טבע מסכמת רבעון ראשון עם ירידה של 9% בהכנסות (או של 10% בנטרול השפעת שערי חליפין) ל-3.98 מיליארד דולר, בדומה לתחזיות האנליסטים. הרווח החשבונאי (GAAP) עמד על 77 מיליון דולר או 7 סנט למניה, בהשוואה ל-69 מיליון דולר או 6 סנט למניה ברבעון המקביל.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל טבע, קאר שולץ, במסיבת עיתונאים לסיכום 2019
מנכ"ל טבע, קאר שולץ, במסיבת עיתונאים לסיכום 2019
מנכ"ל טבע, קאר שולץ
(צילום: סיון פרג')
הרווח המתואם עמד על 699 מיליון דולר או 63 סנט למניה, מעט מעל ציפיות השוק שעמדו על 60 סנט למניה - ברבעון המקביל ב-2020 עמד הרווח המתואם על 835 מיליון דולר או 76 סנט למניה. חברת התרופות חזרה על התחזית השנתית להכנסות של 16.8-16.4 מיליארד דולר ב-2021.
החוב נטו של טבע צומצם ל-23.2 מיליארד דולר, מול חוב של 23.7 מיליארד דולר בסוף 2020.
בשורת ההכנסות בעיקר בלטה הירידה במכירות באירופה, שנפלו ב-13% בהשוואה לרבעון המקביל. בטבע הסבירו כי הסיבה לכך נובעת ממיעוט ביקורים אצל רופאים ברבעון הראשון וכן הצטברות מלאים כתוצאה מבהלת רכישות ברבעון המקביל לפני שנה, עם פרוץ מגיפת הקורונה.
בארה"ב, מכירות הקופקסון (תרופת הדגל הוותיקה של טבע לטיפול בטרשת נפוצה) נפלו ב-17% ל-164 מיליון דולר. גם תרופות המקור החדשות אוסטדו ואג'ובי לא הפגינו ביצועים מרשימים במיוחד עם מכירות של 146 מיליון דולר ו-31 מיליון דולר בהתאמה. מכירות אוסטדו למשל נמוכות מאשר בשני הרבעונים הקודמים.
תזרים המזומנים החופשי של החברה נפגע והסתכם ב-59 מיליון דולר בלבד וזאת לעומת חצי מיליארד דולר רבעון הראשון של 2020.
קאר שולץ, מנכ"ל טבע, אמר עם פרסום התוצאות כי "בעת שמגיפת הקורונה ממשיכה להשפיע על העולם והתעשייה שלנו, עובדינו ממשיכים לעבוד יחד כדי למלא אחר צרכי הלקוחות והמטופלים שלנו, בעוד שאנו נשארים ממוקדים במטרותינו ארוכות הטווח ובהנחת היסודות לצמיחה עתידית.
"שיפרנו את הרווחיות שלנו והפחתנו את החוב, ראינו ביצועים טובים גם ממנועי הצמיחה העיקריים שלנו: מוצר הביוסימילר Truxima הגדיל את נתח השוק שלו ל-26%, Austedo המשיך לצמוח בהשוואה לשנה שעברה, ו- AJOVY® ביסס את נתח השוק שלו בארה"ב בעת שהוא ממשיך לצמוח באירופה. בהתבסס על התוצאות והציפיות שלנו להמשך השנה אנו מאשרים את התחזית השנתית שלנו".