צריכים לקדוח פתח למרזב? רוצים להתקין מזגן בחדר ממ"ד? בישראל יש צורך בקידוחי בטון לא רק בשלב בנייה או שיפוץ, אלא לעתים גם בשל עבודות התקנה בסיסיות בבית. מה חשוב לבדוק לפני, מלבד המחיר, ומדוע גם פעולת קידוח פשוטה יכולה לעלות כמה מאות שקלים?
טווח המחירים די גדול בענף זה, ולכן כדאי מאוד שתשוו מחירים, ולא תסגרו עם בעל המקצוע הראשון שענה לכם לטלפון.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

באילו מקרים תצטרכו קידוח בבטון?

לא רק במקרה של בנייה חדשה יש צורך בקידוח בבטון, אלא גם במקרים של שיפוץ נרחב או נקודתי בבית, וגם לצורך שדרוגים קטנים על עמודי בטון או בחדרי ממ"ד.
ההבדל בין קידוח לניסור, הוא בעיקר ההבדל בין סוג הפתח שתרצו לייצר בקיר הבטון. למשל, אם יש צורך בפתיחת פתח שקווים מעוגלים (כמו פתח למרזב), תצטרכו קידוח. לעומת זאת, אם הצורך הוא בקווים ישרים (לצורך חלון או דלת, למשל), תצטרכו כלי עבודה שמאפשרים ניסור בבטון. בשני המקרים, התוצאה היא מאוד חדה ומדויקת.
לצורך קידוח, נעשה שימוש במקדח בטון, אשר מניע כוס עגולה ומשוננת, המצופה בשבבי יהלום. מכיוון שיהלום הוא חומר קשה יותר מבטון, הוא יכול לחתוך אותו בצורה מאוד חדה ומדויקת. קוטר המקדח, נקבע בהתאם לקוטר של הקידוח שנרצה לקדוח בקיר.
למשל, לצורך צנרת של מערכת מיזוג, נוכל להסתפק בקוטר של 2 צול. לצורך התקנת צנרת ביוב, נצטרך קידוח של 4 צול, ולצורך קידוח פתח לקמין, נצטרך קידוח בקוטר של 6-10 צול.
מכיוון שמדובר בעבודה מורכבת יחסית, מלכלכת מאוד (וכרוכה בשימוש במים, לצורך קירור המקדח או מסור היהלום) ומצריכה מיומנות מיוחד, יש צורך בהזמנת בעל מקצוע העוסק בתחום זה.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כמה יעלה קידוח בטון?

קידוח בטון: המחיר הוא 300-600 שקל, כשהמחיר מתייחס לקידוח בקוטר של 4 צול, ובעומק של לא יותר מ-30 ס"מ. קידוח גדול יותר, כלומר בקוטר של 6-10 צול, ייקר את העבודה בכ-20 אחוז.
קידוח בטון לפתח אוורור: במקרה של קידוח לצורך פתיחת פתח אוורור, לטובת הכנת ונטה, ואשר לרוב יהיה בקוטר של 4 צול, המחיר הוא 250-600 שקל.
קידוח בטון לניקוז גג: גם במקרה זה, מדובר בקוטר של 4 צול, ועלות הקידוח היא 300-600 שקל.
קידוח בטון לצינור מייבש כביסה: צינור של מייבש כביסה יצריך קידוח בקוטר של 4 צול, ועלותו 300-500 שקל.
קידוח בטון לארובה או לקמין: במקרה זה, הקידוח צריך להיות בקוטר של 6-10 צול, ועלותו 500-800 שקל.
עוד כתבות בנושא:
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מה לבדוק לפני שסוגרים עם בעל מקצוע?

מכיוון שמדובר בעבודה מורכבת יחסית, המחייבת שימוש בציוד כבד שהשימוש בו מסוכן, לא כדאי להקל ראש בשלב הבחירה. "כדאי מאוד לוודא מהם הכלים שאיתם משתמש בעל המקצוע, האם יש לו את ההסמכה והניסיון הנדרשים", אומרים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "אם מדובר בניסור גג, או בכל מצב שמצריך עבודה בגובה, האם יש לו רישיון לעבודה בגובה, האם הוא מבוטח בכל הביטוחים המתאימים".
כמו כן, בשל העובדה שכלי העבודה גדולים למדי, הדבר מייקר את עלויות השינוע שלהם. "לכן, כדאי להעדיף בעל מקצוע הנמצא בסביבת המגורים שלכם", מוסיפים במוקד השירות. "אחרת, סביר להניח שתשלמו תוספת מחיר, בשל עלויות התפעול שלו. אל תתפשרו על עבודה ללא תיעוד. הסכם עבודה וקבלה, מבטיחים לכם שבמקרה של בעיה בהמשך, בעל המקצוע לא יתנער מכם".
צריכים לקדוח או לנסר קיר בטון? לחצו כאן
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"