בין הערכות כי הפסקת האש בין ישראל לחמאס מתקרבת לבין חידוש הירי היום (ד') לכיוון המועצה האזורית אשכול, החליט שאול אברהם לפתוח הבוקר את חנות הבגדים שלו בתחנה המרכזית באשקלון שהייתה סגורה יותר משבוע בשל מטחי הרקטות הכבדים שספגה העיר מאז תחילת מבצע שומר החומות.
למרות שאשקלון מתמודדת בימים האחרונים עם ירי בלתי פוסק לכיוונה ובכל רגע עלולה חלילה לפגוע רקטה בבניין או בעסק, אברהם העדיף לנסות ולחזור לשגרת העבודה - ולדבריו זה לא בגלל תחושה שהמבצע לקראת סיום. "פשוט נמאס לשבת בבית. אתה לא יכול יותר לשבת, כמה אפשר?", הוא אומר בריאיון לאולפן ynet. "נסענו לים המלח, היו הפגנות בדרך של הבדואים. נסענו לתל אביב לנוח, היו אזעקות בתל אביב. אז אתה בא לעבוד, אתה אומר לפחות לראות אנשים קצת".
1 צפייה בגלריה
שאול אברהם אשקלון
שאול אברהם אשקלון
שאול אברהם
(צילום: הדר יואביאן)
כבר 20 שנה שלאברהם יש את החנות והוא כבר חווה סבבי לחימה והפגזות על העיר אך הפעם, לדבריו, המצב חמור וקשה יותר מפעמים קודמות. "זה לא היה דומה בכלל לפעם שעברה", הוא מספר. "הפעם אנשים לא יצאו מהבית. אתה רואה פחד, הרחוב ריק. בסבבים הקודמים היה בסדר. אמרנו נעבור את זה. מתחבאים פה, מתחבאים שם. הפעם אתה יושב בבית בלי בושה, מתחבא מתחת למיטה כי אין לך ממ"ד או יש לך ממ"ד. הפעם זה היה קשה ועדיין קשה, אבל זהו, נמאס. אחרי קורונה, פתאום השבוע הזה זה כמו חודש. אנחנו בקורונה היינו סגורים ופתאום להיות סגורים עוד פעם, היה קשה".
עם זאת, אברהם מדגיש כי הפעם "הכסף הוא לא מעניין, העניין הוא פה הנפשי. אתה כבר לא יודע איך להתנהג. קיבלתי פה עכשיו סחורה. סחורות בניילונים, אתה לא יודע אם לפתוח, לא לפתוח. דברים חדשים. האוטו עמוס בסחורה, אתה לא יודע מה לעשות. אתה אומר: 'בסדר נתחיל להתארגן, לא נמות'. בטוח יפתחו אותנו עוד שבוע, עוד חודש, עוד יומיים. מתארגנים".
אחת הבעיות שעולות מתושבי אשקלון היא מחסור במרחבים מוגנים בחלק מהבתים הישנים והעסקים. גם אברהם נתקל בבעיה דומה אצלו בעסק. "אתה רואה את התחנה? פה אין ממ"דים, זה ישן", הוא אומר. "אם יש אזעקה אתה עומד ומתפלל לאלוהים שלא ייפול עליך וזהו".
ברקע כאמור עומדת האפשרות להפסקת אש כבר בימים הקרובים. רשת אל ערבייה הסעודית דיווחה היום כי מצרים הציעה לישראל ולפלגים הפלסטיניים בעזה רגיעה מיום חמישי בשעה 06:00 בבוקר. מנגד, ברשת אל-ג'זירה דווח כי "אין הצעה סופית לרגיעה נכון לשלב זה, והמגעים נמשכים מול כל הגורמים". גורם מדיני הבהיר כי "אין שום סיכומים או התחייבויות מצד ישראל".