כשנה לאחר שזכתה במכרז, חברת סולל בונה החלה בהקמת מעונות סטודנטים במכון הטכנולוגי HIT בחולון לאחר שקיבלה בסוף השבוע היתר בנייה. היקף העבודות כ-140 מיליון שקל. הפרויקט, שצפוי לכלול שלושה בניינים בני תשע קומות ו-430 דירות, יכלול שטחי מסחר, מועדון סטודנטים וחניון ל-290 כלי רכב. הצפי לאכלוס: אוקטובר 2022.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מתחם המעונות משתרע על שטח של כ-16 אלף מ"ר וצפוי לאכלס 472 סטודנטים. במסגרתו ייבנו שטחי מסחר בהיקף כ-1,200 מ"ר וחניון תת-קרקעי בשטח של כ-9,500 מ"ר. החברה מקבוצת שיכון ובינוי זכתה ב-2019 במכרז להקמת הפרויקט בשיטת BOT והיא אחראית על המימון, התכנון, ההקמה וכן ההפעלה של מעונות הסטודנטים.
1 צפייה בגלריה
מעונות הסטודנטים במכון הטכנולוגי HIT בחולון
מעונות הסטודנטים במכון הטכנולוגי HIT בחולון
מעונות הסטודנטים במכון הטכנולוגי HIT בחולון
(הדמיה: קיקה בראז מהנדסים)
החברה תספק את כלל השירותים הדרושים לשם הניהול, ההפעלה והתחזוקה של מתחם המעונות על כל חלקיו, לרבות שטחי המסחר, למשך תקופה של 25 שנים. עלות השכירות תעמוד על כ-1,870 שקלים לסטודנט - דמי שכירות נמוכים ב-30% ממחיר השוק - ותהיה מפוקחת על ידי המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה).
לצורך קידום הפרויקט חתמה החברה על הסכם מימון עם עמיתים קרנות הפנסיה הוותיקות. על פי דיווח לבורסה מהחודש שעבר, בחרה החברה בעמיתים על פני הצעות של שלוש חברות הביטוח מגדל, הפניקס והראל וכן הבנקים לאומי ודיסקונט.
נשיא מכון טכנולוגי HIT, פרופ' אדוארד יעקובוב, אמר כי "פרויקט המעונות הוא הראשון מבין מספר מיזמי תשתית מתוכננים, אשר ימצבו את המכון בחזית המוסדות האקדמיים במדינה". שמואל גולדברג, מנכ"ל HIT, הוסיף כי "זהו פרויקט אסטרטגי לפיתוח המכון ויסייע במתן פתרון של מגורים בסמיכות לקמפוס במחיר מפוקח, לסטודנטים רבים שרוצים לבוא וללמוד במכון הן מרחבי הארץ והן מחו"ל".
אהוד דנוך, מנכ"ל סולל בונה, מסר: "הפרויקט הגדול להקמת מעונות הסטודנטים יצליח לשנות את פני העיר ולהביא מאות צעירים לחולון. נבצע אותו תוך שמירה על בנייה איכותית, ירוקה ומותאמת לפי הצרכים העולים מהשטח".