שימוש לא נכון במייבש הכביסה, יכול בהחלט לגרום לנזק לגוף החימום, מה שיוביל לקצרים חוזרים ונשנים במערכת החשמל שלכם. ואולם, לא תמיד יש צורך להחליף את גוף החימום. יכולות להיות סיבות נוספות לקצר. מהן? בדקנו.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

הסיבה הנפוצה: תקלה בגוף החימום של המייבש

"למעשה, כל רכיב חשמלי (מנוע, גוף חימום ומשאבה) וכל חוט חשמלי שנוגע במקום הלא נכון, יכולים לגרום לקצר", אומר יואב שטנסקי, טכנאי מכשירי חשמל באתר "המקצוענים". "באחוז מכריע של המקרים, הסיבה לקצר תהיה של גוף החימום".
תפקיד גוף החימום הוא להשתמש באנרגיה חשמלית ולהמיר אותה לחום, לצורך ייבוש הבגדים.
"שני הגורמים העיקריים לתקלה בגוף החימום הם בלאי טבעי ושימוש לא נכון במייבש", מתאר שטנסקי.
"ואז, אם גוף החימום מתאמץ יותר מדי, הוא בשלב מסוים נשרף. ברגע שנדליק את המייבש, הוא יגרום לקצר חשמלי: כלומר, הוא יגרום לממסר הפחת שבלוח החשמל שלנו לקפוץ. זאת, משום שמדובר בזליגת חשמל, מצב שהוא מאוד לא בטיחותי".
הדבר מסוכן במיוחד, אם ישנה גם תקלה בממסר הפחת שלנו בבית. לכן, מעבר לצורך בתיקון של מייבש הכביסה, יש צורך בבדיקת תקינות של לוח החשמל, לפחות אחת לשנה, ובייחוד לקראת עונת החורף, המרובה בהפסקות חשמל.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

שימו לב: לעתים מדובר רק בחוט שהתנתק

לא תמיד צריך למהר ולהחליף את גוף החימום. פעמים רבות, גם אם גוף החימום מקצר, ייתכן שמדובר בניתוק של חוט. ואז, עלות התיקון יורדת משמעותית.
שטנסקי: "אם מדובר רק בחוט שהתנתק או נחשף, פשוט מאוד מכסים אותו באיזולירבנד, מבודדים אותו ומסכמים את התיקון בעלות של ביקור טכנאי, ולא מעבר לכך".
כיצד נוכל למנוע תקלות בגוף החימום?
שטנסקי: "ראשית, הימנעו מלהעמיס יותר מדי בגדים על מייבש החימום. לרוב, תצטרכו לעשות שני סבבי ייבוש, עבור כל סלסלת כביסה מלאה. שנית, הקפידו לרוקן את הפילטר מסיבים, בסיום כל הפעלה והפעלה של תוכנית ייבוש. זאת, משום שגם סיבים אלו, יכולים לגרום לבלאי מואץ של גוף החימום".
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

סיבות נוספות: שקע רופף או שרוף, עומס בלוח החשמל

לא רק שימוש לא נכון או בלאי טבעי של גוף החימום יכולים לגרום לקצרים חשמליים של מייבש הכביסה שלכם. גם שקע חשמלי ישנן, רופף או שרוף, יגרמו לקצר.
כמו כן, הפעלה של מספר צרכני חשמל כבדים במקביל (מכונת כביסה, מייבש כביסה, מדיח כלים ומזגן) – כל אלו יכולים להעמיס על לוח החשמל. אם הלוח שלכם אינו עומד בעומס, החשמל בבית 'יקפוץ'.
במצב כזה, או שתגדילו את המערכת שלכם בבית למערכת תלת-פאזית, או שתקפידו לא להפעיל בו-זמנית צרכני חשמל כבדים.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
מתי להזמין חשמלאי ומתי להזמין טכנאי מייבשי כביסה?
שטנסקי: "ניתן להכניס מכשיר חשמלי אחר לשקע. אם ממסר הפחת בלוח החשמל עדיין קופץ, שימו שאין תקלה במכשיר אלא בשקע עצמו. במקרה כזה, יש להזמין חשמלאי".
לדבריו, "אפשרות נוספת היא לחבר את מייבש הכביסה לשקע אחר. אם הוא מקצר גם בשקע אחר, סביר להניח שמקור התקלה הוא ברכיב כלשהו של מייבש הכביסה, ואז עליכם להזמין טכנאי מכשירי חשמל".
בכל מקרה, אם מקור התקלה הוא בשקע או תקע, הימנעו מלעשות שימוש במכשיר. מעבר לכך שזה יכול לגרום לנזק למכשיר עצמו וללוח החשמל שלכם, זה גם מסכן אתכם בהתחשמלות.
שקע שרוף, אף יכול לגרום להתלקחות לגרימת שריפה בבית.
לכן, בכל מצב שבו ריח חשוד של פלסטיק שרוף עולה מכיוון מייבש הכביסה, נתקו אותה מייד מהחשמל והזמינו חשמלאי לביצוע בדיקת תקינות והחלפת השקע, במידת הצורך.
5 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
עוד כתבות בנושא:

כמה יעלה התיקון?

"אם מדובר רק בחוט רופף, עלות התיקון היא ל רוב בעלות של דמי ביקור: בין 200 ל-250 שקל", מציינים במוקד השירות של אתר "המקצוענים".
"אם מדובר בצורך בהחלפת גוף החימום, עלות התיקון היא 450-650 שקל, כולל גוף החימום והעבודה עצמה. שימו לב שעל החלפת גוף חימום מגיעה לכם בין 3 ל-6 חודשי אחריות (משתנה מטכנאי לטכנאי), ודרשו מהטכנאי לציין זאת בכתב על גבי החשבונית".
פורסם לראשונה: 16:54, 19.01.21