רכישת ענק נוספת לאינטל בישראל. החברה במגעים לרכישת אפליקציית הנסיעות מוביט הישראלית בכמיליארד דולר. עד היום גייסה החברה הישראלית 130 מיליון דולר. בין משקיעי החברה BRM Capital, Sequoia Capital, BMW i, Ventures Vintage, Hanaco.
אינטל ביצעה בישראל מספר רכישות ענק כאשר הגדולה ביניהן הייתה של מובילאיי בכ-15.3 מיליארד דולר. הרכישה של מובילאיי מתחברת לרכישה של מוביט ומאפשרת ליצור גוף גדול השולט בכמויות עצומות של דאטה וביכולת ניהול התחבורה בערים. ב-2019 רכשה החברה את יצרנית השבבים הבאנה לאבס בשני מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
אינטרל במגעים לרכישת מוביט
אינטרל במגעים לרכישת מוביט
אינטל במגעים לרכישת מוביט
(צילום: shutterstock)
האפליקציה להזמנת נסיעות בתחבורה ציבורית מוביט היא אחד המותגים הישראליים המוכרים בעולם. לאפליקציה 775 מיליון משתמשים ברחבי העולם, היא פועלת ב-45 שפות, ב-3100 ערים שנמצאות ב-102 מדינות.
בשנים האחרונות המודל העסקי של החברה עבר שינוי ומספקית אפליקציה חינמית היא בנתה מודל עסקי שמספק לערים ורשויות שונות תשתית למערכות תחבורה ציבוריות עירוניות. בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, מפעילי תחבורה ציבורית בכל העולם צמצמו משמעותית את השירות. במקביל, התרבו שיתופי פעולה של מוביט עם חברות התחבורה הציבורית השונות בעולם, להנגשת מידע על ההיערכות מחדש שלהן. מידע זה הועבר למאות מיליוני משתמשים.
כמו כן, החברה הציעה פלטפורמה ניתנת להתאמה אישית לצרכים הייחודיים של כל מפעיל, עירייה או חברה. בשירות החדש ניתן להגדיר בקלות את מספר הנוסעים המותר בכל כלי רכב בהתאם לתקנות המקומיות. הנוסעים יכולים להזמין נסיעה קבועה מראש או על פי דרישה ולבחור את מיקום האיסוף וההורדה. למפעיל גישה ללוח בקרה, המציג בזמן אמת תמונת מצב ברורה של מיקומי כלי הרכב ומסלולם.