בימים שבהם חלקנו מגלים את הבית מחדש בשל הגבלות התנועה והמעבר של רבים לעבודה מהבית, שואב האבק עובד לבטח שעות נוספות. היום (חמישי) הושק בישראל דגם חדש של חברת דייסון - שואב אבק אלחוטי דגם V11 Extra, אשר מאפשר לראשונה בדייסון להחליף סוללה ובכך להאריך את זמן העבודה הרצופה של המכשיר, במידה ותרכשו סוללה נוספת. מחיר השואב נע בין 2,790-3,390 שקלים, והמחיר של סוללה נפרדת נוספת מגיע ל-590 שקלים, כך על פי החברה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מאז שהוציאה דייסון את שואב האבק האלחוטי הראשון לפני 10 שנים ועד היום, הסוללה הנטענת של השואב הייתה חלק מהשואב עצמו, ולא הייתה ניתנת להפרדה והחלפה. משמע, כשצריך היה להטעין את המכשיר צריך היה לחבר את כולו לחשמל.
2 צפייה בגלריה
דייסון 11 אבסולוט אקסטרה
דייסון 11 אבסולוט אקסטרה
V11 absolute extra
(צילום: יח"צ)
בשל כך, זמן השאיבה המירבי עד כה בדגמים דומים מאותה סידרה הגיע עד ל-60 דקות בלבד, כשכעת המוצר החדש לא מציע ביצועי סוללה שמאריכים את זמן השימוש, אלא מאפשר רכישה של סוללה נוספת שניתנת להטענה בזמן שהמכשיר בפעולה. כך ניתן להשתמש במכשיר עד 120 דקות ברצף.
2 צפייה בגלריה
הבטרייה הנשלפת של דייסון 11 אקסטרה
הבטרייה הנשלפת של דייסון 11 אקסטרה
הבטרייה הנשלפת של דייסון 11 אקסטרה
(צילום: יח"צ)
יתרון נוסף בדגם החדש הוא בתחום המעבדים, שבאמצעות חיישן אמורים להתאים את תהליך השאיבה לסוג הרצפה, ובנוסף המשתמש יכול לראות על מסך את הביצועים וגם כמה סוללה/זמן שימוש נותר לו. לדברי היצרן, המנוע שמבצע 125 אלף סיבובים בדקה ומכיל מפזר אוויר משולש שמיטיב את האיזון בין העוצמה והביצועים, מעלה ב-20% את עוצמת השאיבה בהשוואה לדגם האחרון.
ניתן השיג את סדרת EXTRA עם סוללה נשלפת ב-4 דגמים: V11 torque new, V11 absolute extra, V11 absolute extra gold ,V11 absolute pro new. המחיר תלוי בדגם, שככל שזה יהיה מאובזר ביותר אביזרי ניקוי נלווים - הוא יהיה יקר יותר.