דירקטוריון חברת התעופה ארקיע צפוי להתכנס בשבוע הבא לישיבה דחופה שבה יצביעו על פירוק החברה, כך נודע ל-ynet. גורמים בחברה סיפרו כי יו"ר הדירקטוריון, אבי חורמרו הודיע על כוונת הסגירה בהודעות ששלח היועץ המשפטי של החברה לבכירים.
פירוק החברה יכול להעשות באמצעות הליך של פירוק מרצון - אליו יש התנגדות של נציגות העובדים, שמחזיקה ב-30% מהמניות, או בהליך של פירוק שלא ברצון לאחר הצבעה והליך משפטי. נציגי העובדים זועמים בעיקר על העיתוי: ערב חג הפסח.
1 צפייה בגלריה
מטוס ארקיע
מטוס ארקיע
מטוס ארקיע
(צילום: יאיר שגיא)
המשבר בעולם התעופה בצל התפשטות נגיף הקורונה, פגע קשה בחברות התעופה הישראליות. כבר בתחילת מרץ הוציאה החברה כ-200 עובדים לחל"ת והפסיקה את פעילותה הבינלאומית. בהמשך הפסיקה החברה גם את טיסותיה לאילת כך שהיום החברה מקורקעת לחלוטין וצי מטוסיה המונה שבעה מטוסים, בהן מטוסי איירבוס A321 ומטוסי אמבראייר E-195 חדשים.
היועץ המשפטי של החברה הודיע על כינוס הדירקטוריון לישיבה, כשמטרת הכינוס הוגדרה כפירוק החברה. עדיין לא ברור אם בכינוס יצליחו להחליט על פירוק מרצון או פירוק שלא ברצון, על פי הצבעה ברוב.
המידע על ההצבעה הצפויה הגיע להסתדרות, שזועמת על העיתוי. יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, אמר ל-ynet: "זה כמו פטיש 20 קילו על הראש של העובדים בערב חג", אמר. "אנשים יושבים בבית ומבינים שמקום העבודה שלהם מתמוטט. יש כאן אפס רגישות. לא יכלו לחכות קצת? זה סגנון אלים, זאת אלימות. אנשים הרי יושבים בבית בחל"ת, ארקיע נכנסה להדממה ראשונה, כך שהיא כמעט ולא דיממה. כולם בבית, אין הוצאות, ככה להודיע על פירוק? הם איבדו צלם אנוש. אנחנו נעשה את הקרב שלנו על החברה, אבל לפני הכל צריך להיות בני אדם".

יו"ר הדירקטוריון: חייבים לעשות מיזוג בין חברות התעופה הישראלית

יו"ר הדירקטוריון אבי חורמרו הכחיש בשיחה עם ynet שבכוונתו להצביע על פירוק החברה כבר בשבוע הבא. "אין החלטה כזאת, אבל אם המדינה לא תעזור לנו נשקול את כל האפשרויות שעומדות בפנינו", אמר יו"ר החברה.
"אני אדם אחראי וכדי לנהל את המשבר הזה חייבים להתנהל בצורה נכונה. אם המדינה באופן מיידי לא תזרים לנו כספים - לא תיהיה לנו ברירה אחרת. אנחנו חייבים מענק והלוואה לזמן ארוך, לא של שנתיים, ולכן אנחנו עושים כל הזמן ישיבות דירקטוריון כדי להבין את המצב שלנו. אם המשבר הזה ימשך ככה עוד כמה חודשים, נמשיך להיות בהדממה באופן כללי. אני חושב שבנוסף לא יהיה מנוס וחייבים לעשות מיזוג בין חברות: בין ארקיע לישראייר או בין ארקיע לאל על או בין שלושת החברות ביחד".