"הכול התחיל באמצע שנות ה־80, כשאמא שלי, בקי לוין, אישה קטנה, מלאת אנרגיות ותעוזה ובעלת חוש מסחרי מפותח, החליטה בסוף שנות הארבעים לחייה, כשעבדה כשכירה בחברת טקסטיל, שהגיע הזמן לעשות לביתה. בשוק הישראלי של אותה תקופה לא היה מספיק היצע של בגדים לנשות קריירה שוחרות אופנה כמותה, ולכן היא החליטה להקים קו אופנתי. היא קיבלה את ברכת הדרך מאבי, גיורא לוין, שעבד אז כמהנדס עצמאי ותמיד פירגן לה והאמין בה, ויצאה לדרך עם החזון והשאפתנות, תכונות שטבועות בה".
2 צפייה בגלריה
(צילום: עמיר צוק)



כך מתחילה עפרה לוין שביט, סמנכ"לית השיווק של קרייזי ליין, את סיפורה של חברת האופנה שהקימה אמה. "את השם קרייזי ליין לפעילות האופנה נתתי אני בעצמי", נוהגת לספר בקי לוין. "רק אישה כמוני, בסוף שנות הארבעים, מעזה להקים עסק שכזה".
"אמי יצאה לדרך, כשברשותה הון קטן שהקצתה לצורך הקמת העסק: 10,000 דולר. היא טסה לארצות הברית ורכשה את הדגמים שהיו בסיס לקולקציה הראשונית. אלו פותחו בישראל על ידי תדמיתנית ותופרת מקומית לקולקציה, לטובת פרזנטציה ללקוחות פוטנציאליים. הדגם הראשון נקרא על שמי, 'דגם עפרה', והיה, לדבריה, ל'שלאגר היסטרי'. בהמשך, כמו שאופייני לאמי, שתמיד חושבת בגדול, היא החלה להציג את הדגמים שעיצבה לשחקנים הגדולים שהיו באותה תקופה בשוק, ובעקבות ההזמנות הרבות שקיבלה, פתחה בלו"ז קצר את מערך הייצור. מרפסת הבית שלנו ברחובות הפכה לגזרנייה, ושולחן האוכל הוסב לשולחן פריסה וגזירה. די מהר היא עברה לקמעונאות, רכשה חנות בתחנה המרכזית הישנה של רחובות, שם היא פיתחה ומכרה את הקולקציות. בחושיה המחודדים, אמא תמיד ידעה לזהות דגמים מסחריים ולוקיישנים נכונים לפתיחת חנויות. במקום שבו שכנה החנות הראשונה, שהייתה למטיל זהב, הוחלט להקים את קניון רחובות. לאחר מו"מ קשוח וניצול הזדמנות, הוריי מכרו את החנות לטובת בניית הקניון, והכסף היווה את הדחיפה המימונית לצמיחה ולהתפתחות החברה, שפרושה היום בכ־90 חנויות ברחבי הארץ".
2 צפייה בגלריה
(צילום: אלבום פרטי)

מאז התרחבה החברה וגם הפכה לעסק משפחתי

"נכון. בתחילה חברו אליה שני אחיי, ערן ועידו. עידו, שניחן בידיים טובות, כגזרן, וערן, בעזרת החוש המסחרי המפותח שלו, הפיץ את הגזרים לתופרות ביתיות. עם התרחבות החברה אבי התמקד בניהול הכספים, אחי הבכור, עמית, שעבד כמהנדס חשמל בעמק הסיליקון בארצות הברית, חזר לארץ והצטרף לחברה, ואני הצטרפתי אליה במהלך לימודיי לתואר הראשון. כמו אחיי, גם אני התחלתי מההתחלה וצמחתי וקודמתי בהדרגה. כיום כולנו עובדים יחד בחברה: הוריי, שהם נשיאי החברה, שלושת אחיי ואני והנכד הבכור. הגאווה העיקרית של הוריי היא הצלחתם בהקמת עסק משפחתי, שמנוהל באהבה כנה ואמיתית בין הילדים, בפירגון ובהרמוניה".
מה מייחד את ה־DNA של קרייזי ליין?
"מיום שהוקמה ועד היום, שומרת קרייזי ליין על קו מזוהה של בגדים ואביזרים, שפונים לנשים בטווח גילים ומידות רחב. אנחנו מאמינים, שהרשת מחויבת לדיאלוג עם הקהל שלה. זה אומר ללמוד את טעמן של הנשים, להבין את צורכיהן ולתרגם עבורן את המגמות באופנה העולמית לפריטים לבישים, נשיים ומחמיאים, שמותאמים להן, לאקלים ולסגנון חייהן. זה גם ה־DNA שהוביל ליצירת קולקציות שונות, מותאמות לכל זמן ומטרה.
"אחד מהמאפיינים העיקריים שלנו בחברה היא מערכת היחסים החזקה עם העובדות, הוותיקות והחדשות, ועם הלקוחות הנאמנות. האני מאמין שלנו הוא, שאת לא חייבת להיות דוגמנית כדי ללבוש בגד שייטיב עם הגוף שלך ויחמיא לו, להרגיש בו נוח ולהיראות במיטבך. יש היום טרנד בינלאומי, שמכוון לשלמות הפנימית של כל אישה. את צריכה לאהוב את עצמך ולהבין, שהגוף שלך הוא חלק ממך, והוא הטוב ביותר עבורך. כל אישה מביאה את האישיות שלה דרך הבגדים שהיא לובשת, באמצעותם היא משדרת לעולם את מה שהיא רוצה. את יכולה להיות אישה אסרטיבית ועוצמתית, יכולה להרגיש סקסית או רכה ונינוחה. הוורסטיליות הנשית מקבלת ביטוי בבגדים שאנחנו מייצרים".
את בת יחידה, שנולדה לאחר שלושה בנים
"נכון, ולא רק זה", היא מחייכת. "לשלושת אחיי יש רק בנים. לשניים מהם יש ארבעה בנים לכל אחד, ולאחד יש שלושה בנים. ולי יש ארבע בנות. והנה, מי שיזם והוביל את ההצלחה של העסק, זאת אמי, שאם תרצי, היא דוגמה מצוינת להעצמה נשית. ככה גדלנו וחונכנו, ככה אנחנו ממשיכים לגדל ולחנך את הדור הבא".
מה המסר שלך לנשים יזמיות?
"כשאימא שלי החליטה להקים את העסק שלה בגיל יחסית לא צעיר, היא נטלה הימור גדול. כשמסתכלים על ההצלחה שלה מבינים, שלעולם לא מאוחר להאמין בעצמך. את כן חייבת, כחלק מהדרך להצלחה, לרתום לצידך אנשים. כאלו שיתמכו בך, לא יורידו אותך, ויהיו איתך ברגעים של לאסוף את האנרגיה ולשמוח".