטיבי. מאידך, לאחר שנה שלמה שבה אילץ הנגיף להסתגר בבתים, האופנה מבטאת גם את הרצון לצאת החוצה ולפרוץ גבולות. כמו כן עונות האביב והקיץ מכתיבות אופנה משוחררת, אוברסייז והוכחה, שהפשוט גם יכול להיות מתוחכם.
יש הטוענים, שאפשר לזהות באיזו פקולטה לומדים לפי הסטייל הנבחר; שאלו הלומדים משפטים, רפואה, ראיית חשבון ואפילו פילוסופיה, ניחנים בסטייל אחד, שונה מהסטייל הנבחר של הנכנסים בשערי הפקולטות ויושבים במדשאות של מדעי הרוח וההתנהגות. כך או כך, בחירת האאוטפיט לעולם בידיכם, הסטודנטים. החשוב: תהיו מי שאתם, גם בתחום הזה.

טישרט וג'ינס? שמלה? אולי אוברול?

לא פעם בחירת הלבוש מגיעה בהתאם למצב הרוח שקמים איתו בבוקר. גם סדר היום קובע: אין ספק שיום בו מתקיימים רק שיעורים, שונה מיום בו צפוי להיות מבחן משמעותי. טישרט לבנה וג'ינס ממותג לעולם יעשו את העבודה. ואם זורקים על הטישרט סריג אוורירי או ז'קט מעוצב, התחכום כבר זועק. כך לגבי סטודנטיות, כך לגבי סטודנטים. שמלה אוורירית, מיני, מידי או מקסי לעולם תתכתב עם נשיות, ואוברול יתכתב עם נוחות וקוליוּת.

נעליים, סנדלים או כפכפים?

מעל 20 שנה עברו מאז הגיחה הסדרה "סקס והעיר הגדולה" למסכים, ולעולם ייוותר הקשר בין קארי בראדשו, גיבורת הסדרה (שרה ג'סיקה פרקר) לנעליים. וואו, אילו נעליים מוצגות בסדרה. כי נעליים, מה לעשות, לעולם יהיו חלק בלתי נפרד מהאמירה של כל אחת ואחת. וכן, לא חייבים להוציא סכום דמיוני על נעליים של מעצבים ידועים כדי להרגיש נוח ולראות איך העיניים של הסובבים נצמדות לרגליים שלכן.
גם פה - הבחירה אישית ובהתאם לאופי. אופנת הנעליים לאביב־קיץ 2021 מאפשרת מגוון אפשרויות ושבירת מוסכמות. גם אם זה נראה מפליא, אפשר להמשיך את נעילת המגפיים לתוך האביב ואפילו הקיץ, תלוי בבד ובצורת המגף. כמובן, לא מגף פרווה, אבל חצאית מיני או שמלת מקסי, מכנסי שורטס וגם ג'ינס, יקבלו ממד נוסף ומתוחכם עם מגפיים גבוהים או נמוכים. אפשר לבחור במגפי צ'לסי, הווה אומר בלי שרוך, ואותם רצוי לנעול עם חצאיות, שמלות או מכנסיים קצרים, כדי להפגין את הנוכחות שלהם. אפשר לבחור במגפיים נמוכים יותר, מעור או מבד, ולא צריך לחשוש ללכת על צבעים מנוגדים ללבוש.


3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

לגבי הנעליים, תמיד נוח להגיע עם נעליים שטוחות מסוגים שונים. אומנם קצת פחות מרשים מנעלי סטילטו, אבל אם קאמלה האריס נבחרה כשלרגליה סניקרס, אז קיבלנו אישור לשטוח. אחד הטרנדים של 2021 הן נעליים עם בוהן מחודדת, שמשתלבת עם סוליות שטוחות. אפשר לבחור בנעליים עם עקב פתוח ובוהן מחודדת - מראה שלעולם ייחשב למרדני. גם על הפלטפורמה לא חייבים לוותר, ודאי למי שרוצה להרגיש על הגובה.

תיקים: על הגב או בהצלב?

נהוג לומר, שתיק הוא אחד משלושת הדברים שמתייגים אנשים, במהלך השניות הראשונות שבו נקבע עליהם הרושם הראשוני. אומנם העולם הסטודנטיאלי מכתיב בחירת תיק שיאכלס את הדברים הנדרשים לאקדמיה: לפטופ, קלסר, ספרים וכו', אבל זה לא אומר, שההכרח הזה חייב לבוא על חשבון האסתטיקה והרלוונטיות של התיק. אפשר לבחור בתיק גדול בצבעים מושכי עין, אפשר לבחור בתיק "דלי". לעולם תיקי המקסי הם הפרקטיים שמכילים הכול והם גם טרנדיים. בצד זה אפשר לבחור באופן שבו תסחבו את העולם הסטודנטיאלי על גבכם: תיק גב, תיק "בהצלב", תיק עם רצועות קצרות או ארוכות, ולא לשכוח: יש עדיין גם ילקוטים קלאסיים. נחמד גם להחליף את התיקים, למשל, תבחרו יום שבו תגיעו עם התיק שהכי מבטא אתכם.

