"אנשים באים, עושים פה פיקניקים, מטיילים בשדות עם הכלבים, ולפני שהם הולכים הביתה - הם לוקחים שקית של אבוקדו או תפוזים, מה שבא ליד". כך מספר לאולפן ynet דביר בר (36), חקלאי מגליל ים, שטוען כי בשנים האחרונות התופעה של אנשים שגונבים מהמטעים הפכה לנורמה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"זה נמשך כל השנה, בעיקר כשיש פרי על העצים, והנזקים הם באלפי שקלים", מספר בר. לדבריו, מדובר גם באנשים פרטיים וגם בגנבים "שגונבים סחורה בהיקפים מאוד גדולים. חוץ מהם, גם אנשים פרטיים יכולים להעמיס כמויות של פירות בתיקים, בשקיות, כאילו שזה של כולם.
2 צפייה בגלריה
חלק מהשלל שנגנב ונתפס
חלק מהשלל שנגנב ונתפס
חלק מהשלל שנגנב ונתפס
(צילום: דביר בר)
"זה קורה כל הזמן, אנשים מסתובבים ופשוט אוספים להם פרי הביתה. גילינו שהגנבים באים בכל שעה, אם פעם זה היה רק בלילה היום זה יכול להיות במהלך היום, בצהריים, ממש כל הזמן".
2 צפייה בגלריה
חלק מהשלל שנגנב ונתפס
חלק מהשלל שנגנב ונתפס
"גנבו 680 ק"ג". בר והשוטרים תפסו את הגנבים וכך זה נראה
(צילום: דביר בר)
בשבוע שעבר נגנבו מהמטעים שמנהל בר סחורה במשקל של 680 ק"ג. אנשי הקיבוץ תפסו את השניים על חם והזעיקו שוטרים למקום. מדובר היה בשני תושבי רמת השרון, שלפי החשד החנו את הרכב הפרטי בין העצים בלב המטע והחלו לקטוף אבוקדו ולהעמיס את הפירות בתא המטען ובמושבים האחוריים של המכונית.
איך אתה יכול להתמודד עם זה? "עם אנשים שלוקחים שקיות זה קצת יותר קשה, כי לא על כל דבר אנחנו פונים למשטרה. עם גנבים שגונבים לנו כמויות גדולות כמו מה שהיה ביום שישי האחרון, הצלחנו לתפוס אותם והתלוננו במשטרה ואנחנו מקווים שהם ישלמו על זה.
"זו בעיה מאוד קשה. אין אכיפה, אין ענישה ואנשים ממש חושבים שמותר להם. אני מעריך שהנזק מגיע עד לכמה עשרות אלפי שקלים בשנה".