מה הקשר בין נגיף הקורונה לטעם של הקולה? קוקה קולה אומרת שהנגיף הפריע לשרשרת האספקה שלה, ושממתיקים מלאכותיים תוצרת סין עשויים להימצא במחסור אם ההתפשטות של הנגיף תימשך. כך מדווח אתר CNN.
מהדו"ח השנתי של החברה שפורסם השבוע עולה כי הייצור והייצוא בקרב ספקיות תחליפי הסוכר של קוקה קולה, המשמשים במשקאות הדיאט והזירו שלה, נפגעו. "יזמנו תוכנית אספקת חירום ואיננו חוזים השפעה בטווח הקרוב בשל העיכובים האלה. עם זאת, אנו עשויים לראות מחסור באספקה של חלק מהמרכיבים האלה בטווח הארוך אם הייצור או הייצוא מסין ימשיכו לדשדש", דברי החברה.
1 צפייה בגלריה
קוקה קולה יבוא פולין
קוקה קולה יבוא פולין
קוקה קולה
(צילום: מירב קריסטל)
הממתיקים העיקריים שבהם משתמשת קוקה קולה במשקאותיה הם אספרטיים, אצסולפם פוטסיום, סוקרלוז, סכרין, ציקלמט וסטביול. בדו"ח השנתי שלה ציינה החברה שהיא רואה בסוקרלוז "חומר גלם קריטי" שמקורו בספקים בארה"ב ובסין. ספלנדה, מוצר סוקרלוז שמשמש במשקה "דיאט קולה עם ספלנדה", מיוצר בארה"ב ואינו מגיע מסין.

החברה פרסמה הצהרה ובה מתוארות ההשפעות הנוכחיות והעתידיות של התפרצות הקורונה. מהחברה נמסר שהיא נוקטת צעדי מנע בקרב עובדיה בסין כדי לעזור לבלום את התפשטות הנגיף. "חשיבות הבטיחות והבריאות של עובדי החברה נותרה גבוהה. החברה יישמה אמצעי מנע כדי להגן על עובדיה בסין, כולל אספקת מסכות נשימה ומחטאי ידיים, חלוקת מדי חום במשרדים ובמתקני הייצור, והקמת מנגנוני ניטור בכל רחבי המערכת של קוקה קולה בסין".
החברה תורמת לארגונים שעוזרים לחולים ונלחמים בנגיף. היא העריכה שנפח הייצור שלה עשוי לרדת בכ-2%-3%, שההכנסות האורגניות שלה ירדו ב-1%-2%, ושהרווח פר מניה ברבעון הראשון ירד ב-1-2 סנט.
פורסם לראשונה: 19:32, 28.02.20