בפרוס שנת תשפ"א עומדים 9.3 מיליון תושבי מדינת ישראל בפני אתגרים שמעודם לא הכירו. תפיסת המרחב הציבורי השתנתה ללא היכר וכך גם העדפות הזוגות הצעירים ומשפרי הדיור. אם עד השנה הנטייה הברורה הייתה ללכת על מגורים בעיר גדולה ותוססת, הגיעה אלינו הקורונה והבליטה דווקא את היתרונות הגלומים בערי בוטיק קומפקטיות.
הנני מתכבדת להציג בפניכם במוסף חגיגי זה, שורה של ערי בוטיק, ממרומי הגליל בצפון, דרך מרכז הארץ ועד לפאתי הנגב ואילת בדרום. ערים אלה נבחרו בקפידה רבה על ידי ועל ידי צוות מחלקת המוספים המיוחדים של ידיעות אחרונות, ומשותפת לכולן העובדה שהן מהוות הזדמנות בלתי רגילה לזוגות צעירים ומשפרי דיור התוהים בעצם ימים טרופים אלה איך ייראה עתידם, ובכולן ישנה הנהגה דינמית, צעירה, תוססת ומקצועית לעילא ולעילא.
1 צפייה בגלריה
שיר הספרי
שיר הספרי
עו"ד שיר הספרי
(צילום: יובל חן)



בכתבות העומק שתקראו על כל אחת ואחת מהערי הבוטיק הללו, נציג בפניכם את ההזדמנויות הרבות הטמונות באותן ערים, שרובן ככולן עוברות בעצם ימים אלה תהליכים מאוד משמעותיים של קליטת אוכלוסיות חזקות ובד בבד חיזוק התשתיות הקיימות בכל התחומים, חינוך, בריאות, תרבות פנאי, ספורט ותשתיות משלימות לטובת התושבים, ותיקים כחדשים.
מהנתונים שאספנו, למדנו כי דווקא בעידן הקורונה, בו חלק נכבד מהישראלים עברו לעבוד מהבית, הצטמצמה מאוד משמעות המרחק הפיזי כשגם זמן הנסיעה מתקצר והולך בעקבות השיפור המתמיד במערכת התחבורה, כבישים מהירים ורכבות. לכן ערי הבוטיק הללו מהוות גם הזדמנות כלכלית בלתי רגילה לרכישת דירה ברמות מחירים שוות לכל נפש, לא להיכנס להתחייבויות ומשכנתאות ענק ובד בבד ליהנות הן מאווירה אינטימית של עיר קומפקטית ואיכותית, על כל מגוון השירותים שהיא מעניקה, ומה שלא פחות חשוב - בערים אלה, הרחוקות מכל המולת הצפיפות של הערים הגדולות, יוכלו התושבים, ותיקים כחדשים, לחוש בעידן הקורונה, כמו גם בשנים הטובות שיבואו, ביטחון מירבי בבריאות כל בני המשפחה.
מהנתונים המלמדים המופיעים במוסף זה, תראו שאותן ערי בוטיק אינן רק כדאיות כלכלית ובריאותית, אלא גם יעניקו לדור העתיד, ילדיכם, הזדמנויות אינספור להתפתחות אישית ולקריירה עתידית כלבבם. מערכות החינוך בערים אלה הינן מהאיכותיות והרבגוניות ביותר בישראל ונתון זה בא לידי ביטוי הן באחוזים המאוד מרשימים של הזכאים לבגרות, הן באפשרויות ליום לימודים ארוך ללא כל תשלום נוסף והן בחינוך משלים, החל ממסלולי מדע ומצוינות, וכלה בקונסרבטוריון, תיאטרון קהילתי והיריעה עוד ארוכה.
גם למי שעובד בהייטק או במקצועות חופשיים דוגמת מורים ומהנדסים, ישנן אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות. לכל ערי הבוטיק המופיעות במוסף קיים צוות מקצועי מיומן שמונה על ידי ראשי הערים, שיוכל לייעץ לכם בכל מה שקשור לקליטה במקום עבודה ראוי כלבבכם.
לכל הערים המופיעות במוסף זה, ישנם בסמיכות מירבית או זמן נסיעה קצר ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית, מתחמי הייטק וטכנולוגיה המשוועים לכוח אדם איכותי, וכמובן מורים ומורות יזכו למעמד מועדף והכנסה משודרגת, שלא לדבר על האתגר החינוכי בתוך קהילה חמה ותומכת.
אדגיש ואציין כי דווקא בשנה זו ובימים אלה, ניכרים תהליכי התייעלות בכל רשות ועיר תוך צמצום הפגיעה בתושב. חשיבות גבוהה ניתנת למערך השירות והקהילה בכל עיר במטרה למזער את התחלואה הפיזית אך גם ובעיקר לרסן אותה ולסייע לתושב מפני הפגיעה הכלכלית. אזרחי ישראל הפנימו את העובדה כי הרשות המקומית היא הזרוע המובילה בניהול המשבר הנוכחי וניכר כי מרבית הרשויות עושות מלאכת קודש. במוסף חגיגי זה תוכלו להיוודע לשלל רשויות שהפתיעו בעשייה המגוונת, הייחודית והחדשנית.
המלצתי החמה, כמי שעוסקת שנים רבות במיתוג ערים ומכירה את כל הנעשה בכל אחת מהן, מלפני ולפנים, שלא תחמיצו את ההזדמנות הזאת, דווקא היום בערב השנה הבאה עלינו לטובה - הרימו טלפון ובדקו את האפשרויות הגלומות בפניכם. מאחלת לכולכם שתהיה לכם שנה נהדרת, שנה בה תתחילו ברגל ימין חיים חדשים לכם ולבני ביתכם.
שנה טובה לכולכם!

עו"ד שיר הספרי, ממתגת ערים ויועצת אסטרטגית לרשויות ונדל"ן