תושב ג'אסר א-זרקא שחזר מדובאי נתפס היום (שני) בנתב"ג עם אייפון מצופה זהב ושעון משובץ אבנים מבלי שהצהיר עליהם.
הוא נתפס לפנות בוקר כשעבר במסלול הירוק באולם הנוסעים בנתב"ג וברשותו אייפון 12 פרו מצופה זהב 24 קראט ושעון משובץ אבנים. הפריטים נתפסו במהלך בדיקה שגרתית שמבצעים בודקי מכס נתב"ג לנוסעים החוזרים מחו"ל.
1 צפייה בגלריה
אייפון שעון דובאי מכס
אייפון שעון דובאי מכס
נכנס מבלי להצהיר: אייפון 12 פרו מצופה זהב 24 קראט ושעון משובץ אבנים
(צילום: רשות המיסים)
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התפיסה הנוצצת אינה הראשונה מסוג זה, אך היא היקרה מכולן. כך נודע לynet. כבר לפני ימים אחדים נתפס במכס ישראלי שחזר מאיחוד האמירויות עם שעון יקר ערך, בשווי אלפי דולרים, שעליו לא הצהיר כנדרש בחוק. כמו כן נתפסו לאחרונה ישראלים נוספים שחזרו מדובאי עם מוצרים יקרי ערך שהבריחו ובעיקר עם פקטים של סיגריות מובחרות, שזולים שם מאשר בישראל.
גורם ברשות המסים מסר, כי "מי שחושב שאת החוזרים מדובאי נבדוק פחות - טועה. כבר שמנו עין על ניסיונות הברחה של מוצרים יקרים שונים מיעד התיירות החדש של הישראלים".
בחודש אוקטובר ביקר מנהל מכס דובאי, אחמד מהבוב מוסביה (Ahmed Mahboob Musabih)  ברשות המסים ובמכס, במסגרת הידוק היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות. בפגישה, בה נכחו מהצד הישראלי, ערן יעקב מנהל רשות המסים, אבי ארדיטי ראש מינהל המכס וכפיר חן, ראש מינהל משאבים והון אנושי, הם החליפו מידע לגבי דרכי הפעולה של המכס בשתי המדינות וסיכמו לקדם הסכמים לשיתופי פעולה בין רשויות המכס, בתחומי פישוט הסחר והאכיפה.