להציל את קפה נמרוד: רשת קפה נמרוד, אשר נוסדה על מנת להנציח את שמו של הלוחם נמרוד שגב ז"ל שנהרג במלחמת לבנון השנייה, מחפשת משקיע שיחלץ אותה מהבור שנגרם לה עקב משבר הקורונה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נמרוד נהרג לאחר שהטנק שבו שירת עלה על מטען צד. בן 28 היה במותו. הוא הותיר אחריו אישה וילד. כדי להנציח את זכרו, הקים אחיו אהוד עם חבר הילדות שלו, דוד אייל, את רשת קפה נמרוד, שם מוגשות מנות שהיו אהובות על הלוחם שנהרג. סניף אבן גבירול בתל אביב נסגר ושאר 8 הסניפים מופעלים על ידי הזכיינים ופועלים.
2 צפייה בגלריה
אהוד שגב (בחולצה השחורה) ונמרוד ז"ל
אהוד שגב (בחולצה השחורה) ונמרוד ז"ל
אהוד שגב (בחולצה השחורה) ונמרוד ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
אולם אייל נקלע לחובות בסך כ-3.7 מיליון שקל בגלל ערבויות שנתן לרשת והגיש אתמול בבית משפט השלום בתל אביב בקשה להסדר נושים. בבקשה שהגישו בשמו עורכי הדין שי פיאדה ויונת מאיר-ליבוביץ ממשרד עו"ד פיאדה-ליבוביץ-מאיר הוא מספר כי נמרוד היה חברו, שניהם גדלו בראש-פינה הגלילית, ו"הרשת נולדה מתוך הכאב העצוב של המשפחה והחברים והרצון הנואש להגשים את חלומו להקים בית קפה שהוא גם מסעדה גלילית. אולם משבר הקורונה הביא, באבחה אחת, לחיסולה של הרשת והפעילות תוך הותרת המבקש ומשפחתו ללא מקור פרנסה".
אייל טוען בבקשה כי המשבר התזרימי של הרשת כה עמוק עד ש"אין כל סיכוי לאושש את הפעילות".
במסגרת הבקשה שהגיש אייל לבית המשפט להסדר חובותיו האישיים הוא מציין כי לדאבונו "בתקופה האחרונה החל קושי תזרימי בפעילות. השילוב של הפעלה עצמאית של סניפים (סניף הנמל וסניף אבן גבירול) הביאו להעמסת עלויות על הפעילות כולה. סניף אבן גבירול נסגר וסניף הנמל נמכר לזכיין מתוך מטרה לעשות שימוש בתמורה לסילוק התחייבויות וחובות של הפעילות. אולם, ההתחייבויות גדלו, החורף הגשום האחרון הותיר את הלקוחות בבתים, זכיינים התקשו לשלם תגמולים לרשת ולבסוף, מה שסתם את הגולל על הפעילות ועל הסיכוי כי האביב והקיץ יחזירו את הלקוחות לבתי הקפה ואולי יהיה גידול בתזרימי הסניפים ובהתאמה בתגמולי הרשת, היה משבר הקורונה אשר הביא, באבחה אחת, לחיסולה של הרשת והפעילות".
אהוד שגב סבור אחרת - שניתן לשרוד את משבר הקורונה אם יימצא משקיע.
יודגש כי הבקשה שהגיש אייל לא קשורה ולא מתייחסת לשגב וכי כל סניפי הרשת מופעלים על ידי זכיינים ואין כל טענה שהם בקשיים. כמו כן יודגש כי לא הוגשה לבית המשפט שום בקשה מטעם הרשת עצמה.
2 צפייה בגלריה
סניף קפה נמרוד סגור אבן גבירול ת"א
סניף קפה נמרוד סגור אבן גבירול ת"א
הסניף הסגור ברחוב אבן גבירול ת"א
(צילום: אבי חי)
"קפה נמרוד מהווה עבור מאות אלפי הסועדים ברשת תזכורת יומיומית שהחיים הטובים שזכינו להם הגיעו עם מחיר ששילמו אלפי חללים במדינה", אמר שגב. "המשפחה שלי ואני השקענו סכומי עתק בעסק. עכשיו, כמו כל המסעדות בארץ ובעולם, פרויקט ההנצחה עלול להיחרב. שוחחתי עם הזכיינים וכולנו יחד רתומים למטרה להציל את הרשת. אבל לא נוכל לעשות זאת לבד. אני פונה למשקיעים שמאמינים במה שאנחנו מייצגים. המשבר יצר גם הזדמנות עסקית נדירה עבור האדם המתאים".
אפשר לפנות לשגב במייל ehudini@gmail.com.