יצרני ארונות מזהירים מפני עליות מחירים: החברות בסין המספקות לבידי עץ, המרכיב העיקרי בייצור ארונות, העלו מחירים ב-40%-20%, בהתאם לגודל הלקוח. גם ספקי רכיבי הפרזול הסיניים יעלו את מחירי חומרי הגלם.
הארונות שיימכרו בשבועות הקרובים מורכבים מחומרי גלם שהגיעו לישראל עוד לפני התפרצות הקורונה, אשר השביתה חלק גדול מהייצור בסין, אבל חומרי הגלם המגיעים כיום יקרים יותר, וישולבו בארונות שיימכרו מחודש מאי. כיוון שבמוצר המוגמר יש רכיבים נוספים, המחירים צפויים להיות גבוהים ב-20%-10% מהמחיר כיום.
1 צפייה בגלריה
ווהאן סין בודקים תושבים מחשש להידבקות ב נגיף וירוס קורונה
ווהאן סין בודקים תושבים מחשש להידבקות ב נגיף וירוס קורונה
ווהאן סין. בודקים תושבים מחשש להידבקות בנגיף קורונה
אבינועם אילוז, בעלי נובו מטבחים, אמר ל-ynet ו"ידיעות אחרונות" כי "סין היא הספקית הגדולה בעולם של לבידים, עץ סנדוויץ', ובקרוב יהיה מחסור חמור. כבר חודשיים שלא יוצאים משלוחים, ועוד חודש לא יהיה חומר גלם לעבוד איתו, וכל אחד יצטרך לבחור מה הוא מבצע. הפרויקטים הפחות רווחיים לא יתבצעו, למשל פרויקטים של מחיר למשתכן".

עליות המחירים, והאיום כי משלוחים של חומרי גלם מסין לא יגיעו, הביאו יצרנים בארץ לחפש ספקים במדינות אחרות, בעיקר באירופה, אך גם שם המחירים גבוהים בהרבה ממה ששולם טרם התפרצות המגפה.
מאז החל המשבר מדווחים יצרנים רבים על קושי בקבלת חומרי גלם, והמחסור צפוי להתפשט לענפים נוספים.
נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, אמר אתמול כי "משבר הקורונה ממחיש בצורה הכי פשוטה כמה חשובה עצמאות יצרנית. היום זה עליות מחירים, אך עוד חודש אנחנו עלולים לראות מדפים ריקים בסופר ועוד נקודות מכירה. ישראל התמכרה ליבוא הזול, ועכשיו ההתמכרות הזו גובה מאיתנו מחיר".