המרכז האקדמי למשפט ועסקים ברמת גן הגיש היום (ד') תביעה בסך כ-9 מיליון שקל נגד ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר והעירייה. זאת, בטענה לנזקים אדירים שנגרמו למרכז האקדמי שלטענתו שוכנע על ידי צבי בר, העירייה ואחרים להעביר את פעילותו לפני שנים רבות לבית ליר אור ברחוב בן גוריון בעיר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המרכז טוען באמצעות עורכי הדין רוני ליבסטר ושרון פטל ממשרד הרצוג פוקס נאמן כי בשנת 2006 נחתם הסכם שכירות בין המרכז האקדמי מול העירייה כבעל זכויות בנכס וחברה נוספת לתקופה מצטברת של כמעט 25 שנה.
1 צפייה בגלריה
צבי בר, ראש עיריית רמת גן לשעבר
צבי בר, ראש עיריית רמת גן לשעבר
צבי בר, ראש עיריית רמת גן לשעבר
(צילום: מוטי קמחי)
בתביעה נטען כי המרכז האקדמי היה זקוק לכל הקומות בבניין. עוד נטען כי הבניין נבנה במקור עם חריגות בנייה לגבי מספר קומות מהתוכניות שהיו בתוקף בעת בנייתו. בתביעה נטען כי "הנתבעים ידעו היטב על החשיבות הרבה שמייחס המרכז האקדמי ליכולת שלו לעשות שימוש בכל שטחי הבניין. לפיכך, במהלך המו"מ על הסכם השכירות, הנתבעים הציגו למרכז האקדמי תוכנית בניין ערים המכשירה את חריגות הבנייה ובכלל זה את קומות 7-9 כבר אושרה להפקדה בתנאים... התכנית אושרה על ידי מוסדות התכנון... אולם, לתדהמת המרכז האקדמי לאחר שהשקיע כבר עשרות מיליוני שקלים בבניין והפך אותו מאבן שאין לה הופכין לבניין שוקק ורב פעילות הוגשו כתבי אישום חמורים נגד נציגי המשכיר בגין שורה של עבירות פליליות, בין היתר בקשר לבית ליר אור ולקידומה של התוכנית".
כתב האישום הוגש גם נגד צבי בר אשר היה ראש עיריית רמת גן בין 1989 ל-2003. עוד טוען המרכז האקדמי כי בשל הפרשה הפלילית בוטלה התוכנית והוחזרה לוועדה. "ביטול התוכנית והחזרתה לוועדה יצר סחרור וחוסר ודאות חמור וגרר את המרכז האקדמי להליכים משפטיים ממושכים, להוצאות כבדות ויצר לה נזקים כבדים".
עוד נטען כי "המרכז האקדמי לא העלה על דעתו כי קידום התוכנית נגוע בביצוע עבירות פליליות מאחורי הקלעים כפי שנודע למרכז האקדמי רק שנים לאחר מכן. אילו המרכז האקדמי היה יודע זאת בזמן אמת, הוא לעולם לא היה מתקשר בהסכם השכירות, עובר לבית ליר אור, מבצע השקעות עתק ונוטל הלוואות".
עוד מצוין בתביעה כי בפברואר 2015 הורשע צבי בר בשורה של עבירות פליליות ובכלל זה ביחס לפרויקט בית ליר אור וערעור שהוגש לעליון נדחה. בתביעה מצוין כי בית המשפט העליון קבע באחת מהחלטותיו כי "אין חולק כי המרכז האקדמי לא היה מודע לעבירות השוחד שעה שהתקשר בהסכם השכירות ולא היתה לו כל יד בהן". טרם הוגש כתב הגנה.
מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "טרם קיבלנו את התביעה, אבל כבר מכותרת התביעה ברור שמדובר בעוד חלק מהירושה המפוקפקת שהורישו הקדנציות קודמות. ההנהלה החדשה בראשות ראש העיר, כרמל שאמה הכהן, נלחמת ותלחם על כל שקל מהקופה הציבורית ותעשה הכל כדי לתקן את הנזקים שנגרמו בעבר".
צבי בר בחר שלא להגיב.