עוד רשת סטוק עושה אקזיט: יוחננוף דיווחה לבורסה כי רכשה את השליטה (50.1%) ברשת הדיסקאונט זול סטוק ב-45 מיליון שקל, לפי שווי של כ-90 מיליון שקל. לשם השוואה, ב-2017 רכשה קרן איימי של אייפקס את מקס סטוק ב-170 מיליון שקל לפי שווי של 310 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
זול סטוק, רשת מוצרים לבית, מפעילה 50 חנויות ועד חודש מאי צפויה להפעיל 10 חנויות נוספות. זול סטוק מנוהלת על ידי אדיר ונונו וסהר כוכבי, שיחזיקו אחרי הרכישה כ-49.9% (29.95% ו-19.95% בהתאמה). הרכישה תמומן באופן עצמאי על ידי יוחננוף. אדיר וסהר ימשיכו לנהל את הרשת ויהיו זכאים למענק בגין תוצאות.
1 צפייה בגלריה
אדיר ונונו, שותף בבעלות על רשת זול סטוק
אדיר ונונו, שותף בבעלות על רשת זול סטוק
אדיר ונונו, שותף בבעלות על רשת זול סטוק
(צילום: גיל נחושתן)
לרשתות הסטוק היתה עדנה במשבר הקורונה, כשהן היו פתוחות רוב הזמן ומכרו את כל סוגי המוצרים, עד שנאסרה עליהן המכירה של מוצרים לא חיוניים, בעוד שחנויות מתחרות לא יכלו לפתוח סניפיהן.
לפי הדיווח, זול סטוק רשמה ב-2020 הכנסות של כ-71 מיליון שקל, עלייה של כ-27% לעומת הכנסות של כ-56 מיליון שקל בשנת 2019. הכנסות כל קבוצת זול סטוק (לרבות הכנסות סניפים בזכיינות) בשנת 2020 הסתכמו לסך של כ-230 מיליון שקל. הרווח התפעולי הסתכם בכ-12.3 מיליון שקל בשנת 2020 (שיעור של כ-17% מהמכירות), הרווח הנקי הסתכם בכ-8.7 מיליון שקל ב-2020.
עוד נמסר כי רכישת השליטה בזול סטוק תיעשה באמצעות רכישת מניות המהוות 50.1% מן ההון המונפק והנפרע של שתי החברות הפרטיות המרכזות את פעילות זול סטוק: ב.א. זול סטוק הפצה בע"מ, הפועלת כזרוע היבוא וההפצה של זול סטוק, וי. טליה יבוא ושיווק בע"מ, המחזיקה ומפעילה באמצעות חברות בנות או זכיינים את רשת החנויות. העסקה כפופה לכך שטרם השלמתה תבוצע החלפת מניות ללא תמורה כך שטליה תחזיק במלוא הון המניות המונפק והנפרע (כחברה בת בבעלות מלאה) של-ב.א. זול סטוק הפצה בע"מ, הפועלת כזרוע היבוא וההפצה של 'זול סטוק'.
יוחננוף היא רשת מרכולים בת 28 סניפים בפריסה ארצית בבעלות משפחת יוחננוף. עד סוף 2021 צפויה החברה להפעיל 35 סניפים לפחות. היא מציעה שירותי פיק אפ - איסוף מהסניפים, אך לא מציעה מכירות אונליין. יוחננוף נוסדה בשנות ה-70 של המאה ה-20 על ידי אילנה ומרדכי יוחננוף. החברה מנוהלת ונמצאת עד היום בשליטת משפחת יוחננוף, בהובלת המנכ"ל איתן יוחננוף. ב-2019 הונפקה החברה לציבור בבורסה הישראלית, וניירות הערך שלה נסחרים כחלק ממדד ת"א 90.
איתן יוחננוף, מנכ"ל רשת יוחננוף: "העסקה עם זול סטוק היא חלק ממהלך אסטרטגי של הרשת להתרחב ולהגיע לכל בית בישראל באמצעות פעילות משיקה לפעילות קמעונאות המזון של יוחננוף. אנו מזהים פוטנציאל צמיחה בענף הדיסקאונט בארץ והסינרגיה בין פעילות החברות תייצר ערך רב ותשפר את חוויית השירות עבור הלקוח. בהתאם לחזון החברה, אנו צופים להגדיל את הפעילות בשיעור ניכר ולהציף את ערכה של זול סטוק תוך בחינת תנאי השוק מתוך כוונה לבצע הנפקה עתידית".