סיוע לנפגעות הקורונה: שני מוסדות הסיוע הפיננסיים העולמיים, קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי, פרסמו הערב הודעה משותפת שלפיה יתייצבו לעזרת מדינות המתמודדות עם ההשלכות הבריאותיות והפיננסיות של התפשטות הקורונה.
"אנחנו בקשר פעיל עם המוסדות הבינלאומיים ועם הרשויות המדינתיות, בדגש על מדינות עניות שבהן מערכות הבריאות הן החלשות ביותר והאנשים הפגיעים ביותר", נאמר בהודעה. "אנו נעשה שימוש באמצעים הקיימים בהיקף הגדול ביותר האפשרי, כולל חבילות סיוע לשעת חירום, ייעוץ בענייני מדיניות וסיוע מקצועי. חיזוק מערכות המעקב והתגובה הבריאותיות הן קריטיות לבלימת ההתפשטות של המגיפה כיום ושל התפשטויות בהמשך".
1 צפייה בגלריה
נגיף קורונה איטליה חולים מחלה מגפה
נגיף קורונה איטליה חולים מחלה מגפה
מתגוננים מפני קורונה באיטליה
(צילום: EPA)
מספר המקרים שאובחנו ביממה האחרונה מחוץ לסין גבוה פי תשעה מאלה שאובחנו בתוך סין - שם נרשמו ביום ראשון 206 אבחונים חדשים, המספר היומי הנמוך ביותר מאז ה-22 בפברואר. מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי, תדרוס אדהאנום גהבריסוס, אמר היום כי הארגון והגורמים הבריאותיים הרלבנטיים "לא יהססו" להכריז על המצב כמגיפה עולמית, "אם הנתונים ילמדו כי זהו המצב".

בבוקר, הודיע הבנק האירופי המרכזי (ECB) כי הוא מוכן לתמוך בכלכלה אם יהיה בכך צורך בעקבות התפרצות הקורונה, למרות שעדיין אין מקום לפעולות נוספות; חבר מועצת הבנק פרנסואה וילרוי דה גאלו, העומד בראש הבנק המרכזי של צרפת, אמר שהמדיניות המוניטרית של ה-ECB כבר ערוכה להכיל צורך שכזה, ומספקת נזילות מספקת לבנקים שמממנים את הכלכלה.
הבנק מספק גם תמיכה בצורת התחייבותו לשיעורי ריבית נמוכים כל עוד יידרשו לטובת הכלכלה, אמר דה גאלו לרדיו צרפת.
"אם היה צורך בצעדים נוספים והיינו משוכנעים שהם יהיו אפקטיביים, היינו עושים יותר, אבל אנחנו עדיין לא שם", הוסיף. לדבריו, השפעת הווירוס כבר מורגשת בקרב חברות. דה גאלו הזהיר שהתארכות המגיפה עלולה לפגוע גם בצריכת משקי הבית. הוא הוסיף גם שהפחדים מפני הנגיף עלולים להיות מזיקים לא פחות מהנגיף עצמו, והדגיש את הצורך לשמור על קור רוח.