מינוי מקצועי באחד התפקידים החשובים ביותר בתחום הכלכלי בישראל. שר האוצר ישראל כץ הודיע הבוקר (שישי) על כוונתו למנות את רו"ח יהלי רוטנברג לתפקיד החשב הכללי במשרד האוצר, במקומו של רוני חיזקיהו, שהתפטר לפני חודשים אחדים בטענה ש"מיצה את התפקיד".
החשב הכללי אחראי על ניהול כל כספי המדינה, כאשר בצל משבר הקורונה הפך למעשה לאיש המרכזי בניהול הגירעון העצום בתקציב המדינה, והאחראי לנטילת הלוואות ולמציאת מקורות לממנו.
2 צפייה בגלריה
יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר
יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר
יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר
בתום מספר ראיונות שקיים כץ עם מועמדים לתפקיד החשב הכללי במשרד האוצר, הודיע השר כי החשב הכללי הבא של מדינת ישראל יהיה רוטנברג. זאת בכפוף לאישור ועדת המינויים שבנציבות שירות המדינה ולהחלטת הממשלה. רוטנברג צפוי להחליף את חזקיהו בסוף חודש אוקטובר, בעת סיום תפקידו.
2 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
ישראל כץ
( צילום: משה מזרחי)
רוטנברג כיהן בתפקיד סגן בכיר לחשב הכללי באוצר והיה ראש חטיבת המימון והאשראי וכן האחראי על מימון וביצוע תקציב המדינה ויחידת החוב במשרד האוצר. בשלוש השנים האחרונות כיהן בתור סמנכ"ל הכספים ומנהל הכספים הראשי של קבוצת בזק. רוטנברג בוגר תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים והינו רו"ח מוסמך.
שר האוצר כץ אמר הבוקר כי "אני משוכנע כי יהלי רוטנברג ניחן בכל הכישורים הנדרשים כדי להתמודד עם האתגרים הגדולים העומדים בפני משרד האוצר ובפרט בפני החשב הכללי בתקופה מאתגרת זו. יהלי ביצע במהלך הקריירה הציבורית שלו שורה של תפקידים משמעותיים במשרד האוצר, אשר יסייעו בידו בניהול המשבר הכלכלי אותו אנו חווים לנוכח התפרצות נגיף הקורונה, בכל הקשור לתפקידו".
עוד אמר השר כי "אני משוכנע שהוא ישתלב היטב במדיניות אותה אני מוביל כשר האוצר, שנועדה להבטיח את חוסנו ויציבותו של המשק הישראלי מחד, ויחד עם זאת לחבק את הציבור ובעלי העסקים, מתוך תחושה של ערבות הדדית, ולסייע להם ככל שנדרש לצלוח את התקופה הקשה עד לחזרת המשק לפעילות מלאה".