לקח את כספי הלקוחות ונעלם מהארץ? קבוצת הוואטסאפ של נפגעי עורך הדין לפשיטות רגל, פז גולדהורן, כבר מונה כ-300 אנשים. בשבוע שעבר הגיעו חלק מהלקוחות למשרדו של גולדהורן, רק כדי לגלות אותו נטוש ואת תיקיהם גלויים לעיני כל.
"חשבון הבנק עוקל, אני לא יכולה למשוך כסף והוא נעלם. מיום ראשון כבר לא הצלחנו להשיג אותו, בלי קצה חוט ובלי כלום. פשוט נעלם". כך סיפרה בריאיון לאולפן ynet ענבל משעלי ויסמן, ששילמה לגולדהורן כ-25 אלף שקל לפני שברח והשאיר אותה ואת בעלה במצוקה כלכלית קשה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
4 צפייה בגלריה
עקץ וברח? עו"ד פז גולדהורן
עקץ וברח? עו"ד פז גולדהורן
משרדו של עו"ד פז גולדהורן
(צילום: גיל נחושתן)
"הגעתי לעו"ד גולדהורן באפריל 2019, כשאנחנו במצב כלכלי קשה אחרי עסק של בעלי", היא סיפרה. "שילמנו לו את הכסף בצ'קים, הוא הכניס אותנו להליך של פשיטת רגל, ובעצם אחרי זה הוא הפסיק לטפל בתיק ואנחנו לא יודעים שום דבר".

"חשבון הבנק עוקל והוא אומר לי 'אל תדאגי' ונעלם"

לטענתה, עו"ד גולדהורן לא הקפיא את התיק, אלא פשוט נעלם. "באוגוסט האחרון היינו מאושפזים בטיפול נמרץ עם הבן שלי וקיבלתי פתאום עיקול מהחשבון בנק. אנחנו מאושפזים בבית החולים ואין לנו אופציה למשוך כסף. הוא אומר לי, 'אל תדאגי, זה משהו שאני עושה. זה הליך שאני מוציא ומחזיר'.
"בינתיים, אין לי שכירות ואין לי אוכל לילדים. יש לי עוד שני ילדים בבית ואני בבית חולים, והוא אומר לי 'אל תדאגי, כמה ימים אני דואג לך'. חודשיים רדפתי אחריו, 'יום חמישי את מקבלת, יום שלישי, יום שני תהיי אצלי, יום חמישי', וככה זה המשיך. אפילו ביום רביעי האחרון הוא שלח לי וואטסאפ 'תירגעי, אנחנו לא מסיימים את סוף השבוע הזה בלי המסמך', ונעלם".
4 צפייה בגלריה
מתוך ההתכתבויות עם ענבל משעלי ויסמן
מתוך ההתכתבויות עם ענבל משעלי ויסמן
אמר "אני דואג לך" ונעלם. מתוך ההתכתבויות וואטסאפ עם ענבל משעלי ויסמן
צחי, לקוח נוסף של גולדהורן, סיפר גם הוא בריאיון לאולפן ynet: "אני פגשתי אותו בסביבות אפריל, אומנם לא בעניין של חדלות פירעון והוצאה לפועל, אלא בעניין אזרחי, אבל שמעתי עליו המלצות מאוד טובות, שהוא מקצועי ואמין ושהוא יודע את העבודה. הגעתי אליו למשרד, אתה רואה המון תיקים, תמונות של רבנים גדולים, אני מחובר מאוד לדת וזה ישר קנה אותי. גם הדיבור שלו, הוא יודע איך לשווק את עצמו.

המשרד פתוח והתיקים מפוזרים לעיני כל

"לצערי, השבוע אני מקבל טלפון ממכרה ששואלת אותי 'אתה נמצא אצל עו"ד פז גולדהורן?', אני אומר לה כן, היא אומרת לי 'הכול בסדר איתו?'. אמרתי לה שלדעתי כן ובערב התפוצצה כל הפרשה. ראיתי סימנים בדרך, אבל לא ייחסתי לזה חשיבות רבה".
4 צפייה בגלריה
משרדו הנטוש של עו"ד גולדהורן
משרדו הנטוש של עו"ד גולדהורן
"כל התיקים מפוזרים, רק לבוא לקחת". משרדו הנטוש של גולדהורן
(צילום: גיל נחושתן)
ביום ראשון צחי הגיע למשרדו של גולדהורן כדי לחפש את התיקים שלו, וראה כי המשרד פתוח וכל התיקים חשופים. "הכל מפוזר שם, מחכה. רק לבוא לקחת", הוא סיפר.
לטענת צחי, הפעם האחרונה שנתקל בעו"ד גולדהורן הייתה בגישור לפני דיון, אותו הוא עזב באמצע. "אמר שהוא חייב ללכת לסדר כמה עניינים, הדריך אותי מה להגיד והלך".
כמה שילמת לו? "אני שילמתי 10,000 שקל. אני יחסית קטן בפרשה הזו, יש פה אנשים שנעקצו בהמון כסף", אומר צחי.
דובי, לקוח נוסף שנפגע מגולדהורן, סיפר: "ב-2017 עשיתי פשיטת רגל ואני כבר כארבע שנים בתהליך. בספטמבר 2019 זרקו אותי מהתהליך בגלל חוסר הטיפול של עוה"ד פז והעבירו אותי להליך אחר. בתחילת פשיטת הרגל הודיע הכונס כי יש לי פיגורים (הסתבר שחלק מהכסף עבר לפז ולא לכונס). לפז שילמתי כ-30 אלף שקל. כיום אני נמצא באי ודאות ולא יודע למי לפנות".
ומה אפשר לעשות? "אנחנו בבעיה", אמרה ענבל, "חשבנו שהנהלת בתי המשפט תיקח קצת יוזמה לידיים כדי לעזור לכל אותן משפחות שנמצאות היום כחסרות אונים ואין מי שיעזור להן. אז אנחנו נצטרך פשוט לקחת עו"ד מהשירות הציבורי או מישהו שיעזור לנו להתחיל לתבוע ולחזור להליך, כי היום אנחנו במצב של אחרי 25 אלף שקל בלי הליך ועם עיקולים".
4 צפייה בגלריה
הכספים ששילמה ענבל
הכספים ששילמה ענבל
"אנחנו אחרי 25 אלף שקל ועם עיקולים". הכספים ששילמה ענבל
עו"ד אביעד גלאס מונה על ידי בית המשפט לטפל בתיקי לקוחות: "בימים האחרונים קיבלנו מאות של פניות, אשר חושפות תמונה קשה ביותר של לקוחות משרדו של עו"ד גולדהורן. מירב המאמצים נעשים בשיתוף פעולה עם כלל הגורמים המקצועיים, על מנת למזער נזקים ולהבטיח את אינטרס הלקוחות".
משטרת ישראל נמסר: "עם קבלת התלונות במשטרה המעלות חשד כי בוצעה מעילה בכספי לקוחות בהיקף של מאות אלפי שקלים, נפתחה חקירה במסגרתה בוצעו ועדיין מבוצעות פעולות חקירה. נמשיך לבצע את כל פעולות החקירה הנדרשות במקצועיות וביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".
מערכת ynet ניסתה ליצור קשר עם עו"ד גולדהורן אך לא התקבלה תגובה.