וולט, שששליחיה אינה מועסקים על ידה ישירות ולכן אינם זכאים ממנה לזכויות סוציאליות, תחל לספק ביטוח תאונות אישיות לאותם שליחים החל מה-1 ביולי, שיכסה באופן חלקי פגיעות הנפוצות לרוכבי אופניים, קורקינטים ואופנועים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הביטוח נדרש כאמור משום ששליחי וולט אינם עובדי החברה ולרוב נחשבים עצמאים או מועסקים על ידי חברות קבלן. השליחים שנחשבים עצמאים אינם זכאים לפיצויים מביטוח לאומי במקרה שהם מעורבים בתאונות תוך כדי הובלת משלוחי אוכל ומוצרים אחרים ללקוחות. זאת בניגוד לעמיתיהם בחברות מזון מהיר אחרות המועסקים ישירות, ואז כל תאונה שבה הם מעורבים מוגדרת כתאונת עבודה בחוק, ולכן מכוסה בידי ביטוח לאומי.
1 צפייה בגלריה
וולט
וולט
וולט
(עמית שעל)
הכיסוי שבו בחרה וולט יעניק לשליחים עד 2,500 שקל במקרה של פריקות ירך, ברך, קרסול, כתף, מרפק ומפרק כף היד, עד 5,500 שקל על שברים נפוצים, עד 6,000 שקל לטיפולי שיניים אחרי נפילות, עד 15 אלף שקל עבור סיעוד, תרופות ופיזיותרפיה, ועד 160 אלף שקל במקרה של נכות לצמיתות או מוות. עד כה סיפקה וולט לשליחים רק ביטוח לשני האירועים האחרונים.
בוולט מעריכים את עלות הביטוח ב-1,500 שקל לשנה שתשלם החברה, אם כי ניתן למצוא ביטוח דומה בשוק במחיר נמוך יותר. וולט לא תגבה השתתפות עצמית מהשליחים. הכיסוי כאמור נרחב פחות מזה שמקבלים שליחים שכירים, בעיקר במקרה של פגיעה בכושר העבודה ובמקרים של פציעות מורכבות.
עובד שכיר ששובר את היד או הרגל ונעדר מעבודה לכל תקופת ההחלמה, שעשויה להימשך גם חודשיים, מקבל את המשכורת שלו מביטוח לאומי, ויזכה לפיצוי אף כפול מה-5,000 שקל שיקבלו שליחי וולט, בהתאם למשכורתו. גם הסכום המירבי לפיצויים על פגיעה בשיניים אינו גבוה יחסית לעלויות של טיפולי שיקום.
עובד שכיר שנפגע בתאונת עבודה יכול להגיע לפיצוי חודשי בגובה של עד 75% משכרו לכל ימי חייו עד גיל 67, ופנסיה חודשית.
לפי נתוני וולט, רשומים בחברה כ-8,000 שליחים. הביטוח יחול עליהם במשך כל פרק זמן שבו הם מסמנים את עצמם כפעילים, כלומר זמינים לקבל שליחויות, ועד חצי שעה לאחר סיום חלון הזמינות שלהם, במה שאמור לבטא את זמן הנסיעה שלהם לביתם. בחברה מסרו כי: "ביטוח תאונות אישיות זו הטבה יוצאת דופן בשוק הישראלי".