הפיצו את הריח שלכם

חשוב מאוד להפיץ ריח טוב במהלך יום הלימודים. בחירת הבושם לנשים ולגברים היא לעולם אישית. ניחוח מסוים שתריחו על אחרים, ויגרום לכם ללכת אחריהם ולשאול איזה בושם הם לובשים, יכול להתברר כניחוח שיגרום דווקא להתרחק מכם. אז תשפריצו לניסיון, ותחליטו איזה בושם הכי מסתדר עם האישיות שלכם.

טיפוח: פנים, ציפורניים, שיער

יש יום שבו מתעוררים במצב רוח דרמטי, יש שקמים ליום חדש עם הרגשת שלווה. בחירת האיפור וצורת השיער תהיה חלק ממצב הרוח. לא לשכוח: הקיץ הישראלי הוא חם, זה לא אומר שצריך לוותר על קרם לחות טוב ומזין, להפך – מחייב הקפדה יומיומית, סטודנטיות וסטודנטים כאחד. ההמשך כבר תלוי בכם: איפור רגוע או דרמטי, שיער פזור או אסוף, ציפורניים בלבן או באדום בוהק.

צבע הוא אופי!

הצבע ממלא תפקיד חשוב בחיים. מחקרים הוכיחו, כי בחירת הצבע משקפת מצב נפשי ומצב רוח, כשאנשים מגיבים באופן שונה לצבעים שונים. עוד טוענים חוקרים בנושא, כי העדפת הצבע מאפשרת לאפיין את סוג האישיות של האדם. צבעים הם לעולם חלק מטרנדים עונתיים, למול צבעים שיישארו קלאסיים, כדוגמת לבן ושחור. מה יכולה להעיד עליכם בחירת הצבע?


3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

ירוק: הצבע של אביב־קיץ 2021

לפי מכתיבי האופנה, ירוק עז יהיה הצבע הכי דומיננטי במלתחה באביב־קיץ הנוכחיים. אפשר ללכת איתו לבד, ואפשר לשלב עם צבעים מאזנים, כמו ורוד פודרה או חום קאמל. בחירה שלכם. הצבע הירוק מסמל צמיחה והתחדשות, רעננות ופריחה, מה שמסתדר עם היציאה מהקורונה. בבחירת הלבוש הירוק יש אמירה נועזת בצד הליכה לפי תכתיב הטרנד. יש המחברים את הצבע הירוק הכהה לאנשים עקשנים.
לבן: צבע קלאסי שמייצג טוהר, תמימות, צבע של קיץ. לא סתם נכתב השיר: "בקיץ הזה תלבשי לבן".
שחור: מצד אחד צבע קודר, אבל לעולם קלאסי. שמלה שחורה קטנה או ארוכה, חולצה שחורה אפילו קצת נועזת, תמיד ימשכו תשומת לב. יש הטוענים, כי זה הצבע שעוזר בהרחקת אנרגיות שליליות.
אפור: צבע מעט מדכא, על אף שאפשר לשלב אותו עם צבעים נועזים, ואז הכול מסתדר. יש הטוענים שהבחירה בו כצבע לבוש דומיננטי מחברת לאנשים דכאוניים משהו, חסרי מנוחה. ועם זאת, יש לזכור, שהוא נוצר משילוב של שחור ולבן ומאחד תכונות של שני הצבעים.
אדום: מראה על אומץ לב, חמימות רגשית, מי שאוהב אתגרים.
כתום: מצביע על טיפוס שמח, מאושר, יצירתי, אופטימי. פעם נחשב לצבע נשי בלבד, לא עוד.
צהוב: מייצג טיפוס אינטלקטואלי, שחשובה לו השליטה העצמית ולא פעם גם האגו.
ורוד: מייצג פשטות, תמימות, נשיות וחמימות.
כחול ותכלת: הצבע הכחול מתחבר לטיפוסים סמכותיים, מלאי השראה, והוא גם צבע של שלווה. לפי תורות מסוימות, הוא מתאים כדי לסלק פחדים וחרדות.
סגול: צבע מלכותי. מתחבר לאנשים רוחניים, שאוהבים את תורת הנסתר, גם הוא, כמו הכחול, משחרר פחדים ועכבות.
זהב: צבע שמתחבר לצבעים אחרים, כשמדובר בלבוש. אפשר רקמות בזהב, שרוכי נעליים מזהב ואיפור מוזהב. צבע שמחבר לתחושת מלכות, חוכמה, הצלחה, כבוד. אגב, שילוב של זהב עם הירוק הטרנדי של העונה מחבר לעושר. האמירה היא, ששילוב של ירוק כהה וזהב הוא צבע של אנשים עשירים, יציבים כלכלית. אפשר לנסות.