נדחתה ההצבעה של מחזיקי האג"ח בדלק. זאת לאחר מו"מ אינטנסיבי בין קבוצת דלק לנציגות על מיתווה חיזוק הביטחונות החדש של דלק.
לכלכליסט נודע כי בנציגות יש מחלוקת קשה, כשפסגות ביקשה להעמיד את החוב לפירעון מיידי ולקיים את ההצבעה מיידית ובמועד. הראל ומנורה תמכו בדחיית ההצבעה עד למיצוי המו"מ מול דלק לנוכח ההתקדמות במגעים. במסגרת ההתקדמות, דלק הביעה נכונות להגדיל את המניות המשועבדות של דלק קידוחים למחזיקים ל-40%.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל קבוצת דלק עידן וולס ובעל השליטה יצחק תשובה
מנכ"ל קבוצת דלק עידן וולס ובעל השליטה יצחק תשובה
מנכ"ל קבוצת דלק עידן וולס ובעל השליטה יצחק תשובה
(צילום: אוראל כהן)
באקט של הרגע האחרון, לפני ההצבעה פנתה  קבוצת דלק למחזיקי האג"ח שלה ולנאמן הרמטיק עם הצעה נוספת: ההתחייבות שנותנת דלק לא הוגשה לנציגות, ולא נעשית על דעתה, לאור העמדות הקיצוניות לטעמה של חברי הנציגות בעד העמדת החוב לפירעון מיידי. דלק מתחייבת לא לשעבד נכס כלשהו לבנקים ללא הודעה מראש לנאמני האג"ח 14 יום לפני הפעולה.
בנוסף, מתחייבת החברה ששום חברה בשליטתה, או היא עצמה, לא יקדימו תשלום כלשהו לנושה מסויים, אלא בהודעה מראש של 14 יום לנאמני האג"ח. הקבוצה גם חזרה על התחייבותה לגייס 400 מיליון שקל, 200 מיליון עד סוף מאי, 100 מיליון עד סוף יולי ו-100 מיליון נוספים עד סוף דצמבר. וכאן באה ההתחייבות המשמעותית ביותר של דלק: אם לא יגוייסו 300 מיליון שקל עד סוף יולי תהיה למחזיקים עילה להעמיד את החוב של החברה לפירעון מיידי. מדובר בכ-6 מיליארד שקל.