חברת סלקום מתגייסת למען מבודדי נגיף הקורונה ותציע החל ממחר (ב') צפייה ללא עלות בסלקום TV למי שנמצא בבידוד. ההטבה תיפתח לחודש ותהיה זמינה גם לאלו שאינם לקוחות סלקום.
לקוחות סלקום TV השוהים בבידוד יוכלו לקבל הנחה של עד 99 שקל - עלות השירות לחודש כיום. צופים השוהים בבידוד שאינם לקוחות סלקום TV יוכלו לקבל גישה לאפליקציה למשך חודש. האפליקציה תומכת בעד חמישה מכשירים - נייד, טאבלט, סמארט TV או סטרימר.
1 צפייה בגלריה
סלקום tv נטפליקס
סלקום tv נטפליקס
סלקום tv
(צילום: סלקום)
ההרשמה מתבצעת באתר החברה, כאשר ההטבה מותנית במתן מספר אסמכתא של משרד הבריאות על הדיווח. סלקום, לה כ-250 אלף לקוחות, תציע קטלוג תוכן שכולל מעל 70 ערוצים חיים, קטלוג VOD עם למעלה מ-1,000 סרטים, הקטלוג המלא של HBO ותכני ילדים.
על פי דיווחי משרד הבריאות, כ-80 אלף ישראלים נמצאים בבידוד והמספרים רק צפויים לעלות. כאשר אנשים נמצאים בהסגר, מקור הבידור העיקרי היא הטלוויזיה. בזמן שמניות חברות התעופה והתיירות קורסות, דווקא מניות חברות הסטרימינג עולות. כך לדוגמה, עלתה נטפליקס מתחילת השנה בכ-18%.

מחסור במכשירים ואבדן הכנסות משירותי נדידה

בארץ, חברות התקשורת דווקא בירידה, שכן הן כוללות גם את מגזר הסלולר שעלול להיפגע באופן משמעותי מהמשך התפשטות הנגיף, עם ירידה בהכנסות משירותי נדידה לחו"ל ומחסור בציוד קצה. שירותי נדידה מאפשרים למנוי לקבל שירותי שיחות וגלישה באזור בו אין כיסוי לרשת המקומית שלו, על ידי שימוש ברשת זרה. השירות מניב לחברות הכנסות של מיליוני שקלים בשנה.
חבילות חו"ל הן למעשה הפרה החולבת של חברות הסלולר, שגובות בין 100 ל-500 שקל לחבילה. כתשעה מיליון ישראלים טסים לחו"ל בשנה, ועל פי הערכות בשוק, כ-70% מהם רוכשים חבילה מראש. בנוסף, לקוחות רבים משתמשים בשירותי נדידה בלי לרכוש חבילה, ובחזרה לארץ מחכה להם חשבון מנופח. לאור ביטולי הטיסות ליעדים במזרח ובאירופה לקראת חג הפסח, צפויות החברות לפגיעה אנושה בהכנסות ממגזר זה.
מגזר נוסף שכבר החל להיפגע מהקורונה הוא ציוד הקצה. חברות הסלולר מכניסות בין 700 ל-900 מיליון שקל בשנה כל אחת ממכירות טלפונים סלולריים. המחסור העיקרי מורגש כעת במותגים של אפל, סמסונג ושיאומי. אפל הודיעה בחודש שעבר כי צפויים עיכובים באספקת המכשירים משום שמפעלי הייצור שלה ממוקמים בסין. כרגע לרוב החברות יש מלאי, לאור היערכותן מראש בתקופה זו של החגים הסיניים, אך בחודש הבא המחסור צפוי להעמיק.
כמו כן, ענף הסלולר העולמי ספג מכה קשה לאור ביטול תערוכת המובייל העולמית בברצלונה (MWC 2020), שם חברות רבות חושפות מוצרים חדשים ומבצעות הכרזות עסקיות.