קניון נטוש בלב תל אביב: קבוצת עזריאלי קיבלה היתר לאכלוס עזריאלי שרונה כבר בנובמבר, אך מתקשה לאכלס את שטחי המסחר. כך נודע ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet. הטופס ניתן על כל הקניון, אך רובו מצוי ברמת מעטפת וממתין עדיין לעבודות גמר, מלבד לובי הכניסה למשרדים.
כשנתיים מאז אכלוס המשרדים, הארנונה בשטח המסחרי - כ-392 שקל למ"ר - היא רק כחצי מיליון שקל בשנה, בגין דוכני הקפה המשרתים את עובדי המשרדים (1,491 מ"ר מתוך שטח של 10,500 מ"ר). לו רוב השטח היה מפותח, המס היה כארבעה מיליון שקל.
2 צפייה בגלריה
מגדל עזריאלי שרונה בתל אביב
מגדל עזריאלי שרונה בתל אביב
מגדל עזריאלי שרונה בתל אביב
(צילום: shutterstock)
השארה ברמת מעטפת היא תופעה ידועה בענף הקניונים. החברות מחכות עם הפיתוח לאחרי חוזי השכירות, וכך לא משלמות ארנונה עד לאכלוס. בעירייה לא מרוצים, אך לא יכולים לעשות דבר, ורק עורכים במקום ביקורות אחת לחודש, כדי לבחון את התקדמות הבנייה ושאלת החיוב.
העיכוב באכלוס ובפתיחת הקניון לא מפתיע. מאז שקנתה עזריאלי את השטח, לפני כעשור, מפת המסחר באזור השתנתה מאוד, וגם הרגלי הצריכה, עם מסחר מקוון בינלאומי ו"טיסות שופינג" בחברות הלואו קוסט. בעזריאלי צופים בסגירת חנויות במתחם שרונה הצמוד, בקשיים של שרונה מרקט, בשוכרים מדממים בקניון TLV, בשינוי הייעוד של פרויקט מידטאון ובמשבר בענף האופנה, שצפוי להתעצם נוכח מגפת הקורונה, ובעקבות החששות כבר שינו מספר פעמים את הקונספט לקניון המיועד.

סיום הפרויקט התעכב

עזריאלי רכשה את הקרקע ב-2011 במכרז רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). ב-2017 הסתיימה הקמת מגדל המשרדים, בשטח להשכרה של 119 אלף מ"ר, שאויש מוקדם מהצפוי. הקמת הקניון, בבסיסו של מגדל המשרדים, תוכננה להסתיים ב-2019, כפי שדיווחה הקבוצה בדו"חות 2018, אך הוא לא אוכלס.
עלות הבנייה בשטח הקניון מוערכת בכ-340 מיליון שקל, ושוויו בספרי החברה נאמד ב-308 מיליון שקל. לפי המכרז על הקרקע, סיום הפרויקט התעכב בשנה וחצי. ברמ"י טרם חילטו את ערבויות החברה, ובין הצדדים יש דיונים ומחלוקות כספיות.
קבוצת עזריאלי מסרה: "לקניון קונספט מבדל שיהפוך אותו למתחם פנאי ייחודי, ובקרוב נחשוף פרטים על כך. הוא קיבל טופס 4, והארנונה משולמת לפי הצו העירוני".